Ik verwacht dan net wel veel. Misschien mag ik dat ook niet doen, en is er een risico op teleurstelling. Het interview met Jean-Christophe Parent lijkt mij eerder welgemeend en doordacht. Vroeger verkocht het park vaak promopraatjes en beloofde het de hemel op aarde, maar die tijd lijkt mij voorbij. Meer zelfs, ik durf te zeggen dat Walibi Belgium één van de meest eerlijke parken in België is en eigenlijk de laatste jaren vooral eerlijk en open is naar bezoekers en fans toe. Denk maar aan 2015, toen het park in een moeilijk vaarwater zat dankzij slechte financiële resultaten en steeds dalende bezoekersaantallen. Het park heeft toen doodeerlijk gezegd waar het op stond. Andere parken - ik noem geen namen - die desondanks hun parking zelfs tijdens het hoogseizoen praktisch altijd leegstaat, blijven beweren dat alles goed gaat. Of denk aan het verhaal met de bevers van nog niet zo lang geleden. Of de hetze rond de Speedy Pass. Het park lag toen serieus onder vuur, maar in tegenstelling tot andere nabije parken heeft Walibi niets in de doofpot gestopt en is het steeds eerlijk en open blijven communiceren.

Pulsar één van de zoveelste shuttle-coasters op rij? Het park is tegenwoordig op vele pretpakfansites het mikpunt van spot omdat ze 3 shuttle coasters in hun aanbod hebben staan. Maar op de verschillende fora waar ik berichten lees, merk ik ook op dat diezelfde personen Pulsar zelfs nog niet eens hebben gedaan. Ik dacht in het begin ook dat 3 shuttle coasters een beetje overdreven is, maar de ervaring van Pulsar is compleet anders en niet te vergelijken met de andere twee. Pulsar is gewoon een geweldige achtbaan/waterattractie en dat de attractie meer dan eens internationale prijzen heeft gewonnen is niet meer dan terecht. Pulsar is vanaf het begin een bijzonder goed doordachte keuze geweest van het park en dat werpt nu zijn vruchten af. Het park durfde na het Vertigo-debacle weer voor een wereldprimeur en een ongekend concept te kiezen in een tijd dat vele parken in de buurt vaak op safe spelen. Hoeft safe slecht te zijn? Neen, maar ik vind het wel chapeau dat je als park durft te kiezen voor iets volledig nieuws, het risico op serieuze kinderziektes durft te nemen én als die dan voorvallen dag en nacht te werken om je attractie volledig operationeel te krijgen.