Zoals de voorbije jaren is het altijd weer LELIJK en VERKRACHTING wat we zien op foto, maar pakt het in het echt vaak beter uit. Van de ingang ben ik nog steeds geen fan, maar de rest van de Main Street ziet er beter uit in het echt dan op foto. LG heeft dan weer de hele setting mee wat echt bijdraagt tot het verhaal, ook al zijn sommigen misschien minder fan van het 'goedkoop ogend' decor. Wilderniss vond ik tot nu toe het meest geslaagd, m.u.v. wat ze met MMC gedaan hebben... De Speed Zone tenslotte heb ik nog niet in het echt gezien, maar was ik op beelden wel al best fan van. Grootste gemiste kans hier is wel de kartbaan... Die had een nieuwe bestemming moeten krijgen!

Maar goed, Mexico... ik ben voorlopig ook niet overtuigd van deze 'goedkope' street art en zie het meer als een goedkope oplossing om een nieuwe sfeer te laten uitstralen / vernieuwing te forceren. Het zou goed kunnen na een rampjaar 2020 en tegenvallende cijfers van de voorbije fases van Festivalisation. Echter had ik Mexico feat. Festivalisation exotischer verwacht... Meer beach vibes, cocktails, taco's... Kortom de Polé Polé vibe! Ze hadden beter daar wat inspiratie gezocht.

Grootste probleem van heel Walibi Holland lijkt mij een gebrek aan totaalvisie. Plaats de Worlds of Walibi naast Festivalisation en je merkt meteen meer samenhang in het geheel. Op zich is niets mis met Festivalisation, want ga naar TML, RW of PKP en je merkt ook verschillende podia en settings op hetzelfde terrein. Maar Festivalisation lijkt me meer gericht op tieners en twintigers, en minder op gezinnen met kinderen. Als ze nu ook weer met street art in Mexico gaan inzetten op families met kinderen... dan geven we volgens mij een verkeerd signaal.

Maar goed, eerst zien en dan pas oordelen.