X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 21 van de 33 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Resultaten 401 tot 420 van de 648
  1. #401

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    1,4 Miljoen, zou dat beide parken zijn? Of voor Walibi alleen?
    Meestal zijn dat de bezoekersaantallen van Walibi Belgium en Aqualibi samen. Ik vermoed dat Aqualibi zo om en bij de 300.000 bezoekers gelokt zal hebben, Walibi Belgium de overige 1.100.000

  2. #402

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Meestal zijn dat de bezoekersaantallen van Walibi Belgium en Aqualibi samen. Ik vermoed dat Aqualibi zo om en bij de 300.000 bezoekers gelokt zal hebben, Walibi Belgium de overige 1.100.000
    Dacht het wel. Bedankt voor de bevestiging.

  3. #403

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Walibi is altijd al het duurste pretpark van België geweest.

    Het lijkt me dan ook gerechtvaardigd dat Walibi stijgt in hun abonnementsprijzen. Ik heb de abonnementen in België wel altijd disproportioneel gevonden in verhouding met de reguliere ticketprijzen aan de kassa. Benieuwd of de ticketprijzen nog blijven stijgen in de komende jaren.

    Ooit moet het plafond toch eens bereikt zijn. Benieuwd of het de grens van 40 euro hier ook zal overschrijden, zoals in Duitsland.
    Veel hangt natuurlijk af van de economische welvaart. Stijgt de koopkracht van de consument? Dan kan de ticketprijs vlotjes naar boven. Daalt de koopkracht van de consument? Dan blijft de ticketprijs waarschijnlijk stabiel en zijn er veel kortingsacties.

    Wat wel opvalt is dat alle pretparken in België ongeveer hetzelfde vragen. Zowel Bobbejaanland, Bellewaerde, Plopsaland en Walibi vragen ongeveer een prijs die in dezelfde prijscategorie ligt. Benieuwd hoe Bobbejaanland zijn inkomprijs kan rechtvaardigen t.o.v. de andere parken...

  4. #404

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Benieuwd hoe Bobbejaanland zijn inkomprijs kan rechtvaardigen t.o.v. de andere parken...
    Niet.

  5. #405

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Niet.
    Door zeer veelvuldig kortingen aan te bieden...

  6. #406

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Het lijkt me dan ook gerechtvaardigd dat Walibi stijgt in hun abonnementsprijzen. Ik heb de abonnementen in België wel altijd disproportioneel gevonden in verhouding met de reguliere ticketprijzen aan de kassa.
    Dat vind ik dus ook. Als je weet dat je een Golden Pass kan kopen voor 100 euro en daarmee een heel jaar elke dag binnen kan is bijna 40 euro voor éénmalige toegang wel een hoog bedrag. Die abonnementen zijn inderdaad echt héél gunstig geprijsd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Zelfs 150 euro vind ik op zich weinig voor een abonnement waarmee je een jaar lang in meerdere parken binnen kunt eigenlijk. We hebben absoluut niet te klagen over abonnementsprijzen in ons land.
    Dat zou dan in ieder geval al beter in verhouding zijn met de dagticketprijs. Nu, ik moet er wel bijzeggen dat ik net daarom een abonnement koop. Als ze echt veel duurder worden ga ik waarschijnlijk weer gewoon met een dagticket naar Walibi omdat ik geen profijt meer uit een abonnement zou halen: normaal ga ik op een jaar 1x naar Walibi en 2-3 keer naar Bellewaerde of zoiets. Dit jaar was dat 2-2 (plus één keer een uurtje voor sluitingstijd BLW voor de vuurshow op een zomernocturne, omdat ik dat abonnement dan toch had).

    Het kan aan mij liggen maar ik vond je bericht een beetje aanvallend overkomen @Ignace, dus bij deze de uitleg vanwaar mijn uitspraak kwam. Als ik er over nadenk, zelfs 200 euro zou nog steeds heel schappelijk zijn eigenlijk vermits je er iedere dag binnen kan. Maar dat is voorlopig niet wat ik ermee doe. Misschien later wel, als mijn budget en vrije tijd wat groter is.

    Wie weet zit er tussen de nieuwe abonnementen wel een formule die ideaal is voor iemand als mij die niet elke week langskomt? :-) Of zouden het zo'n gold, silver en bronze-passen worden zoals bij de collega's van PR...?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Door zeer veelvuldig kortingen aan te bieden...
    Soms vraag ik mij af of het niet beter zou zijn om de helft van die kortingacties stop te zetten en de gewone entreeprijs 5 euro of zo te verlagen. En dan evt daarmee adverteren dat de prijs gezakt is, al komt daar waarschijnlijk minder volk op af dan op die kortingen. Ergens klopt er iets niet vind ik als je overal met zo'n kortingen blijft strooien om aan je bezoekers te raken, zo zorg je er op termijn ook voor dat niemand nog de standaard entreeprijs wil betalen, beter zorg je er dan toch voor dat iedereen een lagere prijs betaalt maar wel allemaal hetzelfde zodat kortingen niet 'nodig' zijn... Of ben ik de enige die dit scenario voor mogelijk ziet?

  7. #407

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    ik denk dat Walibi in de komende jaren nog zal stijgen in prijs naar aanleiding van hun metamorfose.
    Iets in de in van we zijn beter geworden en dat heeft zijn prijskaartje.

  8. #408

    Question Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Soms vraag ik mij af of het niet beter zou zijn om de helft van die kortingacties stop te zetten en de gewone entreeprijs 5 euro of zo te verlagen. En dan evt daarmee adverteren dat de prijs gezakt is, al komt daar waarschijnlijk minder volk op af dan op die kortingen. Ergens klopt er iets niet vind ik als je overal met zo'n kortingen blijft strooien om aan je bezoekers te raken, zo zorg je er op termijn ook voor dat niemand nog de standaard entreeprijs wil betalen, beter zorg je er dan toch voor dat iedereen een lagere prijs betaalt maar wel allemaal hetzelfde zodat kortingen niet 'nodig' zijn... Of ben ik de enige die dit scenario voor mogelijk ziet?
    Goede vraag:
    - Wat is op lange termijn beter voor een park? Ticketprijs (iets) te hoog, maar massaal met kortingen gooien (ik denk niet alleen aan BJL, maar ook aan PHL, Disney, ...) of vaste prijzen en zelden kortingen (Efteling, Walibi, Europapark, ... )

    Wie maakt er een poll van ;-)

  9. #409

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik denk dat kortingen beter zijn voor een bedrijf. Marketingboeken nomen dit “het J.C. Penney’s Effect” (voor games maar legt het goed uit https://www.youtube.com/watch?v=QxfkWZPAUg4)

    Korting krijgen voelt gewoon goed als je binnen kan voor 5 euro korting ga je dat rapper doen dan als de tiket prijs 5 euro lager is. Mooi voorbeeld voor deze tijd: solden.

  10. #410

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik denk dat kortingen beter zijn voor een bedrijf. Marketingboeken nomen dit “het J.C. Penney’s Effect” (voor games maar legt het goed uit https://www.youtube.com/watch?v=QxfkWZPAUg4)

    Korting krijgen voelt gewoon goed als je binnen kan voor 5 euro korting ga je dat rapper doen dan als de tiket prijs 5 euro lager is. Mooi voorbeeld voor deze tijd: solden.
    Ik ben het niet met je eens, ik volg eerder in de gedachtengang dat als je steeds kortingen blijft geven, niemand ooit nog de prijs gaat willen betalen dat iets eigenlijk waard is. Ik ben dan ook blij dat Walibi niet met kortingen rondstrooit...

  11. #411

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik vind het persoonlijk eigenlijk best simpel: als een park de moeite waard is en ik waar voor mijn geld krijg betaal ik met plezier de volle pot, weet ik van voordien dat ik een Bobbejaanlandtje kan verwachten bij het bezoeken van een park neem ik liever de goedkoopste manier naar binnen.

  12. #412

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik ben het niet met je eens, ik volg eerder in de gedachtengang dat als je steeds kortingen blijft geven, niemand ooit nog de prijs gaat willen betalen dat iets eigenlijk waard is. Ik ben dan ook blij dat Walibi niet met kortingen rondstrooit...
    Je kan het mijns inziens eigenlijk het beste vergelijken met een auto ...
    Een auto kost X. Maar de prijs van een auto staat X+5000€. Dus veel mensen denken ineens dat ze ne goeie prijs krijgen, want ze krijgen 4750€ korting en nog een bon van 250€ voor 't eerste onderhoud!
    Terwijl dat het echt gewoon pure onzin is ... Mensen worden blijkbaar graag bedot, want ze trappen er 'en mas' in .

  13. #413

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
    Je kan het mijns inziens eigenlijk het beste vergelijken met een auto ...
    Een auto kost X. Maar de prijs van een auto staat X+5000€. Dus veel mensen denken ineens dat ze ne goeie prijs krijgen, want ze krijgen 4750€ korting en nog een bon van 250€ voor 't eerste onderhoud!
    Terwijl dat het echt gewoon pure onzin is ... Mensen worden blijkbaar graag bedot, want ze trappen er 'en mas' in .
    Zo krijg je het effect dat winkeliers prijstags gaan overplakken met een hogere prijs om dan een grotere korting te kunnen geven die ongelofelijk straf klinkt. Over tijd nog in de een winkel gestaan dat iets 25 euro koste. Ze hadden er een prijs over geplakt van 35 euro en er onmiddellijk een korting van 15 euro op gegeven...

    Iemand die klaagde kreeg te horen dat 25 euro de prijs van vorig seizoen was, en dat er uiteindelijk toch een korting was, dus je eigenlijk geen reden van klagen had.

    Maar hoeveel zouden ze meer verkocht hebben door deze truc?

  14. #414

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik vrees dat de meesten hier de “gewone bezoeker” overschat. Een rebranding is iets nieuws aangezien het grote publiek niet naar meerdere parken per jaar gaat. Een korting is een reden om te gaan want nu kan ik goedkoper binnen. Dat de acties blijven komen of er niks is veranderd hebben de mesten niet onmiddellijk door. Mijn schoonmoeder zij me deze zomer dat de ons moesten haasten om naar Bobbejaanland te gaan want ze had een korting gekregen.

    Iedere boek van marketing een verkooptechnieken is het er me eens korting werkt. Voor een daguitstap werk het zelfs dubbel. Je komt binnen in het park (wel met korting ) en je geeft meer uit net omdat je meer hebt bespaard. Vooral gezinnen zijn voor deze techniek van upselling vatbaar. ‘mama ik wil die knuffel, nog een ijsje’

  15. #415

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Je komt binnen in het park (wel met korting ) en je geeft meer uit net omdat je meer hebt bespaard. Vooral gezinnen zijn voor deze techniek van upselling vatbaar. ‘mama ik wil die knuffel, nog een ijsje’
    Dat dacht ik ook, maar bij Slagharen hebben ze onlangs het tegendeel bewezen. Daar hebben ze de schaar gezet in de exuberante kortingen met als resultaat dat mensen ook meer geld uitgaven in het park. Ik geloof dat ze het toen hadden over dat je met kortingen vooral bevolkingsgroepen aantrekt die sowieso niet van plan zijn veel geld uit te geven in het park.

  16. #416

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Walibi is altijd al het duurste pretpark van België geweest.

    Het lijkt me dan ook gerechtvaardigd dat Walibi stijgt in hun abonnementsprijzen. Ik heb de abonnementen in België wel altijd disproportioneel gevonden in verhouding met de reguliere ticketprijzen aan de kassa. Benieuwd of de ticketprijzen nog blijven stijgen in de komende jaren.

    Ooit moet het plafond toch eens bereikt zijn. Benieuwd of het de grens van 40 euro hier ook zal overschrijden, zoals in Duitsland.
    Veel hangt natuurlijk af van de economische welvaart. Stijgt de koopkracht van de consument? Dan kan de ticketprijs vlotjes naar boven. Daalt de koopkracht van de consument? Dan blijft de ticketprijs waarschijnlijk stabiel en zijn er veel kortingsacties.

    Wat wel opvalt is dat alle pretparken in België ongeveer hetzelfde vragen. Zowel Bobbejaanland, Bellewaerde, Plopsaland en Walibi vragen ongeveer een prijs die in dezelfde prijscategorie ligt. Benieuwd hoe Bobbejaanland zijn inkomprijs kan rechtvaardigen t.o.v. de andere parken...
    Ik denk dat eens de hyper er staat, we minimum 40 euro gaan moeten betalen. Als alle plannen doorgaan en het uitgewerkt wordt zoals we verwachten, dan zal dat wellicht wel terecht zijn. Het verschil zal merkbaar zijn, zelf bij de gewone bezoeker. Bezoekers maken ook wel het verschil tussen een Efteling, Disney en Walibi en de bijhorende prijs.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat dacht ik ook, maar bij Slagharen hebben ze onlangs het tegendeel bewezen. Daar hebben ze de schaar gezet in de exuberante kortingen met als resultaat dat mensen ook meer geld uitgaven in het park. Ik geloof dat ze het toen hadden over dat je met kortingen vooral bevolkingsgroepen aantrekt die sowieso niet van plan zijn veel geld uit te geven in het park.
    Ook een belangrijk punt en mensen met meer geld kunnen vanuit andere landen naar Waver trekken. En als de gewone inkomprijs net iets goedkoper is dan bijvoorbeeld een Phantasialand of Parc Astérix met tegen de hyper dat aanbod van attracties, zullen ze graag gaan.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  17. #417

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    In de informatiebrochure 'Wallonia Belgium Tourism' vond Walactu op Facebook het volgende nieuws:

    * Paaseierenjacht van 31/03 tot 15/04.
    * Halloween 20/10 tot 4/11 met 8 nocturnes.

    * Tarieven voor 2018:

    - Laagseizoen (31/03 - 13/07 en 08/09 - 14/10):
    * Kinderen: 32,50 EUR
    * Volwassenen: 37,50 EUR

    - Hoogseizoen (14/07 - 07/09):
    * Kinderen: 33,50 EUR
    * Volwassenen: 38,50 EUR

    Bron: Walactu op Facebook

  18. #418

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Hopla, een prijsverhoging van €2 in het hoogseizoen! Ik denk dat we nu vrij gerust mogen zijn da we binnen enkele jaren over de €40 gaan dan idd!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  19. #419
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Hoe zit het eigenlijk met de vernieuwingen... Van Aqualibi krijgen we om de zoveel tijd nieuws via Facebook, maar hun nieuw themagebied en de nieuwe coaster, daar horen we niets van. Over minder dan drie maand gaat het park weer open.

  20. #420

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk met de vernieuwingen... Van Aqualibi krijgen we om de zoveel tijd nieuws via Facebook, maar hun nieuw themagebied en de nieuwe coaster, daar horen we niets van. Over minder dan drie maand gaat het park weer open.
    Eigenlijk heeft het park zelf nog maar een keer een foto gedeeld op facebook, de rest kwam van fansites toen het waterpark nog geopend was, nu dit ook sluit vrees ik dat er nog weinig naar buiten gaat komen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •