Opnieuw bedankt voor de reacties! Het zijn er al meer dan ik op had gehoopt met mijn lap tekst zonder foto's.

@Earlyspencer: de stadsmuren in York hebben we afgewandeld op onze vertrekdag ginder, en we bezochten er ook nog het Vikingmuseum, waar ze een darkride hebben die ik ook wel eens het doen waard vond! Wij hadden een Merlin-pass aangeschaft met black friday in 2019 voor gratis toegang in Alton, Thorpe en Chessington, en waarmee we ook vanalles gratis konden doen in de Blackpool Tower, dus ook de dungeon, vandaar. In York hebben we hem overgeslagen omdat we andere dingen gedaan hebben, in Alton hadden we hem eigenlijk wel willen doen maar is het er niet van gekomen. Die in Blackpool heeft weleen verrassend leuke mini valtoren!

Die boot van Zeebrugge was inderdaad niet van de modernste, misschien kunnen de kosten eraan dan ook een reden zijn voor het schrappen ervan als die van Rotterdam zoveel beter is. Toch blijft het voor ons echt zonde gezien de reisafstand. Maar he, we hebben het toch nog gedaan toen het er was.

Gevolgen van de Brexit gaan we overal merken... Een andere hobby van mij is de rallysport (als toeschouwer), ik film deze en maak er YouTube videos van, tijd die ik zo niet meer heb om TR's te schrijven, vandaar. Ik ben opgegroeid met de rally van Ieper en die stond sinds enkele jaren ook op de kalender voor het Brits kampioenschap, gezien de link van Ieper met GB met WO1, maar onlangs kwam het nieuws dat het Brits kampioenschap vanaf volgend jaar hun enige buitenlandse rally van de kalender schrapt. Tja... Ik vraag mij af welke invloed het verder op het toerisme bij ons zal hebben, gezien Britten daar toch wel een belangrijk deel van uitmaken, met bijvoorbeeld de Last Post onder de Menenpoort maar algemeen in de hele westhoek... Als het omgekeerd gezien drukker wordt in de Britse parken is dat op lange termijn wel positief voor die parken zelf en kan Blackpool misschien op termijn het aanbod wat meer in evenwicht trekken met nog een moderne coaster, of verfraaiingswerken uitvoeren en de oude zaken in stand houden (waar ik veel respect voor heb overigens, wat misschien niet helemaal blijkt uit mijn TR, maar het moet wel berijdbaar blijven natuurlijk )

@siroccofreakske: die hebben we niet gedaan denk ik. Net eens opgezocht, ik denk dat we er wel gepasseerd zijn en gezien hadden dat het alleen maar paarden waren. Misschien draaide hij net niet, geen idee, of we hebben onze coasterbingo prioriteit gegeven. Ik vind hem er op YouTube precies nog snel draaien uitzien Dat is het nadeel van op voorhand de parken niet te analyseren natuurlijk. Ach, wie weet kom ik er ooit nog wel eens.

@JeffreyDC: zeker waar. Misschien herzie ik ooit mijn mening wel als ik er nog eens kom en niet volledig backseat de Big Dipper doe.