Lastige keuze maar ik ben voor Kondaa gegaan.

Qua thema verwacht ik meer van Walibi, ze zijn de laatste jaren erg goed bezig op dat vlak en wat we tot nu konden zien van wat er al gedaan is van thematisatie rondom Kondaa is veelbelovend. Tomorrowland is een originele keuze van Plopsa waar ze veel kanten mee uitkunnen, maar ik denk dat de nieuwe 'zone' echt wel zal lijden van het feit dat het zo opgepropt zit tussen het Kabouterdorp en de Piratenzone.

De Happy Coaster heeft natuurlijk wel het spinning element, spinnen tijdens een lancering en gedurende inversies is echt wel iets speciaals en plezant. Ondanks dat verwacht ik dat de intensiteit hier wel lager zal liggen dan bij Kondaa, vooral omdat het Mack lanceringen zijn... En persoonlijk ben ik een enorme liefhebber van airtime, hoe brutaler, hoe beter! En op dat vlak zal Kondaa beter scoren.

Beiden zijn te verwachten wereldtoppers die bij de beste coasters van het Europese continent gerekend zullen kunnen worden, en zelfs wereldwijd Plopsa en Walibi op de kaart zullen zetten. We mogen enorm trots en dankbaar zijn hiervoor