X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 37
  1. #1

    Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Bobbejaanland vernieuwt deze winter het overdekte parkdeel Banana Bos. Er wordt een nieuwe ingang gerealiseerd in de stijl van themagebied Adventure Valley, met veel hout, exotische decoraties en tropische planten. Vandaag toont het Vlaamse pretpark alvast een ontwerp.

    Banana Bos is de nieuwe benaming van Hall 2000. In het complex zijn interactieve waterbaan Banana Battle, eetgelegenheid Mc Monkey, achtbaan Revolution en virtualreality-variant Mount Mara te vinden.

    De entreepoort bevat verwijzingen naar de aanwezige attracties en het horecapunt. Rollercoaster Revolution wordt bijvoorbeeld uitgebeeld in de vorm van een klok, die ook voorkomt in de attractie. Voor het project wordt samengewerkt met ontwerp- en decoratiebedrijf Kabuki.

    Bron: Bobbejaanland/looopings

  2. #2

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Het lijkt wel enkel bij de toegangsdeuren te blijven. Hoe dan ook fijn dat ze blijven verbeteren aan hun park.

    Waar ik me wel zorgen over maak is Kabuki. Ze maakten wel vele Halloweendecoraties voor het park en die waren wel goed, maar tijdelijke installaties (portfolio bestaat uit vooral standenbouw voor Rock Werchter, allerlei expo's, ...) zijn wel andere koek dan permanente installaties. Hopelijk kunnen de materialen een beetje tegen weer en wind, anders zal het er snel weer niet goed uitzien.

  3. #3

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Erg vreemd dat een themagebied met attracties als Mount Mara en Forbidden Caves, die volgens het verhaal in Zuid-Azië liggen, een ingang krijgt met een Afrikaans thema... Bovendien is de Banana Battle gethematiseerd naar een rivier in de Amazone. Weinig aandacht voor de achtergrondverhalen en samenhang en dat is erg jammer.

  4. #4

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amedee Bekijk Berichten
    Erg vreemd dat een themagebied met attracties als Mount Mara en Forbidden Caves, die volgens het verhaal in Zuid-Azië liggen, een ingang krijgt met een Afrikaans thema... Bovendien is de Banana Battle gethematiseerd naar een rivier in de Amazone. Weinig aandacht voor de achtergrondverhalen en samenhang en dat is erg jammer.
    Ik vind net dat ze goed rekening gehouden hebben met alles. De ontwerpen zijn niet uitsluitend Afrikaans hoor. Er zijn toch ook volksstammen in het Amazone-gebied, alsook in Azië (denk aan Papoea Nieuw Guinea etc.) waar dat hout en stro van op de ontwerpen ook perfect bij kan passen. Het lijkt mij dan ook dat ze zich gebaseerd hebben op het thema Adventure Valley in plaats van 1 bepaalde attractie voor een andere te trekken.

  5. #5

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Voor de volledigheid even het artikel met illustratie.

    Ik vind het er niet slecht uit zien eigenlijk. Bobbejaanland doet wel z'n best om wat samenhang in z'n theming te krijgen, dat vind ik wel positief! Al gaat het in dit geval natuurlijk enkel om de ingang, maar het zal toch weer een ander beeld geven dat past binnen de zone. Laten we wel hopen dat de uitwerking niet te goedkoop oogt...

  6. #6

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Voor de volledigheid even het artikel met illustratie.

    Ik vind het er niet slecht uit zien eigenlijk. Bobbejaanland doet wel z'n best om wat samenhang in z'n theming te krijgen, dat vind ik wel positief! Al gaat het in dit geval natuurlijk enkel om de ingang, maar het zal toch weer een ander beeld geven dat past binnen de zone. Laten we wel hopen dat de uitwerking niet te goedkoop oogt...
    Is trouwens niet eerste keer dat die ingang wordt veranderd. Ingang werd in 2008 geplaatst met letters 'Banana Bos' en twee aapjes en dan in 2015 weer volledig vernieuwd met komst Forbidden Caves en vermelding van namen attracties. Toen verdween ook de naam 'Banana Bos'. Aanpassing leek me nu nodig omdat die 2015-versie van de ingang opnieuw al in heel slechte staat was.
    Laatst gewijzigd door Amedee; 05-02-21 om 15:33.

  7. #7

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Ik vind het er best goed uitzien. Ik zal Hall 2000 (hoe sfeerloos ook) altijd missen, en zeker de originele Revolution, maar zo lang ze het huidige tot een beter niveau brengen ben ik al blij.

    Bobbejaanland heeft de voorbije jaren in mijn ogen toch al best wat stappen vooruit gezet. Waar ik vroeger Bobbejaanland als België’s slechtste bestempelde is die fakkel nu toch duidelijk doorgegeven aan Bellewaerde, zeker gezien Bobbejaanland echt probeert hun onderhoud en infrastructuur en theming naar een beter niveau probeert te tillen.
    Laatst gewijzigd door etwien; 19-04-21 om 19:09.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. 16-03-21, 18:50

    Reden
    Bijvulling informatie

  9. #8

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Dit jaar is het wel heel stil rond bobbejaanland, andere jaren horen we toch meer over vernieuwingen of opknapbeurten maar dit jaar weten we enkel dat ze een nieuwe ingang gemaakt hebben aan de hal van Revolution.

  10. #9

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    ... een nieuwe ingang gemaakt hebben aan de hal van Revolution.
    En die ziet er nu zo uit:

    Naam:     bob.jpg
Bekeken:  2730
Groote:   443,4 KB
    Bron

  11. #10

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Op basis van de foto, ziet het er alleszins goed uit!

  12. #11

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    De ingang ziet er wel een pak beter uit ben benieuwd of ze ergens anders ook nog aanpassingen gedaan zou hebben.

  13. #12

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Het ziet er naar uit dat het hele park langzaam maar zeker word aangepakt. Hopelijk blijven ze daar verder duwen op gebied van thema en coherentie.

    Ik snap de Afrikaanse/Inca??? vibe niet echt maar goed het ziet er leuk uit en het is niet of er al geen fantasie delen waren in het park.

  14. #13

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Inderdaad een knappe verbetering. Het moet gezegd worden, mnr. Peeters is goed bezig in Lichtaart

  15. #14

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Ik vraag me wel af of het nieuwe frontje beter aangeeft dat er twee attracties in de hal te vinden zijn? Dat lijkt mij toch een probleem dat zich daar een beetje stelt. Of ben ik daarin verkeerd?

    In dat opzicht vind ik dat het derde bord (zonder titel) aan de rechterzijde suggereert dat er nog een derde belevenis komt waarvoor je een apart deurtje inkan. Het zou droef zijn wanneer het niet meer blijkt dan een aanschuifrij voor F&B.

  16. #15

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Ik vraag mij vooral af hoeveel toekomst Banana Battle nog heeft aangezien ik de attractie zelf al jaren niet meer in werking geweten heb, en ook hoor dat deze amper nog geopend is. Zelf is het de natste Splash Battle van deze die ik reeds deed, maar het gegeven dat het binnen is heb ik altijd jammer gevonden ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #16

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Ik vraag trouwens ook af of forbidden caves nog zal opengaan? Of dat ze ooit die attractie ga omvormen naar iets anders want nu is het echt zielig hoe het daar bijligt. Of zullen ze blijven besparen op die attractie?

  18. #17

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik vraag mij vooral af hoeveel toekomst Banana Battle nog heeft aangezien ik de attractie zelf al jaren niet meer in werking geweten heb, en ook hoor dat deze amper nog geopend is. Zelf is het de natste Splash Battle van deze die ik reeds deed, maar het gegeven dat het binnen is heb ik altijd jammer gevonden ...
    meestal ging die pas in de namiddag open, hij is/was zeker nog wel in gebruik....

  19. #18

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Tegenwoordig is Banana Battle enkel in de zomer nog open omdat op andere momenten het water te koud zou zijn.

  20. #19

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Afgelopen zomer ben ik verschillende keren geweest en was BB toch elke keer geopend. Of dit nu enkel in de namiddag was of niet weet ik echter niet meer.

    Wat ze wel eens mogen aanpakken is het feit dat je nat kan worden als je rustig iets drinkt/eet aan de tafeltjes vlak naast de attractie. Zo een straal chloor in je nek en op je hamburger is toch echt niet aangenaam.

  21. #20

    Re: Seizoen 2021 [ Bobbejaanland ]

    Als de batel niet open is door koud water moet dit toch eenvoudig op te lossen zijn. Het hele ding licht binnen dus een kleine waterwarmer zou al veel kunnen doen. Bijkomend warmt de hele hal me op, in België is dat toch een voordeel.

    Het nat worden bij het eten heb ik zelf nog niet me gemaakt. Ik kan wel snappen dat dit zeer irritant is. Mijn lunch zou onmiddellijk gedaan zijn. Maar hier kan de oplossing vrij makkelijk zijn. Een plastic scherm of zelfs een paar muren met nepplanten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •