X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 52
  1. #1

    [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Tijd om een eigen topic te openen voor deze 18de coaster van Energylandia.

    Sommige trackdelen van deze mine train liggen al meer dan een jaar ter plaatse te wachten en onlangs werd er effectief begonnen aan de opbouw.

    Momenteel ziet de bouwplaats er zo uit:
    Naam:     minetrain1.jpg
Bekeken:  3030
Groote:   1,17 MB
    Naam:     minetrain2.jpg
Bekeken:  2762
Groote:   1,26 MB

    De trein (in Vlodrop):
    Naam:     train.jpg
Bekeken:  2730
Groote:   366,9 KB

    Er werd eerst uitgegaan van een kopie van Mammut in Gardaland, gezien deze eveneens 3 lift hills heeft, maar dit lijkt niet overeen te komen met het reeds gebouwde stuk baan...
    Naam:     layout.jpg
Bekeken:  2843
Groote:   193,6 KB

  2. #2

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Moest Walibi nu eens de ballen hebben en zowel Vampire van New. Gen. Treinen te voorzien en ook Calamity Mine van comfortabelere, individuele lap bar treinen zou ik zooooo blij zijn maar helaas ...

    Deze mine train lijkt eerder een nieuwere 2-lifthill variant te zijn van het standaardmodel, maar ik kan er naast zitten. Op de foto’s spot ik in elk geval geen footers voor een derde lift, maar ik kan er over kijken ook natuurlijk.

    Als ik me baseer op de funderingen op bovenstaande foto zal dit exemplaar alleszins best goed gethematiseerd worden, wat ik enkel kan toejuichen!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #3

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Jawel.. Je kunt goed zien waar het station komt. Dan is er al een bocht naar rechts aan gelegd. Verder dan dat zijn er vooralsnog enkel footers, maar deze footers lijken me wel bedoeld voor een dubbele lifthill.

    Op de bovenste foto kun je heel goed zien waar de derde lifthill komt. Je ziet een 270 graden bocht met daarna remmen. Na de remmen komt een bocht naar links en dan direct een lifthill. Vrijwel rechts op de foto kun je een dubbele H-Support zien die aan elkaar gekoppeld is, dat is waar del top van de lift komt. Daarna kun je aan de dupports zien dat er een drop in een rechter bocht volgt die uiteindelijk onder de eerder genoemde dubbele-H door gaat.

  4. #4

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Moest Walibi nu eens de ballen hebben en zowel Vampire van New. Gen. Treinen te voorzien en ook Calamity Mine van comfortabelere, individuele lap bar treinen zou ik zooooo blij zijn maar helaas ...

    Deze mine train lijkt eerder een nieuwere 2-lifthill variant te zijn van het standaardmodel, maar ik kan er naast zitten. Op de foto’s spot ik in elk geval geen footers voor een derde lift, maar ik kan er over kijken ook natuurlijk.

    Als ik me baseer op de funderingen op bovenstaande foto zal dit exemplaar alleszins best goed gethematiseerd worden, wat ik enkel kan toejuichen!
    Met de treinen van Calamity vind ik totaal niks mis, Vampire daarentegen is wel een verbetering mogelijk.

  5. #5

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Op de bovenste foto kun je heel goed zien waar de derde lifthill komt. Je ziet een 270 graden bocht met daarna remmen. Na de remmen komt een bocht naar links en dan direct een lifthill. Vrijwel rechts op de foto kun je een dubbele H-Support zien die aan elkaar gekoppeld is, dat is waar del top van de lift komt. Daarna kun je aan de dupports zien dat er een drop in een rechter bocht volgt die uiteindelijk onder de eerder genoemde dubbele-H door gaat.
    Inderdaad, nu valt me idd een segment en stuk ondersteuning voor de motoriek van lift 3 op.

    Wat de treinen van Calamity betreft, ik vind niet dat ze slecht zijn, maar velen klagen over rugcomfort, ik persoonlijk vind het meevallen maar kan er inkomen dat dit inderdaad beter kan, en wat de beugels betreft lijkt het me aangenamer voor jongere bezoekers om een individuele beugel te hebben. Echter zal de kostprijs van 3 nieuwe treinen niet in lijn staan met de kleine verbeteringen in comfort die de nieuwe treinen met zich zouden meebrengen.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  6. #6

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    De 3 lifthills:
    Naam:     fomo1.jpg
Bekeken:  2576
Groote:   540,3 KB


  7. #7

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Vekoma laat op Instagram weten dat het track-werk klaar is:
    Our Mine Train @energylandia is now completely installed featuring 3 lifts, 1200 meters of track and 3 trains of 32 passengers offering a 3.5 minute ride experience.

    Naam:     energy.jpg
Bekeken:  2140
Groote:   221,7 KB


  8. #8

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Dat wordt toch een eindje stappen van Hyperion naar dat gedeelte van het park.

  9. #9

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeffreyDC Bekijk Berichten
    Dat wordt toch een eindje stappen van Hyperion naar dat gedeelte van het park.
    Een monorail of parktreintje zou zowaar een praktische meerwaarde kunnen hebben in dit geval inderdaad.
    Je vois la vie en des biscuits.

  10. #10

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Een monorail of parktreintje zou zowaar een praktische meerwaarde kunnen hebben in dit geval inderdaad.
    Wie weet in de toekomst...

    Naam:     monorail.jpg
Bekeken:  1877
Groote:   548,7 KB

  11. #11

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Bezoeker 3244 is verdwaald en kan de uitgang van het park niet meer vinden.

  12. #12

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Lol

  13. #13

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Wie weet in de toekomst...

    Naam:     monorail.jpg
Bekeken:  1877
Groote:   548,7 KB
    Is dit in het Zadra Themagebied?? Dan plannen ze verder vooruit dan ik gedacht had.

  14. #14

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Is dit in het Zadra Themagebied?? Dan plannen ze verder vooruit dan ik gedacht had.
    Is inderdaad naast Zadra in de Dragon Zone.

  15. #15

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Ook aan de gebouwen rond deze coaster doet men lustig verder:

    Naam:     mine.jpg
Bekeken:  1955
Groote:   439,7 KB
    Bron

  16. #16

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    vanaf hier ziet het er wel echt als een flinke bol spaghetti uit. Terwijl dat van bovenaf gezien toch wel lijkt mee te vallen.

    waar ik hier toch nog wel het meest benieuwd naar ben is de uitwerking van het thema.

  17. #17

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Hehe, ziet er inderdaad wel naar uit dat een monorail iets voor de eerstkomende jaren zal zijn. Gezien de steeds grotere omvang van het park lijkt dit steeds wenselijker.

    Even terug on topic, die mine train krijgt toch wel verdere aankleding met bergen, heuvels, grotten en tunnels hoop ik?

  18. #18

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Even terug on topic, die mine train krijgt toch wel verdere aankleding met bergen, heuvels, grotten en tunnels hoop ik?
    Gezien er veel extra funderingen zijn, mogen we wel aannemen dat er redelijk wat theming zal komen.

  19. #19

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Er is een stukje nieuwe parkmap te zien in Energylandia. Blijkbaar toch niet zoveel theming als in mijn gedachten, het lijken vooral kleinere rotsen te zijn tussen de helixen. Maar surprise surprise, er is wel nog een extra kleine coaster te zien:

    Naam:     energy.jpg
Bekeken:  1632
Groote:   76,7 KB
    Bron

  20. #20

    Re: [Energylandia] 2022: Vekoma Mine Train

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    nog een extra kleine coaster
    Of een klein indoor waterpark, zoals FOMO denkt. Mogelijks zijn het dus glijbanen... Wat denken jullie?

    Op de iets grote versie zien we ook een hotel en een stukje van een indoor waterpark onder een koepel, onderaan rechts:

    Naam:     energyplan.jpg
Bekeken:  2295
Groote:   71,1 KB

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •