X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    brand (weer) europapark

    hello,

    Gisteren19/06) is er een brand geweest in EP. Deze keer in de grot van de diamanten(Oosterrijk). De twee attracties werden getroffen door de brand. Er zouden geen gewonden zijn.

    https://www.bild.de/news/2023/news/e...7584.bild.html

    Wat zou de oorzaak zijn? Een bezoeker die zich niet aan de regels houd? of een technisch defect zoals in 2018?

    meer info:
    https://themeparkfreaks.eu/2023/06/o...n-europa-park/

  2. #2

    Re: brand (weer) europapark

    Lijkt me eerder in de coulissen te zijn ontstaan o.b.v. wat ik her en der lees. De combinatie van het warme en droge weer en nalatigheid bij een karwei (zie 2019 Notre Dame de Paris) lijken me plausibeler dan een paffende, achteloze bezoeker.

    Wel straf: twee keer grote brand in vijf jaar. Uit de as van de vorige brand is een upgrade van Batavia ontstaan. Hopelijk komt er ook nu een upgrade. De kwarts-mijn vond ik wel eens leuk om door te wandelen - nooit een wachttijd meegemaakt - en ook leuk: je kon er ook doorheen varen en rijden. Maar deze oude, laag-capacitaire attracties deden me nooit aan Oostenrijk denken. Dus durf ik hier de wens uit te spreken: ander en beter, als 't even kan opnieuw op kosten van de verzekering. Al zal de premie wel navenant gestegen zijn, denk ik dan.

    Licht sarcastisch bedoeld: een geluk dat de voormalige Gazprom-coaster niet in de fik ging, of half Baden-Württemberg en de Elzas waren voltooid verleden tijd. En de EU zat met een extra diplomatieke rel opgescheept. In dezelfde categorie van zinloze opmerkingen: dat EP maar dringend zo'n attractie neerpoot ...


  3. #3

    Re: brand (weer) europapark

    Eerste onderzoek wijst op een technisch defect, maar is nog niet 100% zeker.

    Ach.. er zijn geen gewonden. Dat is het belangrijkste. Voor de rest zal de verzekering op draaien. Kunnen ze eindelijk die lelijke hoek eens aanpakken en moderniseren. Er zijn jongere Mack-Flumes dan deze al afgebroken omdat ze "op" waren en de layout was ook niet bepaald bijzonder te noemen. Alpenexpress zal het grote publiek ook niet echt gaan missen, gezien het park al vol staat met familie-brol (De langste wachttijden zijn niet voor niets steevast bij Wodan, Blue Fire en SiSta). Wel jammer van het sfeervolle darkride gedeelte, maar iets dergelijks zal ongetwijfeld weer terug komen, waarschijnlijk met de nodige schermen/projecties erbij.

  4. #4

    Re: brand (weer) europapark

    Alpenexpress was onze allereerste attractie ooit in EP, dus ik vind het ergens wel een beetje jammer. Ik had er ook wel wat mee, ondanks dat het geen speciale lay out was. Ik vond vooral het indoor stukje waarbij je de boomstammetjes kruiste altijd heel leuk. I'm a sucker voor coasters die wat indoor/darkride gedeelte hebben... Revolution is niet voor niets jarenlang mijn nummero 1 geweest als kind en puber.

    Benieuwd wat er in de plaats komt en wanneer.

  5. #5

    Re: brand (weer) europapark

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Alpenexpress was onze allereerste attractie ooit in EP, dus ik vind het ergens wel een beetje jammer. Ik had er ook wel wat mee, ondanks dat het geen speciale lay out was. Ik vond vooral het indoor stukje waarbij je de boomstammetjes kruiste altijd heel leuk. I'm a sucker voor coasters die wat indoor/darkride gedeelte hebben... Revolution is niet voor niets jarenlang mijn nummero 1 geweest als kind en puber.

    Benieuwd wat er in de plaats komt en wanneer.

    Naar het schijnt gaan ze weer alles heropbouwen...als ik nog info vind post ik het...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •