X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38
  1. #21

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Op de facebookpagina van het park werd een bovenaanzicht gepost:

    Naam:     131384109_875123739983550_6875732494937393185_o.jpg
Bekeken:  1529
Groote:   756,8 KB

    Het sluit netjes en compact aan bij Alpina Blitz, maar ik kan me niet ven de indruk ontdoen dat de attractie niet bijster elegant georiënteerd is naar de rest van het park. De splash-zone lijkt wat verstopt achter het stationsgebouw en van al dat moois ga je dus enkel wat zien als specifiek naar de attractie wandelt. Of is dat stuk park niet zo doodlopend als ik mij voorstel?

  2. #22

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Nouja.. De laatste concepten vallen nogal tegen. Geen gigantische krampus, aan een drop, maar een klein beeldje dat boven op de "camelback" voor de splash staat (witte doek op bovenaanzicht). Ik denk niet dat er uiteindelijk heel veel is wat je gaat missen. Dat Krampus Beeldje ga je trouwens prima kunnen zien, je kunt op de foto hierboven al zien dat er een wandelpad vrijwel rondom de splash zone loopt tot aan de straat die naar het hotel toe gaat. Het zou me ook niets verbazen als op die plek een ingang voor hotelgasten komt.

    Er lijkt ook geen block voor de grote drop/splash te zitten. Betekent dus dat boot 1 bij de bocht na de splash moet zijn, voordat boot 2 van de lifthill af mag. Het is moeilijk te schatten, maar in principe denk ik dan aan 4 boten op de hele track. Misschien 5. Als ze er meer doen (wat kan), ga je gewoon zinloos stil staan voor het uitstappen.

  3. #23

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Er lijkt ook geen block voor de grote drop/splash te zitten. Betekent dus dat boot 1 bij de bocht na de splash moet zijn, voordat boot 2 van de lifthill af mag. Het is moeilijk te schatten, maar in principe denk ik dan aan 4 boten op de hele track. Misschien 5. Als ze er meer doen (wat kan), ga je gewoon zinloos stil staan voor het uitstappen.
    Uit een interview met Rodolphe Gélis:

    Does the idea of not having put the brakes before the drop also come from Mack?

    No, it comes from me. It bothers me to be braked before a descent, it's the most frustrating feeling in a coaster. But, out of the ten meters of brakes that were planned at the base, I kept five meters of straight line to then put the descent. I wanted a surprising drop effect, with two breaks in the drop. The straight line also serves to give a break before the "final bouquet". Mack had made a very organic layout, but I was a little afraid that in the cold, in the morning, the boat would not pass.
    I pointed out to the engineers at Mack that the brake would not be used for flow. With the brake, there would have been less than ten seconds on the block between the brake and the runout ( Editor's note: transition between the splash zone and the channel) , and less than twenty seconds on the previous block. We cannot unload, load and dispatch in less than thirty seconds.

  4. #24

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Helder verhaal.. De argumenten die hij hier aan haalt klinken heel logisch, je zou bijna denken dat hij beter over de layout na denkt dan Mack zelf.. maar wellicht is dat ook de reden waarom Alpina Blitz geen typische Mack-Layout heeft.

  5. #25

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    De verschrikkelijke Krampus is min of meer af:

    Naam:     132213715_222058629418160_1184331035038875920_o.jpg
Bekeken:  1324
Groote:   220,9 KB

    bron: @amphotopix

  6. #26

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Op basis van de concepts en wat we op dit moment zien, blijf ik een budget van 15 miljoen toch veel geld vinden. Mogen we nog wat thematische verrassingen verwachten of kost een watercoaster van Mack gewoon meer dan ik denk?

  7. #27

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Ik vind dat monster te klein uitvallen. Ik had het liever ergens anders zien staan.

  8. #28

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    't is drie miljoen minder als ik mij niet vergis, maar zelfs dan vind ik dat behoorlijk duur voor wat het uiteindelijk maar is.

  9. #29

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    't is drie miljoen minder als ik mij niet vergis, maar zelfs dan vind ik dat behoorlijk duur voor wat het uiteindelijk maar is.
    3 miljoen minder dan wat??

  10. #30

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    3 miljoen minder dan wat??
    dan de 15 miljoen die Thijs noemde

  11. #31

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Aan die concepts te zien denk ik dat redelijk wat geld ook naar de aankleding van wachtrij en station gaat.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  12. #32

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Aan die concepts te zien denk ik dat redelijk wat geld ook naar de aankleding van wachtrij en station gaat.
    Zoiets kan ik enkel toejuichen. Een mooie wachtrij is altijd een goed begin voor een leuke attractie. Dit is wat mij betreft een top toevoeging voor een park als Nigloland! Ik heb nog altijd hoop dat ze ooit een Rapid River kunnen toevoegen (wat qua waterattractie altijd een gigantische meerwaarde is in mijn ogen en meestal een publieksfavoriet (al vind ik Hafema Rapids meestal ondermaats)), maar qua ruimte ben ik niet zeker of Nigloland daar werk van kan maken.

    Ik kan alvast niet wachten terug te keren in 2021!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #33

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Zoiets kan ik enkel toejuichen. Een mooie wachtrij is altijd een goed begin voor een leuke attractie. Dit is wat mij betreft een top toevoeging voor een park als Nigloland! Ik heb nog altijd hoop dat ze ooit een Rapid River kunnen toevoegen (wat qua waterattractie altijd een gigantische meerwaarde is in mijn ogen en meestal een publieksfavoriet (al vind ik Hafema Rapids meestal ondermaats)), maar qua ruimte ben ik niet zeker of Nigloland daar werk van kan maken.

    Ik kan alvast niet wachten terug te keren in 2021!
    Op zich helemaal mee eens, maar ik denk inderdaad dat het qua ruimte beetje lastig is. Een rapid River laat zich relatief eenvoudig installeren als je een lege lap grond hebt. Later kan je er dan een deel park omheen bouwen (of gewoon beiden in één gang als je genoeg geld hebt).

    Voor het huidige park zie ik eigenlijk maar één oplossing en dat is de rapid river bouwen op de plek van de mississippi steamer. Beter zou zijn als ze het bedrijf dat achter Canada zit kunnen over kopen. Dan krijg je een aardige lap grond erbij. Veel lawaai zal in die hoek niet gemaakt kunnen worden, maar al je de rapid river enigszins in de grond legt werkt dat prima als rivier door de zone qua thema en tegelijkertijd geluidsdempend naar de buren toe.

  14. #34

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    De testritten zijn begonnen:





    Naam:     kramp.jpg
Bekeken:  1335
Groote:   117,2 KB
    Bron

  15. #35

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Op Canal 32 is een kleine video reportage te zien over Nigloland met beelden van de nieuwe attractie. De afwerking is nog in volle gang.
    https://www.canal32.fr/thematiques/l...vril-2021.html

    Naam:     niglo.png
Bekeken:  868
Groote:   650,5 KB

  16. #36

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Nu het meer en meer afgewerkt geraakt, ziet het totaalplaatje er toch iets beter uit dan ik initieel even vreesde. Ik ben er zeker nog niet door omvergeblazen, maar het lijkt me op zich wel een mooie toevoeging te zijn voor het park.

  17. #37

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Ook van Nigloland krijgen we een making-of in verschillende delen:


  18. #38

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    En de volgende afleveringen! We komen te weten dat het rotswerk van Universal Rocks komt en dat er 6 boten zijn wat de capaciteit op 800 p/u brengt.






Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •