X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 13 van de 13
  1. #1

    De Gouden Butterfly Awards 2021

    Ze zijn daar! De awards waar niemand om vroeg, maar jullie krijgen ze toch: de Gouden Butterflies 2021.





    Maar wat zijn nu precies, die Gouden Butterflies?! Heel simpel: dat zijn de nieuwste awards in pretparkland.

    Waren er dan nog niet voldoende awards? Ja zeker, dat hebben we op Theme Park World zelf meer dan eens aangehaald. En zoveel awards halen misschien wel de waarde van awards naar beneden maar toch is volgens ons nog wel ruimte voor nieuwe awards.

    Want er zijn toch heel wat parken, achtbanen, attracties, etc. die nooit door enige awards in de bloemetjes gezet worden. Je hoort bijvoorbeeld nooit dat een Big Apple tot beste achtbaan is verkozen, nergens zie je ook een butterfly opduiken in zulke lijstjes en laat staan dat zulke awards foute attracties in de spotlight zetten.

    Maar dat is buiten de Gouden Butterflies gerekend! Want bij de Gouden Butterflies hebben we awards voor onder andere ‘beste butterfly’, ‘beste rode achtbaan in een Plopsa park’ en nog veel meer. Dat zijn toch uiteindelijk de awards die een echte pretparkgekkie uitgereikt wil zien worden.

    In totaal hebben we 15 verschillende en unieke awards met elk een verschillend aantal genomineerden. We keken niet naar landsgrenzen en elk park, elke attractie ter wereld kwam in aanmerking om genomineerd te worden. Na zorgvuldig beraad hebben we besloten de genomineerden voor elke award samen te stellen door kandidaten op papiertjes te schrijven en die papiertjes aan duiven vast te hangen.

    Die duiven hebben we dan losgelaten in een kamer. Vervolgens heeft onze huiskat de genomineerden er mogen uitkiezen. De meest eerlijke manier om tot een lijst met genomineerden te komen.*

    (*) De kat is tijdens het kiezen van de genomineerden niet gewond geraakt. Over de duiven geven we liever geen statement.



    Hoe en waar kan ik stemmen?
    Stemmen kan je doen via themeparkworld.be/stem en dat kan je tot en met 14 maart doen. Daarna gaan de polls dicht en kan er niet meer gestemd worden. Je hoeft niet voor alle 15 awards te stemmen, je kan gemakkelijk awards overslaan en stemmen waar je zelf op wilt. Stemmen kan je slechts éénmalig doen en je stem kan achteraf niet worden veranderd.


    Wanneer volgt de uitreiking?
    Een echt fysieke uitreiking kan er natuurlijk niet zijn, iets vanwege één of ander virus… Maar er volgt natuurlijk een grote uitreikingsshow van de podcast waarin we de winnaars en resultaten bekend zullen maken! Noteer het alvast in je agenda: hou donderdag 1 april 2021 vrij om naar de grote Gouden Butterflies uitreikingsceremonie te luisteren!

    Beluister zeker ook het grote aankondigingsgala waar we samen met enkele bekende personen uit pretparkland (de mannen van ThemeTalk, Kleine Boodschap, Wessel van Looopings en nog veel meer) alle awards hebben aangekondigd:

    https://open.spotify.com/episode/6RI...Tqm7-uEvUqw1pA
    Laatst gewijzigd door Phadd-F; 27-01-21 om 15:06.

  2. #2

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Anders gezegd een awardshow voor al wat weinig awardwaardig is. Ik vin het qua idee nog wel iets hebben, maar de uitvoering lijkt me wat pover. 15 meerkeuzevraagjes die elk een willekeurig aspect belonen met al even willekeurige genomineerden is aan de makkelijke kant. De ronkende namen die je hier noemt hangen het nieuws voorlopig ook niet aan de grote klok.

    De nominatieprocedure is heerlijk origineel maar ook tergend onwaarschijnlijk. Wat heeft de zaak echt bepaald?

  3. #3

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    De nominatieprocedure is heerlijk origineel maar ook tergend onwaarschijnlijk. Wat heeft de zaak echt bepaald?

    Willekeur en eigen voorkeur Zo vind het bij de award voor beste Big Apple ook wel leuk dat er een achtbaan tussen zit die geen type Big Apple is maar wel gewoon zo noemt.
    Laatst gewijzigd door Phadd-F; 27-01-21 om 15:57.

  4. #4

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Ik heb in elk geval gestemd

  5. #5

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Uitreiking op 1 april? Something smells fishy

    Maar ik heb alzeker gestemd.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  6. #6

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Uitreiking op 1 april? Something smells fishy

    Ik beloof dat er sowieso een aflevering van de podcast komt op die datum waarin we alle winnaars bekend maken zoals men gestemd heeft. Géén grap! Verwacht dus ook niet dat we opeens een andere winnaar uitroepen die niet genomineerd was. Ook al zou dat nog grappig kunnen zijn :P

    Theme Park World neemt zichzelf niet serieus, dus neem ons ook niet serieus aub

  7. #7

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Theme Park World neemt zichzelf niet serieus, dus neem ons ook niet serieus aub
    I know, i know
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  8. #8

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Nog exact één week om je stem uit te brengen! Er zijn al heel wat stemmen uitgebracht en ik kan verklappen dat het nog spannend is in sommige awards, dus je stem kan zeker nog een verschil uitbrengen

  9. #9

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Ook ik heb gebruik gemaakt van mijn stemrecht zoals het hoort van een trouwe luisteraar. Ik vind het wel geestig al had ik hier en daar wel blanco willen stemmen ;-)

  10. #10

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ook ik heb gebruik gemaakt van mijn stemrecht zoals het hoort van een trouwe luisteraar. Ik vind het wel geestig al had ik hier en daar wel blanco willen stemmen ;-)
    Blanco stemmen kan! Je kon gewoon een categorie overslaan aangezien je niet op elke award hoeft te stemmen Elke award had zijn eigen stem knop, ze worden dus apart geteld en een categorie overslaan heeft geen enkele invloed op de stemmen. Maar een blanco optie toevoegen is iets wat ik wel overweeg voor komende editie(s).

  11. #11

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Ik kon jammer genoeg maar in één categorie stemmen, aangezien ik in alle andere categorieën niet alle attracties kende/gedaan had.

    Toffe awards, ik ben al kei benieuwd naar de uitslag! Vergeet zeker niet te liegen over het aantal deelnemers, dat is verplichte kost!

  12. #12

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Toffe awards, ik ben al kei benieuwd naar de uitslag! Vergeet zeker niet te liegen over het aantal deelnemers, dat is verplichte kost!


    Ik ga zeker niet liegen over het aantal stemmen want het is echt een pak meer dan ik had durven hopen en ik ben er trots op

  13. #13

    Re: De Gouden Butterfly Awards 2021






    De Gouden Butterflies '21... de winnaars!

    Voor wie dacht dat het maar één grote aprilvis was, fout! Ze zijn er - zoals aangekondigd: de uitreiking van de Gouden Butterfly Awards. Maar liefst 15 attracties of parken mochten nillens willens voor het eerst een Gouden Butterfly in ontvangst nemen.

    De afgelopen 2 maanden hebben jullie massaal gestemd op de eerste editie van de Gouden Butterflies. In totaal werden er zo'n 8.426 stemmen geteld. Het was niet verplicht om op elke award te stemmen, waardoor het aantal stemmen per award uiteen loopt. Gemiddeld waren er 561,73 stemmen per award. De Gouden Butterfly voor de beste butterfly was het minst populair met "maar" 504 stemmen. De Gouden Butterflies voor beste overpriced park en beste meest foute pretparkmuziek bleken de populairste met maar liefst 619 stemmen.

    Alle winnaars werden bekend gemaakt in een spetterende podcast aflevering, tevens ook de aftrap van het nieuwe, derde seizoen van de podcast. Beluister hem hier! De podcast valt te beluisteren via SoundCloud, Spotify, iTunes, Google Podcasts en veel meer podcast apps.



    Nederland boven in de eerste editie

    Voor wie de aflevering niet kan beluisteren of rustig de resultaten wilt nalezen, kan terecht op onze website. Grootste kaper van Gouden Butterflies is Nederland, onze noorderburen slepen maar liefst zeven van de vijftien awards binnen! De Efteling en Duinrell zijn de enigste parken die elk twee Gouden Butterflies ontvangen.

    De Belgische pretparkindustrie moet zich tevreden stellen met drie Gouden Butterflies. Bellewaerde en Bobbejaanland vielen in de prijzen maar vooral de Gouden Butterfly voor Mega Speelstad is een mooie bekroning. Walibi viel naast de prijzen en ook de Plopsa groep kan maar gematigd tevreden zijn met slechts één Gouden Butterfly. Het was in meerdere awards genomineerd maar kon enkel de Gouden Butterfly voor beste rode achtbaan in een Plopsa park binnenhalen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •