X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Wie heeft er al vast gezeten op El Volador

Stemmers
33. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, meer dan een uur

    0 0%
  • Ja, meer dan 30 min

    0 0%
  • Ja , meer dan 10 min

    9 27,27%
  • Nee

    13 39,39%
  • Nee, maar staat op mijn todo list

    11 33,33%
Dit is een Meerkeuze Poll
Resultaten 1 tot 19 van de 19

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #19

    Re: Wie heeft er al vast gezeten op El Volador ;-)

    Dank voor de suggesties. Je weet niet of de parkbestuurders hier mee lezen ...

    Een Sky Fly of Sky Roller zouden elk een logische keuze zijn want passend op de piramide, uniek in België en bewezen betrouwbaarheid. Je plakt er al gauw het thema van een Latijns-Amerikaanse vogelsoort op. Maar voor elke rit op een vliegmolen waarbij ik -tig keer over de kop ging, zijn er ook ritten met zero volwaardige spins om m'n conto. We worden het laatste half jaar al genoeg met cijfers om de oren geslagen, maar mijn ervaring is dat doorgaans > 50% van de passagiers welgeteld 0 spins maakt, tenzij je met een bende volleerde RCF's ofzo eenzelfde beurt maakt. De ontgoocheling druipt er dan vaak vanaf na wat niet meer is dan een flauw ritje spastisch cirkelen op beperkte hoogte. Dan kan je misschien beter voor die Zamperla's opteren die vanzelf spinnen, zoals in o.a. Bagatelle en Walygator. Maar elke vliegmolen heeft een belabberde capaciteit, al is dat voor thrill in Bellewaerde misschien minder een issue.

    Of een Starshape op de piramide past ...? Met deze attractie zou het park van een familie-thrill naar overdosed thrill gaan in de ogen van vele bezoekers. Ik vrees dat een park als Bellewaerde zo'n sterren-ding vaak niet gevuld zou krijgen. In Skyline Park en Liseberg hield ik het doorgaans bij max. 1 ritje en nee: niet omwille van het lange wachten. In die optiek snap ik de opmerking van niet te veel in thrill te verwachten in dit familiepark. Maar om het evenwicht te behouden, kan het park mijns inziens niet anders dan thrill door thrill vervangen. De nabije stieren-attractie tel ik niet mee als volwaardige thrill. Dat is minder iets waarbij mensen denken "hier durf ik niet in". Sommige mensen willen er niet in omdat ze denken er misselijk in te worden. Bij een schommelschip schippert het gevoel volgens mij tussen niet durven en niet misselijk willen worden. De Boomerang ervaar ik in Bellewaerde meer als noodzakelijke thrill dan als een onvervangbare coaster.

    Als ik er nog een alternatief attractie-type mag aan toevoegen: een Condor 2.0 zoals in Tivoli Gardens. Misschien iets minder thrill dan El Volador maar dit type leunt (!) er wel nog enigszins bij aan. Door deels stoelen naar binnen te oriënteren en deels naar buiten, komt men tegemoet aan een divers publiek van enerzijds 'allesdurvers' en anderzijds 'broekschijters'. Die variatie levert ook enige herhalingswaarde op en naar een exotische vogelsoort zou dan ook al niet meer gezocht moeten worden ter aankleding.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 24-05-21 om 19:01.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •