Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WinneR Bekijk Berichten
Ik weet eigenlijk niet of zilli en borisvdd de aangekondigde plannen weldegelijk bekeken hebben?
Ik denk dat het uit de aankondigingen wel duidelijk is dat Walibi niet de kaart van thrill-park trekt maa r zich meer wilt gaan richten op beleving en verder wil gaan focusen op families. Denk maar aan de talrijke aangekondigde familie-attracties en de uitbreiding van Aqualibi.

Door de bouw van een mega-coaster zal Walibi voor mij niet meer of minder een thrill-park worden. Ik bekijk het eerder als een uitbreiding van het aanbod voor het hele gezin, want daar zitten ook echte durvers bij.

Ik ben alvast benieuwd om deze plannen op de voet op te volgen.
Natuurlijk heb ik de plannen bekeken, daar gaat het niet om. Het gaat in specifiek over de grote nieuwe rollercoaster die ze in die plannen hebben staan. ELK park in de grote omgeving van België richt zich op families: Phantasialand, Efteling, Europapark, Disneyland, Toverland, ... maar dat wil niet zeggen dat ze geen state of the art thrill coasters bouwen! Phantasialand: Taron, Black Mamba - Efteling: Baron B&M Dive coaster - Europapark: Silver Star B&M, Blue Fire, Wodan - Toverland: Troy, de nieuwe wingcoaster (B&M??) - Parc Asterix: Oz'Iris

Al deze parken gericht op families investeren in coasters met hoge thrill waarde. En daar draait de discussie om, de nieuwe coaster in Walibi. Al de andere toevoegingen en theming die ze beloven zien er heel mooi uit. Maar eerst zien wat ervan komt, want plannen maken kan iedereen - ze uitvoeren is een andere zaak.