X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 28 van de 32 EersteEerste ... 182627282930 ... LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 560 van de 653

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Het probleem met Walibi Holland is eigenlijk volgens mij dat het momenteel een beetje ingesloten zit in zijn doelgroep. Door zich eigenlijk té hard te profileren als tienerpark hebben ze zich in dat hoekje geduwd en kunnen ze nu nauwelijks terug.

    Toen het park nog Walibi Flevo was, was dit park een grote verliespost voor de Walibi Group. Zelfs met een - in die tijd toch - ongeziene investering als El Condor. De komst van Six Flags is voor Walibi Holland enerzijds een zegen geweest. Wat een miljoeneninvestering heeft dat park toen gekregen. Neem daarbij dat onze noorderburen de praatjes van de Amerikanen hebben geslikt als zoete koek. Het park werd door Six Flags prompt gebombardeerd tot paradepaardje, denk aan de slagzin van het park: 'Rollercoastercapital of Europe'. En de Nederlandse tieners hebben zich toen met hopen op het polderpark gesmeten. En volgens mij is het daar volledig fout gelopen. Het park heeft het imago van park voor tieners gekregen en daar zit men nu nog steeds mee en kan er niet meer vanaf.

    In 2005 hebben ze dat imago van zich proberen afschudden. StarParks heeft met de omvorming naar Walibi World - in tegenstelling tot in bvb. Walibi Belgium - enorm veel in het park geïnvesteerd. StarParks was zo 'slim' om in te zien dat het grote geld niet bij tieners zit, maar in de ruimste doelgroep die je kan hebben: families. Maar het kwaad was intussen geschied, want dat concept van Walibi World als familiepark heeft NOOIT gewerkt. Zo erg zelfs dat het park het in 2006, een jaar na de omvorming een zeer laag bezoekersaantal heeft gehaald. Volgens mij zelfs het laagste ooit in de voorbije 20 jaar. Daarom ook dat ik denk dat men zich nu dus noodgedwongen terug gestort heeft op de tienermarkt. Een zeer beperkte groep. En dat gaat hen nog zuur opbreken. Let op mijn woorden.

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon
    en een dagje pretpark om te bekomen
    Een dagje overkop gaan en door elkaar geschud worden na een festival... om te bekomen?

    Ik vind WH persoonlijk een heel tof park met de jongerensfeer die er hangt. Maar zoals K-Tof ook zegt: tieners zijn niet de doelgroep met het meeste geld, in tegendeel. Dat is een beetje het jammere van op die groep te focussen.

    Ontopic: Sterk wat WB dit jaar heeft neergezet. Al vraag ik mij wel af hoezeer dit écht een stijging is met de gewijzigde abonnementenverkoop dit jaar. Basisabonnementen waren veel goedkoper dan de voorgaande jaren ooit te verkrijgen was en de verkoop is als een trein gegaan. Mensen die voor het eerst een abonnement hebben en het park daar meermaals mee bezocht hebben zie ik als een minstens even grote reden voor de stijging naast het nieuwe gebied. Maar een stijging is een stijging natuurlijk... Zie je wel dat lagere toegangsprijzen werken! Ik vraag me wel af wat er met de abonnementsformule dit jaar gaat gebeuren. Ook bij Bellewaerde nog geen woord hierover voorlopig...

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    In 2005 hebben ze dat imago van zich proberen afschudden. StarParks heeft met de omvorming naar Walibi World - in tegenstelling tot in bvb. Walibi Belgium - enorm veel in het park geïnvesteerd.
    Huh, ik heb net het omgekeerde idee. Meer dan een Splash Battle is daar toch niet bijgekomen? Voor de rest zijn er vanaf die tijd alleen maar attracties verdwenen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik vraag me wel af wat er met de abonnementsformule dit jaar gaat gebeuren. Ook bij Bellewaerde nog geen woord hierover voorlopig...
    Dat vind ik echt van de hond z'n ballen. Twee maanden voor de seizoensopening nada informatie over de abo's. Ze hebben hiermee de Zwarte -Vrijdag-trein gemist, dus bij niemand lag een Wal- of Bel-abo onder de kerstboom. En neurotische trip-planners hebben er het raden naar of ze profijt kunnen doen in buitenlandse parken.

    Dat de voorbije veelheid aan abo-formules aan een grondige evaluatie toe is: OK. Maar ze konden toch al kort na Halloween tot bepaalde conclusies komen, niet? En Wal.Hol. is hier wel al een tijdje glashelder klaar mee.

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wacht, ik ben niet helemaal mee. Op zich is dit eigenlijk goed nieuws voor Walibi ?n ze treffen zelf geen schuld denk ik.

    Even een tijdlijn schetsen zoals ik het nu begrijp:
    Fase A: oude vergunning (max 50dBA 's avonds & 10 dagen later open)
    Fase B: nieuwe vergunning (max 55dBA 's avonds & 20 dagen later open)
    ==> Klacht door buren
    Fase C: nieuwste vergunning (met strengere voorwaarden dan bij FaseB)
    ==> Te laat binnen geleverd dus ongeldig.
    ==> Hierdoor opnieuw Fase B

    Dus voor Walibi is dit juist goed, enige vraag is door wie die nieuwste vergunning moest afgeleverd worden. Ik vermoed niet door Walibi zelf. Dat de omwonenden naar de Raad van State stappen begrijp ik, het is immers een actiegroep. Nu alleen maar hopen (voor Walibi) dat de buren bot vangen, al vrees ik dat ze hun Fase C gaan krijgen.

  6. #6

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik hoop gewoon dat alle investeringen voor CDA voldoende zijn. En dat CDA tevreden is met de behaalde winsten en bezoekersaantallen. Na de investeringen zou Walibi Belgium immers gelijkwaardig moeten behandeld worden als Parc Asterix of Futuroscope, wat toch hun paradepaardjes zijn. Ik denk dat CDA er wel hard in geloofd dat Walibi Belgium eenzelfde status kan behalen, maar het park zich eerst moet bewijzen door deze investeringen uit te voeren en de verwachtte resultaten in te lossen.

    Wanneer dat niet zo is zal CDA WB behandelen als een kleiner nationaal park. En zullen de investeringen ook minder frequent gebeuren dan anders. Kijk maar naar Bellewaerde, al vraag ik me af of dit park nog lang in de groep zal blijven... Al lijkt daar meer de directie de foute investeringen te doen.

    Ook bijzonder hoe CDA is geëvolueerd van een toch wel bedenkelijke pretparkgroep naar één van de favoriete groepen in pretparkland. Persoonlijk ben ik wel fan van CDA, meer nog dan van Merlin. CDA slaagt er ten minste om doordachter een attractie neer te zetten, met een mooie aankleding en zonder door te slaan in het verkopen van voorsteekpasjes in hun park.

    Zoals ik al hierboven zij, hoop ik dat WB zijn project volledig mag uitvoeren en stoppen ze niet na het Afrikaanse deel met hun Megacoaster. Tegen dan zal een nodige renovatie van PU en FB ook wel nodig zijn. Het valt me op hoe groot het verschil is wanneer je Exotic World verlaat en naar PU wandelt. Je bent dan echt wel in een ander park.

  7. #7

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Kijk maar naar Bellewaerde, al vraag ik me af of dit park nog lang in de groep zal blijven... Al lijkt daar meer de directie de foute investeringen te doen.
    Dat is een regelrecht feit. Bellewaerde heeft een onvoorstelbaar incompetent bestuur die dat park letterlijk kapot gemaakt heeft, en broodnodige investeringen blijft uitstellen tot het op een quasi onhaalbaar aantal grote kosten zal stuiten ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #8

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    als het broodnodige investeringen blijft uitstellen tot het op een quasi onhaalbaar aantal grote kosten zal stuiten ...
    Als de rapid, de boomstam, de keverbaan én de boomerang er rond dezelfde tijd definitief de brui aan geven heeft het park inderdaad bitter weinig om op terug te vallen. En laten we eerlijk zijn: die zijn allemaal hoogbejaard én vaak lelijk oud geworden.

  9. #9

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Als de rapid, de boomstam, de keverbaan én de boomerang er rond dezelfde tijd definitief de brui aan geven heeft het park inderdaad bitter weinig om op terug te vallen. En laten we eerlijk zijn: die zijn allemaal hoogbejaard én vaak lelijk oud geworden.
    De Rapid, die overigens bijster veel potentieel heeft is beschamend vervallen, ik zou mij als directie kapotschamen om zoiets aan mijn gasten te presenteren. River Splash valt zowat uit elkaar en is al zo gedateerd als iets, Keverbaan idem en is zeer pijnlijk geworden (zeker voor de onderrug), Boomerang is intussen hoogbejaard en nog steeds de enige noemenswaardige thrill in het park, Screaming Eagle is al zo krachtloos als iets en kan helemaal niet meer concurreren met collega-tower rides, en ga zo maar verder ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  10. #10

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Neverland Themepark Projects is failliet... Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor Walibi. Ik vermoed heel wat, midden in hun transformatie.

    https://www.hln.be/regio/aalst/decor...xypYILCKZEKZRw
    Laatst gewijzigd door jefke88; 31-01-19 om 14:18.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  11. #11

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Neverland Themepark Projects is failliet... Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor Walibi. Ik vermoed heel wat, midden in hun transformatie.

    https://www.hln.be/regio/aalst/decor...xypYILCKZEKZRw
    Werkte Walibi niet samen met Joravision ipv Neverland? Ik geloof dat Neverland voornamelijk al de Plopsa parken voor hun rekening nam en daarbuiten enkel kleine projectjes deed (buiten Tomorrowland natuurlijk)?

  12. #12

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Werkte Walibi niet samen met Joravision ipv Neverland? Ik geloof dat Neverland voornamelijk al de Plopsa parken voor hun rekening nam en daarbuiten enkel kleine projectjes deed (buiten Tomorrowland natuurlijk)?
    Inderdaad, Walibi werkt samen met Joravision ipv Neverland.

    http://joravision.com/news/exoticworld

    Neemt niet weg dat het spijtig is voor het bedrijf, maar voor Walibi lijkt me dit weinig invloed te hebben. Voor Plopsaland (de boomstammetjes en de rollerskater) zie ik het minder rooskleurig in.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 31-01-19 om 15:36.

  13. #13

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Werkte Walibi niet samen met Joravision ipv Neverland? Ik geloof dat Neverland voornamelijk al de Plopsa parken voor hun rekening nam en daarbuiten enkel kleine projectjes deed (buiten Tomorrowland natuurlijk)?
    Joravision wordt nog altijd meer gebruikt voor hun grote projecten (Pulsar, Exotic World, PU, ...). Kleinere projecten durfden wel eens uitbesteed te worden aan Neverland, ik denk dat dat kwam om dat Joravision overbevraagd is. Het station van The SkunX en de trein zijn bv. door hen gedecoreerd. Ook in Bobbejaanland verzorgde ze enkele dingen, maar ook kleinschalig.

    Verder denk ik dat ze het inderdaad vooral van Plopsaland en Tommorowland moesten hebben. Enorm spijtig, want ze leverde wel goed werk.

    Ik denk dat alles zo goed als aan Joravision was beloofd qua thematisering. Dat komt dus wel goed denk ik... Ik had het niet voor Joravision, zeker niet na PU, maar met Pulsar en Exotic World hebben ze bij mij terug het vertrouwen gewonnen.

  14. #14

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Jora vision is volgens mij ook al een keer failliet gegaan.

  15. #15

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ze werken inderdaad sinds een aantal jaren samen met Jora Vision, dus Walibi zal hier geen hinder van ondervinden.

    Jora Vision is inderdaad ook al eens failliet gegaan, maar heeft een doorstart kunnen maken. Ik vermoed dat dit bij Neverland ook wel het geval zal zijn. Het is inderdaad jammer, maar ze zullen wel terug overeind krabbelen.

  16. #16

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik dacht dat Aqualibi’s makeover vorig jaar aan Neverland uitbesteed geweest is?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #17

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ook in Fun World, het voormalige Walibi Playland, is men hard aan het werk en krijgen de speeltoestellen een opknapbeurt!

    Naam:     4ABEEC3F-7AD7-4BD0-9740-AE4A1B996E28.jpeg
Bekeken:  1908
Groote:   208,0 KB

    Naam:     DCA90114-1AFB-4724-8AD9-896DB9A5B697.jpeg
Bekeken:  1932
Groote:   216,9 KB

    Naam:     3F55874F-4D37-4FDE-A429-E3CDF9B45922.jpeg
Bekeken:  1967
Groote:   151,3 KB

    Naam:     9DC21F9A-8509-4BFA-ACE8-DACB9056BCA3.jpeg
Bekeken:  1808
Groote:   206,7 KB

    Bron: Fan Club Walibi

  18. #18

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Komt de opening van de megacoaster in het gedrang? Als het van de buren afhangt in elk geval wel!

    Een aantal buurtbewoners klagen het park aan tegen de nieuwe vergunning die het park kreeg. In de toekomst zou het park zo wat langer mogen openblijven en meer geluid produceren.

    Vorig jaar werd hiertegen al een officieel bezwaar ingediend, waarna een nieuwe vergunning in november werd opgesteld. Bij deze vergunning zaten wel wat strengere voorwaarden, maar door een staking bij bpost is de offici?le vergunning te laat binnengebracht.

    De oude vergunning is zo weer in voege getreden, en dit wordt door de boze buren aangegrepen om zo naar de Raad van State te gaan. Hopelijk dwarsboomt dit de toekomstige plannen niet!

  19. #19

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten

    Vorig jaar werd hiertegen al een officieel bezwaar ingediend, waarna een nieuwe vergunning in november werd opgesteld. Bij deze vergunning zaten wel wat strengere voorwaarden, maar door een staking bij bpost is de offici?le vergunning te laat binnengebracht.

    De oude vergunning is zo weer in voege getreden, en dit wordt door de boze buren aangegrepen om zo naar de Raad van State te gaan. Hopelijk dwarsboomt dit de toekomstige plannen niet!
    Of hoe een staking van bpost de toekomstplannen van een gans pretpark kan dwarsbomen. Nu ja, ik weet niet of BPost hun bedrijfsdag nog mag organiseren in Walibi...

  20. #20

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Of hoe een staking van bpost de toekomstplannen van een gans pretpark kan dwarsbomen. Nu ja, ik weet niet of BPost hun bedrijfsdag nog mag organiseren in Walibi...
    Als Bpost met genoeg belastingsgeld komt aanzwaaien om hun bedrijfsdag in WaBe te laten doorgaan, zullen ze wel mogen hoor.

    Ik ga mijn frustraties tov bpost hier nu niet neerschrijven, of we zijn weer 10 pagina's verder. Maar als het echt zo is dat het daardoor is, damn.

    Maar ik zie ze wel in staat om dat weer in orde te krijgen bij WaBe?
    Je vois la vie en des biscuits.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •