X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32
  1. #21

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Ik Kan me hier bij aansluiten een paar opvulatracties zouden in de Efteling zeker welkom zijn.
    Het nieuwe sprookje met de zes zwanen lijkt me (nog niet zelf gezien) een mooi voorbeeld van hoe ze het kunnen integreren. Het hoeft zelf niet een echt sprookje te zijn maar een leuk verhaal op een flatride plakken moeten ze toch zeker een paar keer kunnen.

  2. #22

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Gisteren geweest. Bij Polka Marina nog volstrekt geen tekenen van afbraak. Ik snap nooit waarom parken een attractie sluiten voor de sloop, om dan vervolgens niet aan de sloop te beginnen. Hou het dan gewoon open totdat je er ook écht iets aan kunt gaan doen.

    Bij Nest is al weer een behoorlijk kale plek ontstaan in het bos. Gelukkig zijn niet alle bomen weg en lijkt men om enkele bomen heen te plannen, maar het is toch al dusdanig dun dat je niet meer van een bosrijk karakter kunt spreken. Wel ben ik blij om te zien dat rondom Nest nog redelijk wat bos staat. Dat vangt gelukkig aardig wat op.

  3. #23

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Gisteren geweest. Bij Polka Marina nog volstrekt geen tekenen van afbraak. Ik snap nooit waarom parken een attractie sluiten voor de sloop, om dan vervolgens niet aan de sloop te beginnen. Hou het dan gewoon open totdat je er ook écht iets aan kunt gaan doen.
    .
    Verplicht onderhoud? Periodieke keuringen? Vervallen (veiligheids)certificaten ?

  4. #24

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Verplicht onderhoud? Periodieke keuringen? Vervallen (veiligheids)certificaten ?
    Allemaal geen excuus om niet aan de sloop te beginnen. Dit staat gewoon héél raar naar je gasten toe.. Desnoods demonteer je alleen de walvis, zodat het lijkt dat er gewerkt wordt. Het Enige wat de Efteling gedaan heeft, is de ingang dicht timmeren (wat me doet vermoeden dat er voorlopig ook weinig gaat gebeuren).

  5. #25

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Zo denderend lelijk is die attractie niet op dat pleintje.

    het is inderdaad moeilijk te verdedigen dat het toe is zonder dat er iets aan gebeurt.
    hoogstwaarschijnlijk is het een kwestie van budget of planning (bv aannemer met vertraging)

    Misschien niet on topic: Gaan ze de halve maan ook opnieuw decoreren of op zijn minst het plein.

  6. #26

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Op zich is het spellen-gebied ook nog in zeemans-thema.. En natuurlijk DVH nog (al gaat dat met Nest ertussen niet bepaald lekker aansluiten). Dus denk niet dat het nodig is om iets aan de Halve Maen te doen. De Efteling Thematiseert sowieso vooral per attractie en niet per gebied.

  7. #27

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    ik kreeg de indruk dat ze meer mini gebieden aan het doen zijn. Vandaar de vraag.

  8. #28

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Intussen is de opbouw van de speeltuin begonnen:



    Tegelijkertijd is ook de Polka Marina volledig verdwenen, waardoor er een groot open plein zal zijn op die plaats. Ik vraag me ergens toch nog steeds af waarom ze de Polka Marina niet hierdoor vervingen...


    Luchtbeeld, te vinden op Looopings

    Buiten Nest en de nieuwe bakkerij zullen we dit jaar wellicht niet veel nieuws moeten verwachten... Personeel wordt nog steeds wegbezuinigd (o.a. contracten niet verlengd), grotere plannen op langere termijn geschoven, maar wat ook veel reactie losmaakt is de Efteling Kids Radio! Ondanks dat ze in 2020 nog een award kregen als Beste Online Radiostation van Nederland op de Online Radio Awards en ze dagelijks zo'n 50 000 luisteraars per dag bereiken, wordt er gekozen om de stemmen te ontslaan en elders in het park in te zetten. De Efteling Kids Radio zal zo non-stop muziek spelen.

  9. #29

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Ik gok er op dat de Polka Marina in de weg stond om hier in de toekomst veel publiek doorheen te kunnen leiden richting het nieuwe gebied. Als "Strookrijk" ooit open gaat, zal hier wel behoorlijk wat volk langs komen.

    Je ziet hier trouwens wel goed hoe enorm veel bomen er weer uit het park verdwenen zijn.

  10. #30

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik gok er op dat de Polka Marina in de weg stond om hier in de toekomst veel publiek doorheen te kunnen leiden richting het nieuwe gebied.
    Ik gok er op dat die ingreep dat 'probleem' niet oplost: bezoekers moeten immers nog steeds over of onder de sporen van de stoomtrein en station de Oost en zijn terrassen vormen dan een hindernis die vele malen groter is dan de oude koggemolen.

    Het lijkt mij meer aannemelijk dat de attractie vanwege zijn ouderdom duur in onderhoud was geworden en dat de Efteling correct aanvoelde dat deze attractie door het grote publiek niet gemist gaat worden. Wat een ander verhaal is voor klassiekers als het spookslot en Fata Morgana.

  11. #31

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik gok er op dat die ingreep dat 'probleem' niet oplost: bezoekers moeten immers nog steeds over of onder de sporen van de stoomtrein en station de Oost en zijn terrassen vormen dan een hindernis die vele malen groter is dan de oude koggemolen.

    Het lijkt mij meer aannemelijk dat de attractie vanwege zijn ouderdom duur in onderhoud was geworden en dat de Efteling correct aanvoelde dat deze attractie door het grote publiek niet gemist gaat worden. Wat een ander verhaal is voor klassiekers als het spookslot en Fata Morgana.
    Dat laatste lijkt me zeker aannemelijk, maar dat verklaart niet waarom ze geen nieuwe (andere) attractie op die plek hebben gezet.

    Er is overigens ruimte tussen station de oost en de oude tuffer in om mensen richting Strookrijk te krijgen. Gezien het treinspoor daar al een stukje hoger ligt dan het PM-Plein, is er dus niet heel veel nodig om op die plaats een Tunnel te maken die onder het spoor door gaat. (overigens zul je vrijwel altijd over/onder het spoor moeten gaan om in strookrijk te komen).

    Op google Maps is te zien dat er inderdaad wat picnictafels op die plek staan, en ook enkele food-wagons, maar dat zijn allemaal verplaatsbare zaken.

    De enige andere plek waar een doorgang naar Strookrijk gemaakt kan worden (aan deze kant van strookrijk dan) is achter de Python, maar de doorgang tusssen Python en Station in zit nogal verstopt en sluit niet echt aan op een hoofdpad. Qua infrastructuur lijkt een breed pad tussen Station en Tuffer in me dus logischer. Er ontstaat dan een "dode hoek" ten zuiden van waar het pad uit komt in strookrijk. Deze kun je dan gebruiken om een grote nieuwe attractie te plaatsen, of een kleine themazone.

    Aan de Noordkant van het park zou dan een 2e doorgang moeten komen van strookrijk richting het hoofdpad dat langs de Kleuterhof loopt. Zo creëer je een mooie lus, zonder doodlopende gedeeltes die op de koop toe ook nog eens zo gemaakt is dat je nog steeds een volledige circel door het park kunt maken zonder een grote attractie/zone/rijk over te slaan.

  12. #32

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    De speeltuin is inmiddels geopend.
    In deze video zie (en hoor) je hoe het speelbos eruit ziet en klinkt.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •