Mooie cijfers voor Walibi inderdaad. En ook meer dan terecht. Benieuwd wat de cijfers ook in de komende jaren zullen zeggen! Dit bevestigt alleen maar wat we allen al meermaals gezegd hebben: met hun masterplan zijn ze zeker en vast op de goede weg!

Wat me verder opvalt in het rapport, zijn de lage cijfers voor de Franse parken (zonder Parc Astérix en Futuroscope). Die liggen wel een heel stuk lager.

Walibi Holland zal volgens mij dringend moeten sleutelen aan hun formule. Willen ze zich als thrillpark definiëren, dan zullen ze op dat vlak toch nog wat tandjes moeten bijsteken. Maar hierdoor verliezen wel weer wat andere doelgroepen. Het event-terrein naast het park mikt meermaals op dezelfde doelgroep, die hun geld dan ook spendeert aan een festival i.p.v. een pretparkdagje. Misschien moeten ze hier dan meer op inzetten door packs te verkopen met een festivaldag gekoppeld aan een overnachting in hun vakantiepark en een dagje pretpark om te bekomen? Of door het bouwen van een Aqualibi? Hier wordt het voor mij meer duidelijker dat hun huidige koers weinig lijkt te werken.