X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37
  1. #21

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Volgens de site met de 3 O's en bevestigd door Yves Peeters stoppen ze met VR bij dreamcatcher.

    Volgens Peeters "Als iets niet goed blijkt te werken, moet je er niet eeuwig mee door willen gaan", stelt hij. "Dan moet je bereid zijn om de stekker eruit te trekken."

    Bij mount mara zouden ze wel de VR-brillen blijven gebruiken.

    Bron: Looopings

  2. #22

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Gisteren in BJL zeer aangenaam verrast (ik volg 3xO en bepaalde pretpark-fora iets minder dan voorheen in dit annus horrobilis). Verspreid over heel het park vind je nu talrijke info-quiz-borden. De ABC-vragen gaan doorgaans over het verleden van BJL. Ik heb er geen foto's van genomen, dat zou de pret een beetje kunnen vergallen voor wie wel vaak op fora zit ...

    De meest borden zijn niet zo groot, iets groter dan een A3 zou ik zeggen, andere zijn op posterformaat. Sommige borden vallen daarom niet al te veel op. De borden zien er naar BJL-normen tamelijk duurzaam en hufter-proof uit, al weet je nooit. Binnenkort komen er hordes schoolreizenden, we zullen dan wel zien.

    Met een niet noodzakelijke QR code op elk bord (om het correcte antwoord op een parkgerelateerde vraag te kennen) is het zelfs een beetje ICT-interactief.

    Een minpuntje: sommige borden hangen net voor de ingang van een attractie-wachtrij (b.v. Naga Bay). Wie daar het bord wil lezen, wordt a.h.w. 'voorbijgestoken' in de wachtrij. Gelukkig staan er ook borden verder in de wachtrij (bij Fury mocht dat wel nog iets verder, omwille van het net geschetste neveneffect) en vooral buiten de attractie-zones.

    Een parkbezoek heeft zelfs voor mij - na + 100 bezoeken en stervend van verlangen naar een buitenlandse parkmeerdaagse - nu een zekere herhalingswaarde. Wie op een halve dag rond is met de attracties, weet meteen wat gedaan in het resterende dagdeel.

    Goedkoop vertier in de positieve zin dan. Beter dan die afgevoerde ADHD-knoppen in de wachtrij van het Bos van Plop destijds.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 06-06-21 om 18:39.

  3. #23

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Ik ben afgelopen weekend ook in het park geweest en alhoewel ik de quizvragen en de borden over de verwijderde attracties wel een leuk idee vind, vind ik het toch ook weer deels een gemiste kans. Er wordt namelijk niets van extra informatie gegeven. De QR-codes die bij de quizvragen staan leiden naar een pagina waar enkel het juiste antwoord (A, B of C, zonder enige verklaring/info) en een link naar een wedstrijd op staat. Als je een code scant van een bord van een verwijderde attractie, krijg je niets van informatie over die attractie te zien, maar kom je rechtstreeks uit op het formulier van de wedstrijd. Ik vind dat als ze het echt leerrijk hadden willen maken, ze bij de meeste vragen/attractieborden toch iets van info mogen geven of op zen minst doorverwijzen naar sites als Bobbejaanland Nostalgie ofzo.

  4. #24

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Volgens de website met de 3 O's zou het standbeeld Guardian of Elements weggehaald zijn als voorzorg omdat er eerder een beeld zou omgevallen zijn op de waterspeelplaats.
    De vraag is ze dat beeld nu voor altijd gaan weglaten of dat maar tijdelijk is, zou natuurlijk zonde zijn want het beeld was wel een opzichtbaar iets in dat gebied.

  5. #25

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Ik ben vorige week in Bobbejaanland geweest. Na 3 jaar een positieve vooruitgang en wil te zien in het park zakt het voor mij opnieuw diep naar de bodem van de pretparken.

    Mijn gezelschap is een totale leek, en ondanks dat ik mijn mond hield over alle ergernissen die we ondervonden begon hij er gewoon zelf over (operator Bob Express zit doodleuk op zijn gsm terwijl zijn collega al meer dan een MINUUT met de duim omhoog het dispatch teken staat te geven, extreem onbeschoft personeel bij McMonkey (waarvan ik het er vroeger altijd lekker vond maar nu echt niet te vreten was), de ene keer volledig en de andere keer 1/3 van de Revolution trein vullen, zoveel als het hen uitkwam dus), wiet-rokende jongeren op een muurtje, security passeert, kijkt er letterlijk op en loopt gewoon door, … De lijst is eindeloos, ZO zwaar teleurgesteld in Bobbejaanland …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  6. #26

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Ik was er diezelfde dag met mijn twee zonen. Veel meer bezoekers waren er soms niet te zien, en toch bleef men Fury met steeds twee treinen bedienen. Re-rides à volonté Men voerde ook een twee-treinen-beleid op Okidoki en Dreamcatcher. Dat is ooit anders geweest, zelfs bij meer drukte.

    Qua personeel zal het wel een beetje van persoon tot persoon en van moment tot moment afhangen. Een operator wiens naam ik niet ga vermelden, zag mijn oudste zoon bij een eerder bezoek dit seizoen met een arm in het gips (verstopt onder zijn jas). "Normaal mag je hiermee niet op de attractie, maar omdat ik jullie hier al vaak gezien heb, is het OK voor mij. Denk er wel aan dat op andere attracties in het park de toegang mogelijk wordt geweigerd." Dat is toch klantvriendelijke klasse ...

    Fury start dit seizoen rond 10:10 u. Toegegeven, extreem klantvriendelijke parken à la Fårup en Tripsdrill laten hun attracties al (test)rijden nog voor het officiële openingsuur, maar in 2019 begon ik de dag vaak bewust NIET met Fury wegens late start, al dan niet ten gevolge van storingen.

    Voor de Hall 2000 of hoe die veredelde serre nu heet - ik ben het k@kken nog niet verleerd - stond permanent een persoon om Revo-rijders de weg te wijzen naar de attractie-ingang. Dat is dus langs de disfunctionele Caves. Het is haast Efteliaans om hier een medewerker aan op te offeren en wat mij betreft ongezien voor het personeel-zuinige BJL.

    No offence, Lau en natuurlijk speelt Walibi een klasse hoger. Maar mijn grootste ergernis in Lichtaart is de toegangsweg tot de hoofdparking (die nabij de monorail). Na wat regenweer is dat een carrosserie-bedreigende modderpoel. Over de geafficheerde quizvragen ben ik al wat minder enthousiast dan in een eerdere post: er zitten heel wat dezelfde vragen bij, verspreid over het park.

  7. #27

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Toegegeven, extreem klantvriendelijke parken à la Fårup en Tripsdrill laten hun attracties al (test)rijden nog voor het officiële openingsuur,
    Dat attracties met het openingsuur draaien (en de tests vóór opening plaats vinden) is nogthans NORMAAL en heeft niets met extreem klantvriendelijk te maken.

  8. #28

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Ik las net op de facebookpagina van Bobbejaanland dat het park vanaf morgen tot eind augustus tot 19u open is.
    Naar mijn gedacht is dit toch al eventjes geleden dat zij nog tot 19u open waren in de zomer? Ik dacht de laatste jaren maar tot 18u?

  9. #29

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    inderdaad tot 18h, en in praktijk de meeste rides al toe om 17.30h... Goede aanpak, als ze dan ook de horeca openhouden, want dat was vroeger ook een misser door deze zelfs nog vroeger te sluiten.

  10. #30

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Vraagje, zonder spoilers te willen ontlokken: Zijn er dit jaar mazes in BJL waar men zich moet bukken en/of waar de beweegruimte in hoogte soms beperkt is? Ik kan daar achteraf fysieke last van ondervinden, met soms tijdelijke arbeidsongeschiktheid tot gevolg. Daarom wil ik zulke bewegingen vermijden. Van zich een weg banen tussen hangende dingen heb ik geen last, zolang dat rechtopstaand kan.

    Ik herinner me van één of twee jaar terug een maze met op het einde een kruip-sectie. Deze maze bevond zich nabij de buitenboomstammen en de overdekte wachtpoort, dus links en nogal vooraan in het park.

  11. #31

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik herinner me van één of twee jaar terug een maze met op het einde een kruip-sectie. Deze maze bevond zich nabij de buitenboomstammen en de overdekte wachtpoort, dus links en nogal vooraan in het park.
    Dat was Haunted House Yummie waar je inderdaad voor 1 of andere reden als uitgang een kleine kruip doorgang had. Dankzij mijn lollige gezelschap (de fameuze bende van Daementia ) mocht ik heel dat huis alleen afleggen.

    Of dit jaar in dit gebouw terug een Haunted House te vinden is, al dan niet met gelijkaardige manier van einde, heb ik geen idee van aangezien Walibi Belgium zowat het enige park in België is die mijn Halloween aandacht getrokken heeft …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  12. #32

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Vraagje, zonder spoilers te willen ontlokken: Zijn er dit jaar mazes in BJL waar men zich moet bukken en/of waar de beweegruimte in hoogte soms beperkt is?
    Bij Yummy is er inderdaad op het einde een kruip-sectie. Voor zover ik me kan herinneren hebben Sonar en Bazaar Bizarre geen kruip-secties. De nieuwe huizen hebben wel allebei kruip-secties. Bij Texas Butcher moet je ergens tussen twee kamers bukken om van de ene kamer naar de andere te gaan, maar ook niet meer dan dat. Bij CORP. moet je wel voor langer stuk kruipen/gebukt lopen. Zonder te spoilen wil ik ook nog vermelden dat ik op dit moment CORP. zijn geld (9 euro en dit weekend zelfs 11 euro) echt niet waard vind. Ik heb ergens gehoord dat ze het fout opgebouwd hebben en dat ze het deze week zouden verbouwen om het te verbeteren.

  13. #33

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Dank, beide hierboven. Geen Butcher en Corp, dan voor mij.

  14. #34

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Zwarte vrijdag voor abo’s seizoen ’2022’, online aangeboden vanaf 19 nov. tot en met 3 dec. Zogezegd "tot €25 korting”. Dat is dan wel goebelliaans t.o.v. de fin-saison abo-prijzen waarmee men al van in de nazomer 2021 tot en met eind seizoen 2022 naar het park kon/kan.

    Wie een abo '2021' heeft, geniet korting die in wezen neerkomt op € 5 t.o.v. de BF -prijzen. Dat klinkt mss aannemelijk voor buitenstaanders, maar die € 5 is wat BJL ter compensatie biedt voor het wegvallen van twee weekends en 1 volle Halloween 9-daagse in 2020 (voor wie hieraan voorafgaand al een abo ’2021’ had aangeschaft) + de volledige Paasvakantie 2021 + nog enkele gewone en verlengde weekends daarna.

    Natuurlijk ligt BJL niet aan de oorzaak van de gedwongen sluitingen. Hun covid-garantie voorziet dat een (Silver of Gold) abo ’2021’ nog geldig is tot eind mei 2022. Daarmee worden keurig alle gesloten dagen van na juli 2020 gecompenseerd. Mooi, maar die compensatie - ca. 25 % van alle geopende dagen in een ’normaal’ jaar - lijkt me toch meer waard te zijn dan € 5.

    Houders van een (Silver of Gold) abo ’2021’ zouden dus kunnen wachten tot eind mei 2022 om pas dan een abo ’2022’ te kopen. Vraag is of de prijzen dan lager zullen zijn dan de huidige BF-aanbiedingen. Eind mei 2022 lijkt me wel erg vroeg om dan al voordelige abo’s ’2022+2023’ aan te bieden.

    Met een abo ’2021’ moet je gegarandeerd BJL binnen kunnen in het voorjaar 2022, maar wat met toegang tot MPG, Slagharen, Mirabilandia et les autres? Zelfs met een abo ’2020’ in het jaar 2020 en een abo ’2021’ in het jaar 2021 moest ik hemel en aarde bewegen om gratis Tropical Islands te betreden. Met het oog op buitenlandse voordelen kan je dus maar beter al vanaf het voorjaar 2022 gewapend zijn met een abo ’2022’. Maar de belachelijk lage prijs-compensatie doet me nog serieus twijfelen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 19-11-21 om 19:05.

  15. #35

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    dan kies je beter voor het aanbod van Slagharen Black Friday denk ik, tenzij je meer dan 5x per jaar naar Lichtaart wil...

  16. #36

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Ik heb de Slagharen aanbieding nog niet bekeken. In het verleden waren die effectief wat goedkoper dan de BJL's, die op hun beurt dan weer goedkoper waren dan de MPG-abo's.

    Behalve de afstand (BJL 40 km vs Slagharen en MPG 250 km) zal ik ook om andere redenen geen buitenlands abo kopen om in hoofdzaak in eigen land te verzilveren.

    1. De parkingkosten bij meermaals bezoek aan BJL. OK, ik zou voor de overige gezinsleden een Slag-abo kunnen kopen en voor mezelf een BJL-abo met parking.

    2. BJL bezoeken met een buitenlands abo impliceerde de voorbije corona-jaren een online reservatie per bezoekdag met voorafbetaling van € 10 per reservatie per persoon. Dat bedrag kregen de buitenlanders dan wel terug aan de kassa van BJL. Het biedt het park een elegantere 'bescherming' tegen no-shows dan de boete die Steve VDK in 2020 wou opleggen aan Plopsa-abonnees. Ik heb een roestbruin vermoeden dat men anno 2022 ditzelfde beleid t.a.v. buitenlandse abo-houders zal aanhouden in Lichtaart.

    3. Zoals je aangeeft is er een limiet van 5 bezoeken per seizoen tussen Belantis, BJL, MPG en Slagharen. Zelfs als krenterige veelvraat kwam ik in 2021 maar aan 4 keer MPG en 1 keer Slagharen en Belantis (+ Tropical Islands + Weltvogelpark Walsrode). BJL bezocht ik natuurlijk frequenter.

    Ik twijfel dus nog steeds tussen nu abo's 2022 kopen of wachten tot juni / juli 2022. Behalve Tusenfryd, Bø Sommarland, Walsrode, Slagharen en MPG staat er niets van PR op onze 2022-planning. En dat is dan nog onder reisrestrictie-voorbehoud. Ik had gehoopt dat BJL me met een mooie aanbieding zoals in juli 2020 zou verleiden. Niet dus, al vind ik dat eerder een principiële kwestie dan een financiële.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 20-11-21 om 16:50.

  17. #37

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Enkele voordelen die Slagharen voor hun gouden abo (€ 59 zonder parking) laat zien, wil ik hieronder informatief weergeven.

    Tropical Islands "eenmalig toegang met uitzondering van zaterdagen, feestdagen en vakantieperiodes (23-12-21 t/m 1-1-22 | 29-1 t/m 5-2-22 | 12-2 t/m 26-2-22 | 11-4 t/m 23-4-22 | 7-7 t/m 26-8-22 | 24-10 t/m 5-11-22)". Vermoedelijk gelden dezelfde restricties voor BJL-abo-houders. U bent gewaarschuwd ...!

    Welvogelpark staat hier wel vermeld, BJL vertikt het om dit park als voordeel te vermelden (na herhaaldelijke kennisgeving van mijn gratis-ervaringen met een BJL-Silver aldaar).

    Aqualud zou je met een gouden Slagharen-abo nog steeds kunnen bezoeken, terwijl dat water-ding definitief wordt / werd afgebroken. Zo herkennen we de glashelder communicerende mensen van PR weer ...

    In diezelfde categorie van gezanik mijnentwege: met een zilveren abo van Slagharen geniet je nada externe voordelen. Dat is ook het geval voor zilveren abo's van meerdere andere PR-parken maar dus niet voor de Silver BJL-abo's. Dan krijg je geheid weer gedoe zoals ik destijds had aan de kassa's van Blackpool Zoo en Tropical Islands: "Enkel gratis toegang met gouden abo's, meneer". Zeg dus niet dat PR eenvormige eenheidsworst serveert.

    In Mirabilandia hebben ze zelfs een 4-deling met naast brons, zilver en goud ook nog VIP-abo's. De belangrijkste bonus van de VIP is blijkbaar parking, want Mirabeach zit zowel in goud als VIP. Ik merk op dat Mirabilandia voor houders van een abo '2021' wel vette korting geeft op abo's '2022' en hierin ook nog differentieert volgens aankoopdatum van het aflopend abo. Dat zou BJL eigenlijk ook moeten, want wie een Silver of Gold BJL-abo '2021' kocht met BF 2020, heeft eigenlijk geen 'recht' op compensatie voor het wegvallen van Halloween 2020. Wie een Silver of Gold BJL-abo '2021' kocht voor Halloween 2020, heeft dat 'recht' wel. BJL is zo genereus om beide groepen de meest riante verlenging aan te bieden, dus zonder onderscheid tot 31 mei 2022. Helaas vertaalt deze garantie zich m.i. onvoldoende in een even billijke korting op abo's '2022'. Randbemerking: ik weet niet wanneer en hoe lang de parken in Italië door covid gesloten waren.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 20-11-21 om 17:55.

  18. 07-02-22, 18:06


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •