Naar min mening zit Plosa wel degelijk met een identiteitscrisis maar niet op basis van thema.

Ze willen en park zijn voor de hele familie en je gaat me niet horen zegen dat ze niet in die overgang zitten maar ze zijn er nog niet.
Het gebruik van de gekende figuren zoals plop jaagt van nature kinderen weg van 12 tot 16/18 die willen niet gezien worden in de buurt van zo iets. Het idee van Tick-Toc en Tomorrowland is volgens mij een om die groep binnen te trekken. (het zijn hippe thema's). Helaas is de investeringsdrang en operations er niet echt op voorzien om grote toevloeden bezoekers te ontvangen. (en tiener heeft dan ook niks aan een draaimolen of speeltuin)

Hier begint volgen mij de crisis gaan we groeien (hotel; grote attracties) of blijven we min of meer regionaal (nog een carrousel of zo iets)
In mijn ogen hebben ze ofwel een duidelijk doorgedreven visie van groei nodig of moeten ze op de rem gaan staan. En dan kom je op de centen: gaan we een gok wagen of kiezen we voor risk management.

De Thema's en het veranderen er van is leuk voor de mondiale bezoeker (ha zie hier eens K3 en Maya de bij) de meer algemene thema's zijn in mijn ogen een koste bespaaring. Een dino is een dino en voor een zesjarige is dat de max. Je kan ven deze basis heel rap gaan naar gethematiseerd bv. Samson en Marie gaan naar het land van de dino's. zet drie belde extra en klaar. Zijn ze niet meer populair drie nieuwe belden en het is een andere attractie in hetzelfde thema. Maar dan moet je de attractie nog kunnen en willen rijden. IkIk heb niet de nijging om een uur te wachten voor een molen hoe mooi ook.

Alles samengevat volgens mij moeten ze meer in blijvende achtergrond thema's investeren een capaciteit + herhalingswaarde