Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
'investeringen' ...

Nee, de omkanteling van CdA is volgens mij pas in 2012 geweest, toen oziri's openging (en voor Walibi een jaartje later toen Psyké terug openging). Flashback die er zo erg aan toe was dat ze hem wilden vervangen lijkt me sterk, de attractie was nog geen tien jaar toen Six Flags wegging.

Dat Walibi en bijgevolg CdA nu goed bezig is ontkent niemand, maar in de periode 2006-2011? Zeker niet in mijn ogen. Had ik liever Six Flags gehad? Nee, ook niet; maar ik denk wel dat de Belgische pretparkfans Six Flags op hun blote knieën mag bedanken voor alles dat ze gepresteerd hebben in ons grootste park. Ik heb zelf geen (bewuste) ervaringen met het park op vlak van hun beleid, maar overpuilende vuilbakken, lange rijen en storingen zie je overal wel (ook onder CdA, ook in EP, ook in Disney) en zo'n dingen blijven een momentopname.
Die afbraak van FlashBack stond niet meteen op het programma hoor. Maar het was toen een letterlijke quote van ex-directrice Viviane Paturel, toen men haar vroeg wanneer er eindelijk iets gedaan zou worden aan de schanda
lige toestand van de attractie. Zij zei toen dat er geen budgetten voorzien werden voor de renovatie van FlashBack, omdat men dat niet nodig vond. En dat de kosten op den duur de 'schade' niet zouden dekken en het beter is om de attractie af te breken en te vervangen door iets nieuws.

Dat we Six Flags moeten bedanken voor Weerwolf, Paleis van de Geest en Challenge of Tutankhamon is een feit. Een feit dat niemand kon en kan ontkennen. Maar geloof mij, als zeer frequent bezoeker van het park destijds - ik ging meermaals 2 tot 3 maal per week - heb ik daar vaak dingen gezien die nu zelfs niet meer denkbaar zijn binnen het park. Overvolle vuilbakken kunnen een momentopname zijn, maar als je om 10u30 al uitpuilende vuilbakken ziet achterin het park, dan is dat gewoon het teken dat die de dag voordien niet leeggemaakt zijn. Dat er in de vijver bij Gold River Adventure en die vijver bij Radja River gedurende een heel seizoen doorgeroeste blikjes, pampers en papiermaché-achtige proppen liggen te drijven, dan is dat geen momentopname meer. Dat het bij Calamity Mine een hele zomer stonk naar rotte eieren was ook zoiets, dan is dat ook geen momentopname. Lange rijen waren eigenlijk nooit een uitzondering hoor. Ik herinner mij nog het openingsjaar van Challenge of Tutankhamon bijvoorbeeld, toen we in de zomer 3(!) uur moesten aanschuiven en we vaak gondeltjes zagen vertrekken waar 3 à 4 man in zit. En op diezelfde dag 5 (!) rijen van Weerwolf zijn afgespannen. Of je 2 uur in de rij staat voor Radja River en er vaak bootjes met amper 5 man vertrekken. Storingen waren zoals Tom zegt, men deed ook vaak de moeite niet om daar iets aan te doen en hield men toen vaak een attractie gewoon dicht. Er stonden toen aan de kassa's bordjes, waarop de gesloten attracties van de dag stonden en er ging bijna geen dag voorbij dat die bordjes leeg waren. En neen, ik verzin hier geen dingen. Zulke toestanden waren eerder normaal tijdens een dagje in Six Flags Belgium. Als ik vroeger tegen mensen begon, kreeg ik héél vaak dit zinnetje te horen: "Wij gaan liever naar Bobbejaanland, want in Six Flags is altijd wel iets kapot als we daarheen gaan". En dat wil dan toch al veel zeggen, denk ik?