Scheelt alvast dat je tijdens een gesprek normaliter geen echte gesprekken voert.

En tsja.. als je ermee gaat lopen prutsen valt natuurlijk alles af. In Walibi is er al eens een madam haar slipje uit gevallen in het reuzenrad Dan geef je ze een keer op hun donder met de waarschuwing het park uit gegooid te worden en dan zal het wel mee vallen. Of je laat ze tegen pretparkprijzen een nieuw masker kopen. Ik zie Disney zó 25 euro vragen voor een mondmasker met een Mickey motiefje erop. Dan leer je het qua kosten ook wel snel af. En écht kleine kinderen mogen sowieso geen snelle achtbanen in.

Trouwens: Ook voor brildragers komt er een moment dat ze voor het eerst een pretpark bezoeken met hun bril. Dus het argument dat ze het gewoon zijn gaat niet persé op. En voor wat betreft de Duitse regeling moeten ze daar sowieso al enige tijd mondkapjes dragen. Dus op zich zijn ze net zo gewend als iemand die zijn bril nog maar net een maand heeft.

Gewicht van een item zegt in principe niets er over hoe makkelijk ze weg waaien. Het gaat er om of er genoeg spanning op staat via de elastieken rondom het hoofd/oren. Wat dat betreft zie ik de goedkope versies eerder scheuren dan wegwaaien. Voor die situatie zullen er dan wel nieuwe in het park gekocht kunnen worden. Al lijkt het me raadzaam om standaard sowieso wat reserve mee te bregen.

Overigens; Puur met snelheid en wat handigheid kun je een velletje WC papier in je gezicht laten plakken zonder dat het er af waait.