Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
... ondertussen zijn er al voorlopige renders van een mogelijke invulling van het terrein verschenen ...
Een video-still toont linksboven een waterglijbanen-complex. Die lijkt qua slides meer te bieden dan het Legoland Waterpark naast Gardaland. Ik zie in het ontwerp wel geen kinder-dingetjes, geen lazy-river, geen wildwaterbaan en geen accommodatie voor omkleding, opberging en binnen-waterpret. Zwemgelegenheid lijkt me beperkt tot een deel van het 'meer' waar de oranje-witte slide lijkt in uit te monden.


(Onrechtstreekse) bron: https://www.hln.be/binnenland/goed-n...lgie~a8525bfb/

Ik kan niet goed uitmaken of deze waterpret-zone te centraal in het park komt te liggen om afzonderlijk te kunnen bezoeken (wat dus wel kan bij Warner Beach en Mirabeach). Mogelijk wordt de toegankelijkheid zoals bij o.a. het Aquaventura Slidepark van Hellendoorn. Dat waterpret in Gosselies aan een meerkost zal zijn, lijkt me bij een groep als Merlin een evidentie. In Billund stond vroeger een meer op kinderen gericht waterparkje. Dat was zonder extra betaling, behalve dan voor de lockers. Die waterspeelzone in Billund werd enkele jaren geleden opgedoekt en vervangen door (denk ik toch) ... een picknick-area.

Feit is wel dat Legoland Benelux zich met dit waterpark-in-ontwerp onderscheidt van Billund en Deutschland. En de leemte na het opdoeken van Océade wordt dan toch een beetje gevuld in Wallo-Brux. De aanhoudende pokke-drukte in Aqualibi sinds mei dit jaar toont de noodzaak aan en het potentieel van waterplezier.