X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25
  1. #21

    Re: Efteling tegen Corona

    De Efteling is tegenwoordig 2 keer per dag geopend: overdags en 's avonds. Om de drukte van de wisseling te spreiden, is er nu een extra uitgang vanaf de Pardoes Promenade, langs het Sprookjesbos en de hondenkennel, richting het parkeerterrein.



  2. #22

    Re: Efteling tegen Corona

    ik ben gisteren voor de eerste keer geweest, de drukte was toen juist te doen. Ben er van 10u tot 16u geweest en 8 attracties + eten kunnen doen. Viel me wel op dat er zeer veel mensen in de rode zones stonden alhoewel het toch goed aangegeven is waar je mag staan en waar niet. Bij de toiletten vielen de wachttijden mee.

  3. #23

    Re: Efteling tegen Corona

    Raveleijn is weer te zien. De show is korter, en er schijnt rekening te zijn gehouden met coronamaatregelen. Ik vermoed dat ze daarmee bedoelen dat er geen gevechten van dichtbij (vastpakken enzo) zijn, en dat Olaf en co niet meer via het water verschijnen / verdwijnen.

    Een tijdje voor de show begint gaan de poorten open. Daarna slingert de rij over het hele voorplein van Raveleijn, om uiteindelijk bij de twee middelste trappen uit te komen. Hier staat een medewerker die aangeeft of je de linker- of rechtertrap moet nemen. Boven aan de trap staat weer een medewerker die aanwijst door welke deur je naar de tribune mag. Op de tribune wordt je vervolgens aangewezen welke rij en welke zitplaatsen je krijgt.


  4. #24

    Re: Efteling tegen Corona

    Er is een nieuwe Sprookjesboom show: Sprookjesboom Zomerconcert.
    Deze show is niet in het Sprookjesbos Theater, maar in het Efteling Theater. Hier is meer ruimte om grote hoeveelheden mensen te laten wachten.

    Bij aankomst in de foyer staat een gastvrouw die mensen naar de rij of naar de horeca / toiletten stuurt. Door de hele foyer heen staan lijnen waarmee gemakkelijk afstand gehouden kan worden. Deze rij komt vanzelf bij de linkeringang van de zaal, waar een pompje voor desinfecteermiddel staat. Een gastvrouw bij de ingang van de zaal stuurt elk gezelschap naar een tribune, waar een volgende gastheer of gastvrouw de precieze plekken aanwijst.
    De rijen worden om en om gevuld en leeg gelaten, en tussen elk gezelschap blijven twee stoelen (de armleuningen zijn omlaag) leeg.

    In tegenstelling tot Raveleijn zijn hier geen reserveringen voor nodig.


  5. #25

    Re: Efteling tegen Corona

    Gisteren ook de Efteling bezocht.

    Qua Corona snap ik nu wel waarom veel mensen toch wel moeite hebben met de Efteling.

    Het Rood/Wit systeem is op zich goed bedacht en zou ook prima kunnen werken, ware het niet dat het nogal amateuristisch is uit gevoerd. Bij wel geteld 5 attracties werd omgeroepen de rode zones leeg te laten. Bij de rest boeide het niet (bij gevolg zag je ook dat mensen zich bij die 5 attracties er nog wel redelijk aan hielden, maar verder nergens).

    De rode zones zijn soms ook écht een zoekspel. Zo ben je een lijn op de grond aan het volgen die opeens rechts af slaat.. waar een prullebak de weg verspred. Je moet dus de andere kant op gaan, waar de lijnen ineens weer op heuphoogte zijn. Op andere plaatsen zijn ze op ooghoogte. Weer op andere plaatsen verstopt achter de railing, of gewoon volstrekt niet aanwezig.. Nee, ik vind het niet gek dat mensen zich er weinig aan houden.

    Dat er op plaatsen spatschermen gebruikt worden vind ik in het algemeen een goede zaak. Maar absoluut niet op de manier zoals de Efteling het doet. Feitelijk creëren ze dus een nauw gesloten ruimte waar je beduidend langer dan een kwartier in staat. Dat is dus exact NIET wat je wilt. Ja, de bovenkant is open genoeg dat er nog regen naar binnen valt, maar tegelijk aldnog gesloten om zon tegen te houden. Dus echt goed gelucht wordt zo'n ruimte niet en dat kon je op zich ook wel (met momenten) ruiken. Nee, hier en daar een spatscherm is prima, maar veehokken ervan maken is geen goed idee.

    Op plaatsen heeft de Efteling ook heel handig zijn paden opgedeeld in 2 helften, waarbij mensen steeds rechts moeten houden. Op andere plaatsen (waar het wel nodig is) doen ze dat dan weer niet (bijvoorbeeld het pad tussen verdeelplein en marerijk). Mensen worden (buiten de omroepen bij die 5 attracties) ook volstrekt niet geattendeerd om zich aan de regels te houden: Sterker nog: Er lopen handhavers door het park die zelf zij-aan-zij lopen en zodoende niet bepaald het juiste voorbeeld geven, noch ingrijpen als mensen zich er niet aan houden.

    Ik moet hierbij wel zeggen dat de opschrift op de vesten van deze handhavers enorm leuk zijn bedacht. Ook de "spiegels" in diverse wachtrijen die wijzen op anderhalve meter en vriendelijk blijven vind ik leuk gevonden.

    Ik was er met een event. Ik ken de drukte zoals deze normaliter bij een dergelijk event is, maar het voelde nu echt véél drukker aan. Zeg maar gerust dat het aanvoelde als een vrij drukke zomerdag.. Tenminste: op straat. Je zag bij Carnaval Festival dat mensen tot aan de extra buitenwachtrij liepen, deze zagen, schrokken en (kort langs anderen) weer terug liepen (de Efteling maakte echt een PUINZOOI van de wachttijden in de app. Minimaal 25% langer, maar in extreem geval zelfs 600% langer gewacht dan aangegeven). waardoor mensen dus onder foute voorwendselen een wachtrij in lopen en er dus ook weer uit gaan en random door het park blijven wandelen.. Ook omdat de wachtrijen - vanwege het afstand houden - veel langer lijken dan ze eigenlijk zijn.

    Nee, dit werkt inderdaad niet heel goed. Ik snap dat het voor de Efteling ook moeilijk is in deze tijden, maar wellicht dat ze tóch moeten kiezen voor minder bezoekers toe te laten. Juist omdat nu mensen veel meer op de paden zijn en veel minder in de wachtrijen. Hetzelde issue heb ik toch al in alle pretparken gezien die ik heb kunnen bezoeken dit jaar..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •