X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    Hellendoorn in coronatijd

    Vandaag heb ik, samen met vriendin en zoontje, Hellendoorn bezocht. Het was de eerste keer dat ik dit park bezocht. Het park biedt een variatie aan attracties. Voor achtbaanfreaks zoals mijn vriendin en ik is het park geen echte aanrader. Er zijn twee familiecoasters en een Vekoma-achtbaan die een looping en corckscrew bevat.
    Natuurlijk hadden we extra aandacht voor de coronamaatregelen. Wat me opvalt was de attitude van de Nederlanders. Het lijkt alsof Corona daar niet bestaat. De afstandsmarkeringen zijn er wel, maar waarom zouden we ons daaraan houden. Wij waren letterlijk de enigen met een mondmasker op. En bekeken dat we werden... De ene operator had een beschermmasker op, maar voor de vele anderen was dit een overbodig attribuut. Eén operator zei me dat hij het doorzichtig spatscherm niet draagt omdat hij het lelijk vond.

    Waar je bij ons in een pretpark bij het niet dragen van een mondmasker de deur wordt gewezen (volledig terecht trouwens), bekijkt men in Nederland je alsof je van mars komt en je ruimtemasker nog aan hebt.
    Echt op mijn gemak voelde ik me niet door de nonchalance van de Nederlandse bezoeker. Ik zal niet snel nog een pretpark in Nederland bezoeken. Dat staat wek vast.

  2. #2

    Re: Hellendoorn in coronatijd

    Ik heb ondertussen de Efteling, Slagharen, Walibi Holland bezocht en vandaag dan nog eens Toverland. Ook in die parken is het alsof er geen corona is. Nergens word 1,5m afstand gehouden, mondmaskers kennen ze daar zeker niet en zelfs hun handen ontsmetten gebeurd nauwelijks! Echt bizar, een groot verschil met in de regels in België & Duitsland.
    Coaster Count: 325
    Gregory_Themeparks

  3. #3

    Re: Hellendoorn in coronatijd

    Hellendoorn is een leuk park als je in de buurt bent, ik vond die ondergrondse shooter achteraan in het park best leuk.
    En de coronamaatregelen, blijkbaar is de ernst van dit beestje al helemaal vergeten.... De vrijblijvendheid die de mensen zich aanmeten is voor ons de reden waarom er dit jaar voorlopig nog geen pretparkbezoekjes op de agenda staan. Hopelijk komt er snel een geschikt vaccin; tot dan blijven wij zeer alert. Ik was deze week in Nederland, en had ook de indruk dat ik met mondmasker als één of andere alien werd aanzien. Zeer bizar allemaal.

  4. #4

    Re: Hellendoorn in coronatijd

    Het was heel bizar om te zien. Die shooter is idd erg leuk. De punten waren netjes verdeeld bij ons: zoontje 0, mama 70000 en papa 125000.
    De pistolen waren nog te groot voor mijn zoontje om goed te kunnen mikken. Hij vond het echter wel leuk.
    De wachtrijen waren niet al te lang. Allen bij rioolrat heb ik het langst moeten aanschuiven. De horecamogelijkheden waren eerder beperkt, maar de frietjes en frikandel konden er nog door. In zo'n pretparken weet je dat de horeca niet top is, maar je hoort me niet klagen. Het systeem van eerst betalen en dan afhalen wordt daar gebruikt. Iets wat ik in Holidaypark ook al eens gezien heb.
    Ik denk niet dat ik hier nog eens terugkom. Het is te ver voor ons (3u50m rijden). Volgende pretpark is Belantis tijdens onze reis in Duitsland.

  5. #5

    Re: Hellendoorn in coronatijd

    Ik herinner mij Hellendoorn van enkele jaren geleden: we hadden er toen een heel fijne dag, en het aanbod was groter dan we verwacht hadden, met o.a. een leuke Rapid River! Destijds geen wachttijden op een dag begin juli. Ik vond het toen best wel een aanrader.

  6. #6

    Re: Hellendoorn in coronatijd

    Opvallend dat dat zo kan verschillen per land! In eigen land en Duitsland lijken de meeste parken echt wel vrij strikte regels te hebben voor hun bezoekers.

  7. #7

    Re: Hellendoorn in coronatijd

    De regels zijn volgens mij hetzelfde althans wat ik gezien heb. Het is vooral het naleven ervan dat totaal de mist in gaat. Bij de ingang was alles vrij strak geregeld met een begeleider die aanduidde waar je mocht lopen. In het park was éénrichtingsverkeer van toepassing. Dat ging nog redelijk goed maar in de wachtrijen was er niks meer van discipline. Er werd ook gerookt in de wachtrij en op plaatsen waar dat niet mocht.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •