X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 9 van de 9

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [TR] Walibi Holland 26 aug.: Appy Family?

    Waarschuwing: in dit TR zal je geen al te gedetailleerd overzicht vinden van het attractie-aanbod in Biddinghuizen. Daar bestaat trouwens een prima link voor: (wel eens de intro aanpassen, van die Robin of Sherwoodie schiet niet zo veel meer over). Over ervaringsgerichte do’s en dont’s aangaande de verplichte attractie-app geef ik hier des te meer mijn ongezouten mening.

    En omdat het sterker is dan mezelf: even een vingerwijzing naar allen die me al dan niet te goeder trouw dit tripje destijds ontraadden. We reisden immers eind augustus vanuit provinciaal Wuhantwerpen. In Flevoland gold ‘oranje boven’ maar wij zouden twee nachten verblijven in het ‘gele’ Overijssel, waar zich niet zo toevallig nog een ander pretpark bevindt. Op moment van publicatie ligt het Antwerps incidentiecijfer ongeveer 50 keer hoger dan toen. Maar nu zouden we wel 100% legaal een tripje naar de Efteling of Toverland mogen maken. Met 0 boetes op m’n conto – zelfs niet in de bibliotheek – vind ik mezelf best volgzaam wat opgelegde regels betreft. Trots ben ik niet op m’n uitzonderlijke daad van rebellie, maar gelet op de toestand in september en oktober ben ik blij dat ik ons uitje toen niet even heb uitgesteld (wat overigens niet kon wegens een datum-reservering). En nu ik het toch over apps moet hebben: de Belgische where-about-covid-app heb ik keurig ingevuld tijdens dit tripje.

    Een andere vinger richt ik meteen naar de telecom-dienst van het park. Onze datum-loze zwarte-vrijdag-tickets had ik dus bij wijze van verplichte reservering ruim een maand van tevoren één per één omgezet naar een vaste bezoekdatum. Ik kreeg drie bevestigingsmails met telkens de boodschap dat het origineel ticket moest worden gebruikt op de gereserveerde dag. Die mails vermeldden niet expliciet de gereserveerde bezoekdatum. Nog meer dan mezelf bewieroken om een zoveelste strategische zet - NL Noord en NL Zuid hadden op de gekozen weekdag geen schoolvakantie meer – ben ik iemand die tot in het absurde aan z’n digitale acties twijfelt. Dan lees ik graag een datum-bevestiging, als het niet te veel gevraagd is.

    De avond voor ons bezoek kreeg ik per mail wel bevestiging van de datum en de uitnodiging om de reservatie-app te downloaden via een unieke weblink. Dankzij de hint van andere forumleden – de app zuipt batterij – deed ik dit terstond. Na het installeren bleek dat de app meteen voor ons drieën was ingesteld. Wel een opluchting, want met z’n drieën afzonderlijk gaan app’en of de app eerst nog ergens in het park laten omzetten, zag ik niet zitten. Bij deze: een opgestoken duim i.p.v. een verwijzende vinger.

    Onszelf succesvol naar het buitenland gesmokkeld en het app’eke gebruiksklaar, dat betekende geenszins het einde van de stress. Ten eerste was er die dag een zeer ongenode gast: Francis. Zeeland, beide Hollanden en Flevoland gelden niet alleen als de meest corona-gevoelige regio’s van het land. Deze hevige zomerstorm zorgde ervoor dat bepaalde wegen preventief werden afgesloten. Niet ideaal om net dan een pretpark in een tochtgat te bezoeken dat welgeteld één operatieve binnen-attractie telt. Daar kwam nog bij dat aan de kassa onze originele tickets niet werden aanvaard. We werden naar een loket gestuurd waar een uiterst behulpzame man vermoedde dat we foutief hadden gereserveerd. Dat bleek niet het geval en er volgde terstond een validatie. Toen ik vroeg of er wel grote attracties zouden openen, bevestigde de lokettist dit, eraan toevoegend dat het uiterst kalm zou zijn die dag. Geen probleem dus dat we i.p.v. iets voor tienen nu pas iets over tienen het park betraden.

    De app gaf 0 minuten virtueel wachten aan voor Goliath. Je hebt een speling van ca. 5 minuten, dus na de reservering trokken we een ochtendsprintje naar vermoedelijk de meest windgevoelige coaster van het park. Op het nippertje liet ik de reservatie zien bij het betreden van de lege wachtrij. Daar reserveerde ik nog snel even Untamed: +/- 5 min. virtueel wachten. Op de Intamin kregen we een solo-frontrit want er werd al meteen met twee treinen gereden. Na de rit zorgde een kleine vertraging bij het dispatchen van de trein voor ons voor een nat pak en voor wat tijdsdruk: de gereserveerde wachttijd voor Untamed was al verlopen en bij het buitenstappen hadden we nog 1 minuut 47 seconden van de speling-tijd. We haalden het en kregen ook hier een front-rit … nadat ik een tweede beurt Untamed had vastgelegd, nu met 15 minuten virtueel wachten. Tussen de eerste en de tweede Untamed-rit hielden we dus verplicht enkele minuten adempauze. We zouden Untamed later nog enkele keren berijden, vooral kort voor sluitingstijd.

    Ondertussen was ik wel fan geworden van dit systeem: gratis fast-tickets à la Disney maar dan zonder te moeten rennen naar die print-machines. En digitaal, dus ook nog eens milieuvriendelijk. Al besefte ik wel dat dit systeem op drukkere uren – en op drukkere dagen – misschien minder zaligmakend is, om nog maar te zwijgen van een gestoorde attractie na reservatie.



    Untamend lag er in de vroege namiddag ook eventjes uit. Bemerk het aanvaardbaar batterij-niveau op dat moment. Bij dit park-bezoek heb ik me in de wachtrijen hoofdzakelijk voor de reserveringen bezig gehouden met m’n phone. Wie dus ook nog eens graag surft of spelletjes speelt, kan best een externe batterij meebrengen.



    Niks vol, maar storing! Best sneu na pakweg 50 min. virtueel aanschuiven (in flatrides zonder reservering) en nog eens 25 min. fysiek aanschuiven. Daar krijg je geen compensatie voor (i.t.t. Disney als je 't lief vraagt en in 't Frans).

    De verplichte reservaties betreffen hier dus de grote coasters, de permanent uit dienst zijnde launch-toren, de boomstammen en de rapid. Het stoorde me wel dat je voor die twee nattigheden moest reserveren, terwijl de onbevolkte wachtrijen me makkelijk te voorspellen leken o.b.v. het weer. Een ICT-wizzard kan beide attracties toch even uit de app halen of een status ‘geen reservering nodig’ toevoegen. Dat gebeurt trouwens wel met een gestoorde attractie, zouden we meermaals merken. Niet reserveren voor die twee waterattracties zou ook het scan-personeel kunnen ontlasten. Nu hoor ik de nadenkende lezer denken “Als de wachttijd voor die attracties nihil bedraagt, is een reservering toch snel gemaakt en ben je toch snel aan de beurt”. Ja en nee. Stel dat je na reservatie in een fysieke wachtrij van een andere attractie staat die nog eens 20 minuten duurt. Die 20 minuten lenen zich toch vooral om dan al een andere attractie – met b.v. 60 minuten virtueel wachten – te reserveren. Na de 20 minuten fysiek wachten en de rit zelf, heb je zo een klein half uur ‘gewonnen’. Wil je een waterattractie, dan reserveer je best nog niks in de fysieke rij van de voorgaande attractie. Al besef ik wel dat dit eigenlijk een luxeprobleem is dat zich niet stelt op warme of drukke dagen. Op het einde van de dag kon je wel zonder reservatie in Condor en kregen masochisten zelfs een re-ride. Enige soepelheid (!) kan dus altijd toegepast worden in dit systeem.

    Of het systeem ook de pandemie helpt te bestrijden? Bij regenweer is het sowieso vollenbak in die loods bij Platform 13. Daar gaat een reservatie-systeem niks aan verhelpen, integendeel. Nergens werd voor het betreden van de attractie het zeep-pompen verplicht gemaakt. Ik zag operators zonder faciale beschutting, net zoals quasi alle bezoekers (inclusief onszelf teneinde ons niet nog meer verdacht te maken). Dan ging het er daags voordien in Slagharen veel corona-proof’er aan toe, met zowaar voet-zeep-pompen en de beste wachtrij-markering van heel Europa: een rechthoek waar je mag wachten tussen steeds twee rechthoeken waar je niet mag staan. Zoveel duidelijker en efficiënter dan geverfde stippen.

    Of het systeem van attractie-reservatie via een app de toekomst is, ook post-corona? Please nee! Er is geen spontaniteit meer bij een park-bezoek, al beschouw ik mezelf best bedreven wat tijdsplanning betreft. Een belangrijk verschil met het Disney-systeem is dat je daar wel nog altijd de keuze hebt om de attractie zonder FP te doen. In Wal. Hol. is het van moetens bij alle top-attracties.

    Maar ondanks of net dankzij het zware weer en virale stress beleefden we een topdag zonder digitale stress in Wal. Hol. Ten bewijze de attractie-count: 5 x Untamed (3 x front en 2 x back!), 4 x Goliath, 4 x Platform 13 (ondanks één ontruiming van de wachtrij meegemaakt wegens storing), 4 x Condor (ikzelf hield het bij 2), 2 x Lost Gravity (opende pas in de namiddag), 2 x Speed of Sound, 1 x boomstam, 1 x Drako, 1 x rapid, 1 x Blast (extra lange rit van de sadistische operator), 1 x Spinning Vibe (enige keer dat we last hadden van gepigmenteerde voordringers), 1 x Sombrero’s, 2 keer G-Force (ik maar één keer), 2 x botsauto’s (ik 0 want enkel < 18 jaar toegelaten), 1 x reuzenrad (opende pas in de late namiddag), 1 x Theekopjes, 1 x Oldtimers en 1 x Merlin. Een dikke duim dat het park ondanks het weer en het lage bezoekersaantal zo veel attracties zo lang (tot 20:00) open hield.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 27-08-21 om 22:44.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •