Logeermogelijkheden in Walibi Belgium...ik weet het niet zo goed. Langs de ene kant heeft Walibi Belgium wel enkele troeven in huis om bezoekers meerdere dagen op het parkdomein te houden. Om te beginnen is er het park, maar eens het seizoen gepasseerd is, valt dat ook al weg. Uiteraard is er Aqualibi, dat jaarrond geopend is. Maar dan denk ik dat Aqualibi toch nog enkele zaken mist om er bijvoorbeeld twee dagen te spenderen. En dan heb ik het vooral over attracties. Ik denk dan bijvoorbeeld aan nog enkele glijbanen en een buitenzwembad met ligweide en de mogelijkheid voor extra randanimatie in de zomer (ik denk bijvoorbeeld aan kinderanimatie, sportactiviteiten zoals beachvolley, etc.). Vier uurtjes in Aqualibi vind ik persoonlijk al lang. Laat staan dat je er bijvoorbeeld twee avonden na elkaar gaat zwemmen.

Daarnaast denk ik dat ook het park nog niet klaar is om bezoekers langer dan één dag bezig te houden. In de zomer bijvoorbeeld, op dagen wanneer het mooi weer is, of tijdens Halloween/Halloweennocturnes waarop het praktisch onmogelijk is om heel het park te doen zonder RIP Pass. Maar verder mankeert het park naar mijn mening ook nog enkele attracties om er een lang verblijf van te maken, alsook enkele zaken buiten attracties om bezoekjes te rekken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan entertainment en animatie, zoals parkshows, straatanimatie en dergelijke. Of wat dacht je van horeca. Momenteel heeft het park wel wat restaurantjes, maar nergens is er een plek die uitnodigend genoeg is om eventjes te blijven zitten. Ik denk aan een gezellig restaurantje met bediening waar je graag een uurtje blijft zitten om te bekomen van al dat attractiegeweld, of een cocktailbar/café/kroeg met een fijn terrasje,...

Een hotel lijkt mij wel leuk, maar het moet dan meer zijn dan een hotel alleen. Niet alleen het park en Aqualibi, maar ook genoeg dingen om gasten 's avonds te enterainen en te verwennen. Dan denk ik aan een deftig restaurant, een bar, winkeltjes, eventueel wellnessfaciliteiten,...

Volgens mij is het dus perfect mogelijk, maar nog niet in de nabije toekomst.