Op mijn advies eerst de kiddie-coasters? Ik schreef in m'n 2-daags TR uit augustus 2018 dat die Nick-zone vroeger opent dan de rest van het park. Indien dit nog zo is, kunnen early birds er hun voordeel mee doen. 'Normaal' zou ik zeggen: begin achteraan met Steeple, Icon of Big One. Die laatste - met machtige afdaling-bocht - is quasi nooit meteen operatief wegens wind of personeel dat elders eerst wordt ingezet, la maladie des Parques Reunidos waar ondertussen meerdere andere parken aan meedoen.

Je hebt blijkbaar wel mazzel gehad qua wachttijden. In 2019 waren wij er opnieuw, begin juli. Toen sloot de wachtrij van Valhalla al een uur voor park-sluit (wegens maar een vijftal operatieve vaartuigen i.p.v. het drievoud). Het was toen ook volop schoolreis-tijd, dus best druk tot +/- 4 PM. En op onze eerste dag regende het => GRATIS TERUGKOM. Heb je dat gemist? Onze derde dag was met een Efte-abo, het was voor ons dus 1 x zahlen 3 x Spass.

Klopt wel dat heel wat coasters voor de langere en/of bredere mens weinig comfortabel zitten. Om die reden vind ik Icon daar misschien de beste, al besef ook ik dat het een postmodern buitenbeentje betreft. Dat historische is dè charme van BPB. Maar het park heeft nood aan een serieuze opknapbeurt.

Je kan nog steeds nachtelijk bootje-varen naar Hull vanuit Rotterdam, al zal je na sept. 2021 een bordeauxkleurig paspoort nodig hebben omdat ex-premier Cameron ooit zijn #@% in een dode varkenskop stak en dit zijn herverkiezing destijds hypothekeerde.