@Earlyspencer: In een forumtopic voor vragen, ik kan het niet meteen vinden precies, had ik toen gevraagd of iemand tips had voor de Engelse parken die we wouden bezoeken, ik geloof dat toen de website van pretparken.be niet bereikbaar was om de aanvalsplannen uit de gids te bekijken. Jij had gereageerd met tips voor de meeste parken (waarvoor nogmaals dank ). Misschien geef ik het niet correct weer want het is al een tijdje geleden ondertussen. Ik heb het even teruggezocht en je gaf toen inderdaad ook aan Steeplechase niet te lang uit te stellen, mogelijks dankzij deze tip hebben we alledrie de banen kunnen doen, want als ik mij niet vergis was toen we de gele baan nog deden één van de andere twee buiten gebruik. Ik weet niet of hij één moment van de dag met 3 paarden gedraaid heeft.

De dag beginnen met de oranje coaster is zeker een optie. Stel ook Steeplechase achteraan het park niet te lang uit, want lage capaciteit.

Dat we geluk hadden met de wachttijden kan je wel stellen denk ik. Eigenlijk was dat de hele reis wel een beetje het geval, behalve de eerste dag in Alton Towers. Dat we bijvoorbeeld ook Thorpe in één dag hebben rondgekregen in 1 dag, en dan nog vollediger dan Blackpool met op alle achtbanen meerdere re-rides en een dubbele afsluiter van de dag op die Intamin-lanceerachtbaan waarvan de naam mij even ontglipt... Al moet ik er wel bijzeggen dat we hier op een dag met langere openingstijd waren, maar zelfs op het normale sluitingsuur hadden we eigenlijk alles gedaan.

De gratis terugkom moeten we inderdaad gemist hebben, dat is dan wel spijtig, anders hadden we zeker nog een paar uur naar binnen geweest voor een paar re-rides of attracties die we gemist hebben, en voor het vuurwerk! Of mogelijks hebben ze deze niet uitgedeeld gezien het eigenlijk maar maximaal een uur in de namiddag was dat alles stillag, en het verder een relatief mooie dag was? Nu, er is zoals ik zei genoeg te doen in Blackpool (we deden trouwens ook nog de Dungeon onder de Tower, er schiet me steeds meer te binnen) dus we hebben ons sowieso geamuseerd

Wat gebeurde bij de Big Dipper deed mijn mening over het park ook wel geen goed natuurlijk, ik verwenste even mezelf dat ik ernaar had uitgekeken om in zo'n oude achtbaan te zitten. Misschien dat ik door Icon de charme van het park een beetje gemist heb. Ik vraag mij af wat ik van het park had gevonden zonder zo'n modern geval tussen alles door. Soepel en comfortabel is hij inderdaad zeker, maar dat accentueert wel dat de oudere banen dat niet zijn. Ik vond hem er gewoon niet passen. Maar ik denk ook dat als ze meer moderne attracties kunnen toevoegen, dat dit weer meer in evenwicht komt.

In je tips sprak je trouwens ook van zeer smerige toiletten, maar hiervan hebben wij eigenlijk niks gemerkt. 't Zal aan de dag gelegen hebben zeker?

Van thuis stonden wij in een uur in Zeebrugge, naar Rotterdam doen we daar toch weer 2 uur meer over. Al is het het einde van de wereld niet. Mochten we de trip ooit nog eens (deels) overdoen zal het dus inderdaad met de slaapboot vanuit Rotterdam zijn. In Hull kwamen de twee ferrys trouwens gelijktijdig aan en dat was ook een grotere boot. Het dok ginder was alleszins gemaakt voor die 2 boten en er was zeker ook veel volk op onze boot, dus daar zal het niet aan gelegen hebben. De Brexit zal er wel voor iets tussen zitten.

Bedankt voor je reactie!

Nog een aanrader trouwens voor wie ook eens in York komt: de Golden Fleece is een kleine gezellige Britse pub met elke avond live muziek in een zeer kleine setting. Wij hebben er ook één avond gegeten: Fish and Chips, zeer lekker klaargemaakt! Ik hoop dat ze de coronasituatie overleven, om een idee te geven: waarschijnlijk kan er geen 10 man binnen met anderhalve meter van elkaar.

En zeggen dat we nog even getwijfeld hebben om onze trip misschien een jaar uit te stellen, gezien de Brexit toen misschien net zou gebeurd zijn...