X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: [Bellewaerde] 2021

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #17

    Re: [Bellewaerde] 2021

    Ik ga de bevindingen uit bovenstaande berichten niet ontkennen, maar een dagje Bellewaerde gisteren was me zeker niet tegengevallen. Misschien ligt mijn standaard wat lager met BJL als thuispark, recente bezoeken aan Duitse heikneuterparken, mijn principieel wegblijven uit de Efteling en mijn noodgedwongen wegblijven uit EP ...

    Het was pokkedruk wegens zon, zondag en gelijktijdig PDP exclusief afgehuurd. Ook Bellewaerde had een bedrijf of dergelijke over de vloer, zij het niet zo exclusief. Die invités kregen wel de hoofdparking voor zich alleen en mochten tot na 18:30 in het park blijven middels een polsbandje. Wij als 'gewone' bezoekers moesten op de Mexico-parking. Dat stond niet aangegeven op de hoofdparking of langs de weg, het werd gezegd tegen al wie stommelings op de hoofdparking reed. Indien je kwam voor het Aquapark, mocht je wel op de hoofdparking staan.

    Door de logische enorme ochtenddrukte in het Mexicodeel, waren we blij met de 'allertweedste' frontrit van die dag op Huracan en de instapklare, ongestoorde toppeltoren, die we tegen de avond bisten. Boomerang opent volgens een bordje pas om 10:30. In de praktijk was dat 10:45. Toch een jammerlijk feit in de wetenschap dat > 80% van de bezoekers via Mex. het park binnenkwam. Binnenin is het station niet enkel kaal maar ook is de verf aan het afbladeren. Lelijker zal je moeilijk vinden in België.

    We deden er goed aan Jungle M. en zo die ochtend te skippen en naar Wakala en Dawson D. te gaan. Daar was het relatief rustig, al betekent weinig volk bij Dawson D. nog altijd 30 min. effectief wachten. Een bordje bij Wak. gaf bij onze eerste beurt 15 min wachten aan, het echte wachten duurde maar 5 min. Drie quasi volgeladen treinen voor een relatief korte achtbaan en vrije plaatskeuze per trein (niet dubbel aan poortje, logisch in coronatijden): mooi. Een half uur later stond er nog steeds 15 min aangegeven en ik zag van buitenaf evenveel volk in de wachtrij. Helaas zie je pas verder de hele wachtrij, die nu vol stond. 35 min. wachten, best onhandig wanneer je kort vooraf afspreekt met je gezelschap dat elders in het park is.

    Die NL'er van de launchtoren is een crème van een operator. Ook op Niagara werden we snel bediend. Dat was helaas niet zo op de rapid kort na de middag. Een beetje logisch gezien het weer en het tijdstip. We zaten hier met andere bubbels in een raft ... wat eigenlijk positief is. Anders was de wachttijd een veelvoud van die 45 minuten. Wel jammer van de fel verbleekte schilderingen in het tunneltje.

    Opvallend in positieve zin was dat de maskers in wachtrijen en attracties meer plichtbewust opbleven dan wat ik afgelopen maanden in BJL en PDP gewoon was. Mogelijke oorzaak: 's ochtends bij de tassencontrole (onze eerste in jaren) werd meegedeeld dat de maskers 'in vrije loop' niet langer op hoeven. Voorwaar een geslaagde ingreep, al blijven de pispotten hier wel nog één-open-één-gesloten.

    Knap van het park dat acrobatie-show 4 keer werd opgevoerd die dag. Dat stuntduiken boeit me maar weinig, maar het neemt wel volk weg uit de andere attracties. Geen idee of men capaciteitsbeperkingen oplegt in de tribune en louter daarom de show zo frequent opvoert.

    Het meest achterstallige in heel het park vond ik de wachtrij van de boomstammen. Het niet overdekte deel bestaat uit onstabiele, verroeste hekkens op heuphoogte. Als er ooit een vax-pas wordt geëist voor een pretparkbezoek, kan Bellewaerde beter op tetanus controleren dan op covid. De houten panelen in de wachtrij van de Keverbaan lijken me ondanks de graffiti duurzamer en minder claustrofobisch dan de plastic zeilen en Heras-hekken waar Hellendoorn haar bezoekers mee ophokt.

    Meer betreurenswaardig vind ik de gereduceerde fauna. Bij Jungle M. is het vaak speuren en op goed geluk een beest spotten dat zich niet in z'n hol verschuilt. De bizons nabij de Boomerang en de tijgers vertoonden zich niet tijdens onze voormiddag-wandeling. De luipaarden achter glas zagen we niet bij meerdere passages. Van de getransfereerde olifanten wist ik wel maar het stokstaartjesverblijf in de kinderzone is blijkbaar ook niet meer. Het lemurenverblijf is door covid (tijdelijk) niet meer toegankelijk. De roofvogels lijken zonder show permanent gekooid. De walabi's zie je enkel als je de kindertrucks berijdt of als je er zeer gericht naar zoekt achter die attractie. Terwijl het passeren van meerdere diersoorten op meerdere plaatsen voor mij nu net de sterkste troef was (is) van Bellewaerde. Zelfs in toppark Kolmården vond ik de mix attracties-dieren minder ruimtelijk gespreid dan in Bellewaerde.

    Nog een grote ergernis - al ben ik blij dat ik het kan navertellen - betreft het uitrijden van de Mex. parking rond piekuur 18:00. Alle voertuigen worden via markeringen naar de centrale, smalle rijstrook bergop geleid met om de haverklap auto-instromers van links en van rechts. En daar wandelen dan ook nog eens heelder gezinnen met kinderwagens gevaarlijk tussen. Geen regelende parkeerwachter te zien, behalve bij de slagbomen.

    Maar al bij al was het een geslaagd dagje met meerdere rustmomenten en ca. 16 grote en middelgrote rides. Enkel het beestentreintje, het schommelschip en het huis ondersteboven hebben we in die categorie gekipt. En de 4D bekeken we in 't Frans, dat was om 17:30 de laatste vertoning van de dag. Die (halve) missers hopen we net als het Aquapark binnen enkele weken te doen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 06-09-21 om 21:39.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •