Goh, oververzadigd... Ook in Nederland plannen ze nog een nieuw park te openen binnen x aantal jaren.

Geslaagde projecten is inderdaad een ander verhaal, en daarbij is Toverland als familiebedrijf inderdaad heel goed in geslaagd! Maar er zijn er nog wel die mooi aan de weg aan het timmeren zijn.

Grootste verschil met andere projecten is dat het hier wel om een internationale parkengroep en heel bekende IP gaat! Zij weten dus wat mogelijk is voor welke prijs en met welke verwachtingen. Vele andere projecten lijken ook heel mooi, maar qua haalbaarheid hebben ze minder ervaring...

Wat betreft het copy-paste gedrag vind ik dit hier minder aan de orde... Vooral omwille van het feit dat de parken toch verder uit elkaar liggen dan de Plopsa's, die hiervoor meer moeten opletten: De Panne, Antwerpen, Hasselt en Coo zijn 4 pretparken op telkens zo'n 100 km van elkaar. De dichtstbijzijnde Lego-parken liggen wel wat verder uit elkaar.

Nog even ook over de locatie... Billund had naast Legoland toch ook heel weinig te bieden op het moment van opening? Ik zie ook alleen maar positieve trends ontstaan door de opening van dit park. Ik geloof er dus wel echt in!