X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27
  1. #1

    Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Hey forumleden,

    Ik vroeg me af ofdat er nog mensen zijn die schrik hebben van één bepaalde attractie? (die ze al gedaan hebben of nog nooit ingegaan zijn)

    Ik heb er een paar:

    Kermis:

    Speed flip: Nog niet gedaan maar ik heb erwel schrik van ( zeker omdat ik tegen mijn vrouw gezegd heb als jij nogeens in Aalst sta, ga ik er eens in met u (6 jaar geleden eens gezegd en spijtig genoeg weet ze het nog)



    Eigenlijk alles wat rond zijn as draait

    Pretpark:

    Dalton terror: één keer is meer dan genoeg voor mij.

    Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden
    Laatst gewijzigd door Zeuske83; 28-04-20 om 09:20.

  2. #2

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Ik heb goed nieuws voor je Zeuske, Speed Flip ondergaat momenteel een complete makeover om nadien weer op de Belgische kermissen te touren :

    Ik heb quasi van geen attracties meer schrik, als ik een attractie zie die bedenkelijk “onderhouden” is skip ik het toch dusja.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #3

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Dank u voor dit te melden, Nu hopen dat hij NIET naar Aalst komt :P

  4. #4

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik heb goed nieuws voor je Zeuske, Speed Flip ondergaat momenteel een complete makeover om nadien weer op de Belgische kermissen te touren :
    Speed Flip is in Nederlandse handen nu, in België gaan we die niet zien

    Zelf heb ik vooral nog (gezonde) schrik in bepaalde freefalls, stand-ups zoals High Fall in Movie Park Germany en de eerste generatie Intamin Freefalls zoals in Movieland Park en Dorney Park. Maar ik ga er wel telkens in, er is geen attractie denk ik dat ik nog nooit heb durven doen uit schrik.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  5. #5

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Speed Flip is in Nederlandse handen nu, in België gaan we die niet zien
    Thx Mate U Make my day good...

  6. #6

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Ik ga nog steeds dood in een goeie freefall.. maar dat is juist reden om ze te doen.

    Verder toch nog vaak aan de first drop van een nieuwe achtbaan, zeker als je het vermoeden hebt dat hij niet bepaald soepel is.

  7. #7

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik ga nog steeds dood in een goeie freefall.. maar dat is juist reden om ze te doen.

    Verder toch nog vaak aan de first drop van een nieuwe achtbaan, zeker als je het vermoeden hebt dat hij niet bepaald soepel is.
    Even een Zamperla Hyper neerzetten voor jou dan?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #8

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Jup, elke vorm van drop towers. Ik probeer stapgewijs mijn angst te overwinnen door tijdens onze Disneytripjes af en toe de Tower of Terror eens te trotseren, maar iedere keer ik er in geweest ben zie ik zo groen als een kikker en moet ik een uur bankzitten vooraleer ik weer op m'n benen kan staan zonder tegen de vlakte te gaan.
    De angst is ooit begonnen met Dalton Terror, en sindsdien nooit meer weggegaan. Ik háát die dingen.

    Steek mij in eender welke rollercoaster, geen last van, maar die drop towers, nope.

  9. #9

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Jup, elke vorm van drop towers. Ik probeer stapgewijs mijn angst te overwinnen door tijdens onze Disneytripjes af en toe de Tower of Terror eens te trotseren, maar iedere keer ik er in geweest ben zie ik zo groen als een kikker en moet ik een uur bankzitten vooraleer ik weer op m'n benen kan staan zonder tegen de vlakte te gaan.
    De angst is ooit begonnen met Dalton Terror, en sindsdien nooit meer weggegaan. Ik háát die dingen.

    Steek mij in eender welke rollercoaster, geen last van, maar die drop towers, nope.
    Ik heb het alleen bij drop towers ala Dalton Terror. Shot en Drop niet... maar ik ga toch wel met een klein hartje in deTower of terror... Maar das meer voor het verhaal...

  10. #10

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Oef, ik ben dan toch niet de enige pretparkfan die graag past voor een vrijevaltoren! Héél sporadisch zal je mij eens in Dalton Terror krijgen, maar erg vaak zal je me als enige moment van de dag op de rugzakken weten passen
    Desondanks heb ik toch Scream en ook AtmosFear gedaan, waarbij ik bij die laatste toch een traantje moest wegpinken na het afremmen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Jup, elke vorm van drop towers. Ik probeer stapgewijs mijn angst te overwinnen door tijdens onze Disneytripjes af en toe de Tower of Terror eens te trotseren, maar iedere keer ik er in geweest ben zie ik zo groen als een kikker en moet ik een uur bankzitten vooraleer ik weer op m'n benen kan staan zonder tegen de vlakte te gaan.
    De angst is ooit begonnen met Dalton Terror, en sindsdien nooit meer weggegaan. Ik háát die dingen.

    Steek mij in eender welke rollercoaster, geen last van, maar die drop towers, nope.
    Grappig om te lezen, want ik heb vorig jaar voor het eerst ToT gedaan en ik vond dat een fantastische attractie, subliem! En dat ondanks mijn 'afkeer' voor droptorens. Ik vond ToT dan ook een totaal onvergelijkbaar gevoel geven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Ik heb het alleen bij drop towers ala Dalton Terror. Shot en Drop niet... maar ik ga toch wel met een klein hartje in deTower of terror... Maar das meer voor het verhaal...
    Shot & drop heb ik ook wel minder last van, de valkracht is daar nl. niet zo sterk.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #11

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    een Zamperla volare boezemt mij wel angst in.

  12. #12

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Idem hier. Ik doe graag een freefall toren, maar de momenten in de wachtrij zijn toch altijd wel spannend. Ik ben altijd tevreden dat ik hem gedaan heb, gewoon al voor de kick. Bij ToT heb ik het bijvoorbeeld veel minder dan bij Dalton Terror

  13. #13

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Niemand die spookhuizen aanhaalt? Laat dat de enige attractie zijn waar je mij niet in ziet, tenzij er sprake is van de nodige portie groepsdruk. Nadien ben ik wel blij het gedaan/overleefd te hebben

  14. #14

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    en waarom dan? Rein? OF gewoon moet je niet hebben van Halloween?

    Waterattacties mogen ook e (dan bedoel ik in zwembad e)
    Laatst gewijzigd door Zeuske83; 29-04-20 om 10:40.

  15. #15

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    In een spookhuis ga ik ook binnen met een klein hartje. mijn vriendin lacht me gewoon uit omdat ik van het minste omhoog spring.

    ikzelf heb een grootte schik van kermisattracties die hoger gaan da 2 verdiepen. komt volgens mij omdat ik het als 14 jarige heb meegemaakt dat de baar wat open ging op zo een toestel. gelukkig niet echt ver maar sindsdien nooit meer met een gerust hartje op de kermis gezeten.

    Voor pretparken zijn het de droptowers en bij achtbanen met een redelijke hogte de first drop (na een lifthill).
    Ten slotte schommelschepen of soortgelijke. ik kom er groen uit.

    Kortom als het valt doe ik het in mijn broek. vreemd want ik ga uiteindelijk wel in het mestte in. Ach ja een beetje angst hoort er bij zeker?
    Ik ben wel bij te horen dat ik niet de enige ben met zijn portie angst.

  16. #16

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    en waarom dan? Rein? OF gewoon moet je niet hebben van Halloween?
    Het concept om iemand schrik aan te jagen voor het plezier zal ik nooit snappen... Niet alleen met Halloween, ook de permanente spook-attracties in een park vallen hieronder.
    Ik ben dan ook makkelijk te schrikken. Wat traveler zegt begrijp ik dus volledig, ook ik spring voor het minste een meter omhoog (inclusief de nodige decibels).

  17. #17

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Ik heb niet snel schrik, word niet snel misselijk en heb geen hoogtevrees, maar een Strarflyer is een attractietype waar ik echt doodsangsten in heb. De gedachten dat je met 2 personen aan een paar kabels rondzweeft in de lucht geeft me al kriebels :s

  18. #18

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Ah, doorloop spookhuizen hier ook geen fan van. In een karretje dan weer geen problemen mee. Ik denk dat mijn probleem vooral ligt bij het op jezelf aangewezen zijn om de juiste route te vinden en niet tegen spiegels etc. aan te knallen, en laat ik daar nu geen natuurtalent in zijn.

    Qua "draaiende" attracties niet noodzakelijk schrik, maar wel last van een zwakkere maag sinds enkele jaren. Tot mijn +/-20-22 jaar kroop ik zonder problemen overal in, maar in zomer 2013 eens in de Serpiente Emplumada in Port Aventura gekropen na een rijkelijk all you can eat ontbijtbuffet en redelijk groen eruit gekomen. Sindsdien toch wel wat gevoeliger eraan (ook zonder buffet achter de kiezen). Breakdance etc. zal ik dus niet doen als ik net gegeten heb, of mij niet helemaal 100% tiptop voel.

    Overigens ook een enorme schrikkepiet op waterglijbanen. Monkey Splash in vossemeren is voor mij bijvoorbeeld al een no go. De gewone glijbanen en wildwaterbanen vind ik daarentegen wel oké. Vooral problemen met "smallere" buisglijbanen omdat ik daar claustrofobisch in wordt. Ik wil ook altijd rechtop zitten om mijn snelheid wat te controleren, en dat kan niet in Monkey Splash, die is net te laag daarvoor. Om die reden zal je me ook nooit in van die speedtubes betrappen.
    Gek genoeg enkele jaren geleden naar Caribe Aquatic Park geweest en daar waren wel enkele glijbanen die ik écht leuk vond. De King Khajuna heb ik mij toen niet aan gewaagd maar wel aan het "kleinere" broertje de Ciclon Tropical en dat heeft mij een tiental jaar van mijn leven gekost. De "kleinere" glijbanen zoals de Mambo en Limbo die er toen waren, vond ik dan wel weer leuk, al stond ik de eerste keer wel met een bang hartje aan te schuiven. Eens ze een keer gedaan te hebben, vond ik ze wel tof.

  19. #19

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Voor zo ver ik me herinner, ben ik maar twee keer echt bang geweest voor een attractie.

    1) Halve Maen in de Efteling. Achteraf ontdekte ik dat deze angst me ten onrechte aangepraat was door mijn moeder, maar helaas is ons groepje daar later op de dag niet meer gepasseerd en had ik mijn kans om erin te gaan dus gemist. Pas (veel) later heb ik deze attractie alsnog kunnen doen.

    2) Dalton Terror in Walibi. Eerst durfde ik niet en ging ik iets anders doen, maar ik kende mezelf goed genoeg om te weten dat ik 's avonds thuis spijt zou hebben als ik het niet eens geprobeerd had. Dus keerde ik drie kwartier later terug en dwong ik mezelf om er toch in te gaan. De juiste beslissing, want bij gebrek aan wachtrij heb ik hem later die dag nog twee keer extra gedaan.

    Als ik jullie (en mijn) antwoorden lees, dan zijn vrijevaltorens precies wel het moeilijkste attractietype wat angst betreft!

    Ik vermoed dat dit topic de juiste plaats is voor onderstaande vraag waar ik al lang mee rondloop: Sky Tower in Tivoli Friheden is en attractie die me enerzijds intrigeert, maar me anderzijds voor een probleem plaatst. Ik ben niet echt superbang voor de val zelf en zou deze attractie eigenlijk wel graag willen doen mocht ik ooit de kans krijgen. Het probleem is dat mijn rug en nek niet de sterkste zijn. Als kind heb ik een whiplash gehad (drie dagen ziekenhuis en wekenlang een harde nekkraag gedragen) en volgens mij blijft daar toch altijd iets van hangen. Ik ga maandelijks naar een osteopaat en daar hoor je meestal 'krak krak'. In achtbanen of andere wilde attracties heb ik gelukkig nog nooit problemen gehad hierdoor, daar blijken mijn rug en nek dus prima tegen te kunnen. Maar ik heb geen idee wat er gebeurt als je een val van zo hoog maakt en plat op je rug in een net terechtkomt. Dat net veert wel mee uiteraard, maar bestaat er een kans dat je 'verkeerd' neerkomt op een manier die een gezonde rug perfect aankan maar een moeilijkere rug misschien niet? Ik zou daar zeker onhandig genoeg voor zijn Juist omdat het attractietype zo zeldzaam is, kan ik me geen echte voorstelling maken bij de belasting voor rug en nek. Ik zou dat toch graag weten eigenlijk ...
    Once you sit back, you never go back.

  20. #20

    Re: Waarin heb je nogaltijd schrik? (kermis/Pretpark)

    Ik ben zelf geopereerd aan mijn rug. (nog een reden om bang te hebben van vallen). Mij was geadviseerd om de spieren op te warmen. Wat voor mij werkt is de witte tijgerbalsem (Colruyt) op voorhand smeren. meestal is bij het binnengaan van een park en eens rond de middag genoeg.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •