X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 48

Onderwerp: [Legoland] Belgium?

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #7

    Re: [Legoland] Belgium?

    Geen enkel Legoland zal volgens mij ooit het appeal hebben van het origineel. Dat Windsor mogelijk meer bezoekers trekt, ligt natuurlijk aan de wereldstad die daar ten oosten van ligt. De Legolanden zijn net als de Disneys en de Universals parken die ook niet-pretpark-bezoekers weten aan te trekken o.b.v. IP. Bij mijn eerste bezoek aan Billund (2008) was het speelgoed van mij zoon (en van mezelf als kind destijds) de grootste trigger. En de nabije luchthaven faciliteerde dat bezoek.

    Een jaar na de opening in Billund (1968) opende in dezelfde regio een grote dierentuin in Giveskud. Ondertussen is het zwemparadijs Lalandia overbuur geworden van Legoland. En al even vlakbij heb je een mega-klimparcours-park. En op de site van de begraafplaats van enkele Viking-koningen in het nabije Jelling werd een hypermodern inter-actief museum uit de grond gestampt. Of dit nu allemaal onder impuls van Legoland is, weet ik niet. Maar het zou best kunnen.

    In Henegouwen staat nu al één van Europa's mooiste dierentuinen. En op weg naar Brussel passeer je Waterloo, weliswaar in een andere provincie. Als je heel Brabant-Wallon erbij haalt, heb je ook nog Walibi, Aqualibi en Musée Hergé. Deze regio heeft dus wel een enorm toeristisch potentieel, zeker met de Noord-Franse entertainment-woestijn niet zo veraf.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Plus ik ben eigenlijk niet zo enthousiast over de locatie als sommigen hier. Charleroi, de meest depressieve stad ter wereld...
    Dat was tot enkele jaren geleden het geval. Tegenwoordig kan AA Gent van iedereen verliezen

    We kunnen hier smalend doen over het zwarte land van vuile industrie, een mijnramp met 300 doden, M.D. die hier het allerverschrikkelijkste met kinderen uitvrat, generaties beroepswerklozen en corrupte polletiekers. Maar dat vind ik dus onterecht. En om dit project nu al wegens corona on hold te zetten of erger: te torpederen, vind ik kortzichtig. Als de markt in BeNe al verzadigd is, waarom neemt langzichtige Steve dan Comic Station over? Een groot verschil met de recent gefaalde pretparkjes of met Heroic Land (Calais) is dat voor Legoland CRL al een ervaren bedrijf de motor is. En ik denk niet dat de Waalse overheid zal betalen voor een haalbaarheidsstudie. Wel kan die overheid allerlei gunsten bieden, zoals ze ook doet aan Brussels South Airport en dus aan Ryanair. Overheidssteun kan evengoed middels het openen van een passagiersstation. Dat is overigens gepland op de luchthaven voor één van de komende jaren, dacht ik. Een belangrijk economisch verschil met luchtvaartmaatschappijen lijkt me wel dat men in pretparken geen (buitenlandse) mensen kan tewerkstellen aan buitenlandse condities.

    Merlin zal wel niet op één paard gokken, gok ik. Het zou me dus niet verbazen indien ze meerdere locaties onderzoeken. Zo kunnen ze die verschillende regionale overheden tegen elkaar uitspelen. Mogelijk vormt een locatie nabij Rijsel een alternatief. Dat is een internationaal HST-knooppunt, heeft ook een luchthaven, telt meer inwoners en trekt meer culturele toeristen dan Sjarelwater. Maar na het Heroic Land débâcle zijn de Noord-Fransen misschien meer argwanend. En de nabijheid van het VK is doorgaans een troef maar in deze net minder interessant wegens een eigen Legoland in het VK en niet vergeten de Brexit. De Franse Azurenkust vind ik omwille van zijn enorme toeristische populariteit en de aanwezigheid van steden als Nice, Marseille en Montpellier een zeer merkwaardige pretpark-woestijn.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 12-09-20 om 14:40.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •