Dat Walibi zich aan het klaarmaken is voor een serieuze verandering, is al even duidelijk vind ik. Als wij alleen al kijken naar de investeringen die CDA onderneemt in zijn parken, kan je gewoon niet anders bedenken dan dat een park als Walibi, dat zich altijd al positioneert als het park van vernieuwing en uitdagingen, serieuze plannen heeft. En ergens is die 'plotse' investeringsdrang van CDA niet zo erg plots eigenlijk. Als je in het jaarverslag van CDA van het jaar 2016 gaat kijken, zie je dat hun afdeling een pak meer winst maakt de laatste jaren. Ook praten zij in hun jaarverslag van een nieuwe visie die ze de laatste jaren hanteren: zorgen dat hun bezoekers langer binnen hun accommodaties (ver)blijven. Zie je ook aan de investeringen en budgetten die in dit verslag goedgekeurd zijn: de investering van een twee nieuwe hotels in Parc Asterix tegen 2020, renovatie van hotel Futuroscope en Walibi Village (WH),... als de goedkeuring voor nieuwe attracties in andere parken zoals dat er tegen 2020 7 (!) nieuwe attracties worden gebouwd in Parc Asterix als 2 attracties grondig gerenoveerd worden.

Met in het achterhoofd dan de verhalen die wij opvangen van WaBe, denk ik dat wij eindelijk eens 'terug' door een roze bril naar het Waverse park mogen kijken! Ik zie grondige infrastuurveranderingen en, kijkend naar de strategie van CDA, misschien zelfs wat slaapaccommodatie (een park als PHL scoort goed met een hotel, ook al heeft deze het niet echt nodig kwestie dat het park op dag wel gezien is, plus WB heeft Aqualibi plus Brussel/Leuven op een steenworp verwijderd...). Ik denk ook dat het attractie-aanbod nog mooi uitgebreid gaat worden. Ik denk dat wij eerder een Family Coaster gaan mogen verwachten als nieuwe attractie de komende jaren, in eenzelfde lijn als Pégase Express in PA. En dat zo het aanbod gestaag en evenwichtig verder wordt opgebouwd.

Man wat kijk ik uit naar wat er komen gaat! Dat het maar snel juni is, en hopelijk krijgen wij misschien dan een duidelijker beeld van wat ons te wachten staat. Een Golden Pass gaat dan voor mij dan toch eens realiteit worden !

Hier is het jaarverslag van CDA te vinden trouwens: https://www.compagniedesalpes.com/si...16-02-2017.pdf