X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 48

Onderwerp: [Legoland] Belgium?

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: [Legoland] Belgium?

    Ik koester al lange tijd de droom van een Monde Tintin park. Met de luchthaven in Gosselies vlakbij, de grond stukken goedkoper dan in BXL en de Heizelvlakte in de poeperd genomen door bouwpromotoren en kortzichtige polletiekers, leek CRL me het meest geschikt.

    Merlinparken - en Legolanden i.h.b. - hebben wel een hoog copy-paste gehalte. Voor state of the art attracties moet je niet in een Legoland zijn, is mijn ervaring. Het vliegend theater in Billund zie ik eerder als een positieve uitzondering dan als een trendbreuk.

    Met een eventueel Legoland in CRL wordt ook volgens mij vooral op de Fransen t.e.m. regio Parijs gemikt. In de schaduw van Disneyland/Studios en Asterix iets met internationaal appeal neerpoten, lijkt me economische zelfmoord. CRL zal ook meer NL'ers en zelfs NRW'ers aantrekken. Tel er nog de Europese vliegpassagiers post-corona bij, en dit project heeft wel overlevingskansen.

    Niet vergeten: Voor een wereld-IP-merk moet niet betaald worden (kort door de bocht: Lego bezit Merlin en niet omgekeerd). Ook copy-paste attracties beperken de kosten. En in Lego-landen wordt ongezien veel geshopt. Volgens mij zitten ze (bijna) op het niveau van de Disneyparken qua souvenir-uitgave per bezoeker.

    Merk op dat Steve V. - die is wel lekker negatief de laatste tijd - een parkgroep bestuurt dat ook niet vies is van copy-paste en van IP-merchandising. Hij zou de hypothetische komst van een Legoland ook kunnen toejuichen. De buitenlandse auto-bezoekers aan Lego-CRL moeten toch te overhalen zijn om ook naar de Belgische kust te komen.

    Is de markt in BeNe over-verzadigd omwille van recente falende projecten à la Yumble, L. v. Ooit en dat Nature-onding? Of waren die projecten ondoordacht? Noord-Frankrijk is een belangrijk wervingsgebied voor parken in West-Vlaanderen (en eventueel dus later ook voor Henegouwen). Die Franse regio heeft i.m.o. weinig te bieden wanneer het bescheiden Bagatelle daar al de grootste speler is. En Heroic Land in Calais is klinisch dood, las ik onlangs in een lokale krant. De bevolking is woest omwille van de enorme sommen geld (subsidies om de regio er bovenop te helpen) naar enkel het onderzoek van dit project zijn gegaan.

    BTW in de promofilmpjes van Uplace (hoe heet dat project ondertussen?) zag je een Legoland Discovery. Dan toch veel liever een groot 'buiten'park. Volgens mij denken ze er in Scheveningen ondertussen net zo over.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 11-09-20 om 21:52.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •