X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27
  1. #1

    Hoe houd jij je bezig?

    Momenteel lijkt het stilaan op een heel erg lange winterstop, maar dan kan je nog winterparken of andere attracties bezoeken. Wat aanvankelijk weinig invloed op de parken leek te hebben, begint toch steeds meer door te wegen. Positief wel: ik heb de indruk dat er weer meer leven in het forum komt!

    Maar verder vroeg ik me af: hoe houden jullie zich hele dagen bezig? Vooral op vlak van onze hobby!

  2. #2

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Ik bijt alvast de spits af... tegenwoordig ga ik dagelijks wandelen, en daarbij heb ik intussen heel wat podcasts ontdekt. Voor mij was het een relatief nieuw medium, maar wel leuk om zo ook heel wat backstage materiaal te horen!

    Daarnaast sla ik ook wekelijks aan het bakken, en sinds kort ben ik ook aan het zien naar pretparkrecepten om thuis eens te proberen

  3. #3

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Daarnaast sla ik ook wekelijks aan het bakken, en sinds kort ben ik ook aan het zien naar pretparkrecepten om thuis eens te proberen
    Die recepten mag je zeker delen

  4. #4

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Goh ja, bij mij is het 1 week van thuis uit werken, 1 week technisch werkloos en dus klusjes in en om het huis doen.
    Vorige week heb ik gemerkt dat ik na het aanleggen van een bloemenperk dus toch wel groene vingers heb

    Met betrekking tot onze hobby is het jammer genoeg alles in het oog houden van regels en pretparken om zo weinig mogelijk eigen trips en RF trips te moeten annuleren, wat momenteel meer schering en inslag is
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  5. #5

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Tele-werk aka pret-tietsjing, het Nederlands was weer op. Belachelijk veel achter PC scherm zitten voor werk.

    Kop leeg maken door te fietsen (45 km / dag) en af en toe te joggen. Maar nog te weinig om de fitness en woon-werk-verplaatsingen te compenseren. Eten maken is voor mijn vrouw.

    En elke dag opstaan en even denken dat het corona-gedoe een nare droom was. En de annulaties voor de 33-daagse autotrip door heel Dui en DK en Zuid-Zwe en Zuid-Noo nog even uitstellen. Tegen beter weten in.

  6. #6

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Die recepten mag je zeker delen
    Ik was van plan om alles in een 'kookboek' te gieten. Ik zal het dan wel online zwieren

  7. #7

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    - Annuleren van trips. Allemaal mooi in volgorde en met de hoop dit jaar toch nog iets te kunnen doen, maar het valt op het dat bijna week na week alles een maand voorop schuift. Een hele administratie is het.
    - Pokemon Go, al zijn ze dat spelletje ook al wat aan het aanpassen zodat het meer en meer van thuis uit gespeeld kan worden.
    - Kleine klusjes in huis.
    - De parkgids updaten.
    - Eigen website wat bijwerken.
    - Een lange lijst MP3's stuk voor stuk in Spotify aan het steken.

    Mijn fiets is al een paar jaar kapot, van zodra de fietsenwinkels terug open zijn, gaat die ook eens tot daar.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  8. #8

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    - hard werken aan mijn thesis
    - zo nu en dan wat code schrijven voor deze site en de parkgids updaten
    - af en toe eens gaan fietsen
    - veel te veel veel uren op YouTube slijten

    Als jullie nog bezigheden zoeken, dit is een super interessante: https://board.pretparken.be/showthre...parken&p=27638
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #9

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Voor mij is er eigenlijk niet zo veel veranderd, ik ben postbode en die blijven gewoon werken. Dus ik ga nog elke dag brieven insteken (en eerlijk is eerlijk, ik ben nu zeer blij met mijn beroep omdat ik niet letterlijk in mijn kot moet blijven). Bpost heeft ook wel enkele aanpassingen gedaan: zo veel mogelijk afstand houden, flesjes alcoholgel rondgedeeld en aangetekende brieven/pakken moeten we nu zelf ondertekenen terwijl de klant toekijkt.

    Ik heb ook deelgenomen aan deze actie: https://www.hln.be/in-de-buurt/leuve...laus~a7cebabe/
    Voor mij de eerste keer dat ik als chauffeur in konvooi reed, interessant om dat eens gedaan te hebben. En ik heb tijdens dat ene uurtje meer geclaxonneerd dan in mijn volledige chauffeursloopbaan tot nu toe Het grappigste was dat ik 's avonds mijn moeder heb laten schrikken door te zeggen dat ik met de auto door het rood gereden was (voor één keer mocht dat officieel, hahaha)

    Vandaag had ik een dagje vrij en ben ik in Poverello Leuven gaan meehelpen: groenten gekuist, eten in plastieken doosjes geschept (ze werken nu uiteraard met afhaalmaaltijden, klanten mogen niet binnen in de zaal) en ook nog een paar keukenhanddoeken gestreken.

    @Yelle: veel succes met je thesis!
    @Fkl8: heb je een foto van het bloemenperk?
    @Simon: naar dat kookboek ben ik wel benieuwd Maar als West-Vlaming kan je toch genoeg "pretgerechten" maken?
    Once you sit back, you never go back.

  10. #10

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Dank je wel Caroline!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #11

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Desondanks het werken in de zorg, heb ik alsnog toch wat meer tijd om wat verdwaalde klusjes verder te zetten. Ik denk dat ik nog nooit zo een productieve vrije dagen heb gehad als de laatste weken! De (weliswaar nog beperkte) vrijetijd komt ook niet ongelegen, dan heb ik wat tijd om het huis baby-proof te maken!

    Puur in kader van onze hobby is het de laatste tijd nogal leeg logischerwijs. Heb mijn parkplanverzameling nog eens van onder het stof gehaald en wat nostalgie opgesnoven. Verder op alle verschillende fora rondgesnuistert in de hoop van wat park nieuws mee te pikken... Ook YouTube & Netflix zijn mijn beste vrienden in combinatie met wat uurtjes pretarkvertier op Planet Coaster. Bij deze laatste ben ik eindelijk terug begonnen aan wat onafgewerkte projectjes hier en daar .

    @Yelle: ik zal het eens invullen sie! Veel succes ermee alvast!

  12. #12

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Mijn voornaamste activiteiten:
    - Aan mijn stageverslag (dat al 103 pagina's lang is) werken
    - De parkgids onderhouden
    - Af en toe een artikel schrijven
    - 2x per week een fietstocht maken
    - Rollercoaster Tycoon 3 spelen
    - NoLimits 2 spelen
    - Mijn NoLimits bedieningspaneel perfectionaliseren en uitgebreid testen

  13. #13

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Ik ben begonnen met sporten zowaar, elke dag een tourtje gaan fietsen of wandelen. Ik probeer ook een gezonder dieet aan te houden, voorlopig lukt het vrij goed maar het is een kwestie van volhouden natuurlijk. Voordeel is dat als ik toch thuis niks zit te doen, ik automatisch minder honger krijg. Het is vooral opletten voor de food cravings en het beginnen eten uit verveling.

    Voor de rest is Rollercoaster Tycoon 2 een goed middel om de tijd te verdrijven, net als Football Manager of F1 2014 op PS3 (ik hoop dit jaar eindelijk het nieuwste F1 spel te kunnen spelen als de PS5 uitkomt en het in huis haal). Ook hier veel Netflix: The Good Place ontdekt, Brooklyn 99 uitgekeken, The English Game, films,... Via VRT NU het geweldige Chernobyl aan het ontdekken. En KAA Gent is de wedstrijden van onze kampioenen play-offs op hun YouTube kanaal aan het zetten dus dat is ook geweldig om terug te bekijken

    En natuurlijk podcasten! Heb bijna al elke week een podcast aflevering opgenomen voor Theme Park World. Virtueel, is een beetje aanpassen maar de kwaliteit zit snor. Ik hoop dat de parken wel snel weer open kunnen, dat levert ook meer content op om over te praten.

  14. #14

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Qua pretparkhobby ben ik momenteel vooral RCT terug beginnen spelen en wat pretparkfilmpjes op YouTube aan het kijken. Twee dingen die ik eigenlijk quasi nooit doe.

    Ik moet toegeven: de laatste maanden (jaren) was het eigenlijk zo druk, dat ik er momenteel wel even van kan genieten om te onthaasten. Begrijp me niet verkeerd, ik had uiteraard liever gehad dat Corona nooit had bestaan. Dat spreekt voor zich... Maar soms kan je beter proberen het positieve van de situatie in te zien. Ik ben gewend om 5/6 avonden van de week niet thuis te zijn. Nu heb ik elke dag massa's tijd om te genieten van alle games / series / films waarvoor ik normaal niet de tijd vind...

    Elk nadeel heb z'n voordeel, zeg maar

  15. #15

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Hier nog voltijds aan het werk, voordeel van werken voor een contactcenter: bellen kan van thuis uit ook prima. Ik werk standaard 3 dagen per week thuis, 2 dagen op kantoor, nu dus gewoon voltijds thuis.
    Ik werk voor de infodiensten van de overheid, dus "corona" wordt me om de oren geslagen. Da's dan weer wat minder. Waar bij velen de werkdruk gedaald is, is hij hier veel hoger komen te liggen. Het maakt ook dat er voor mij geen ontsnappen aan is. 9 to 5 -> corona. Na het werk tv op -> corona. Eventjes door FB of HLN bladeren -> corona.
    Beetje frustrerend en eerlijk gezegd benijd ik de tijdelijk weklozen met momenten wel eens. 70% van mijn loon behouden en ook wat van de zon kunnen genieten klinkt in deze stressvolle omstandigheden niet altijd even slecht. Anderzijds uiteraard heel dankbaar dat ik m'n werk nog heb alsook m'n voltijds loon, voor velen gaat het op dat vlak veel slechter.

    Niet zo spectaculair veel vrijgekomen vrije tijd hierzo dus, buiten dan de weekendjes weg etc. die plots wegvallen. Ik ben normaal geen thuiszitter dus het is voor mij de eerste weken wel even zoeken geweest om niet de muren op te lopen. Normaal gaan wij altijd wel een keer uit eten in het weekend, terrasje doen, beetje winkelen, eens een dagje naar een pretpark uiteraard, ...

    Intussen mijn liefde voor de sims 4 her-ontdekt, alsook RCT en enkele series op netflix aan het her-binge-watchen. Daarnaast veel youtube filmpjes kijken van Port Aventura en mijzelf wat martelen daarmee. Onze hotelboeking staat voor 1-10 oktober 2020 maar ik ben er niet bijster hoopvol in. Ik geef de hoop echter ook nog niet volledig op... Oktober is nog lang, dus aangezien de boeking volledig annuleerbaar is en de betaling pas bij aankomst dient te geschieden, laat ik 'm toch nog even staan, you never know en niks mee verloren als we dan binnen een paar maanden een duidelijke "neejt" krijgen en toch moeten cancellen.
    11/10 zouden we aankomen in Disney in Newport Bay Club, die staat vooralsnog ook nog geboekt onder het wait and see idee.

    Hier ook flink aan het wandelen, 't is nodig. De eerste weken nogal veel comfort-food nodig gehad en dat resultaat zie ik ook op de weegschaal. Tijd om er iets aan te doen dus, zodat we niet na de lockdown een hele nieuwe garderobe in een maatje groter nodig hebben.

  16. #16

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Vandaag kwam ik deze tegen op Youtube:




    Het concept is intussen al meermaals uitgevoerd, maar dit is de allereerste versie die ik ooit zag (een hele tijd geleden al):




    Hoe slagen mensen erin om zulke briljante ideeën te bedenken
    Once you sit back, you never go back.

  17. #17

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Overdag thuiswerk (drukke periode wegens boekjaarafsluiting + bijkomend migratieproject), 's morgens en 's avonds de kinderen entertainen. Tussendoor proberen 3x per week een uurtje te gaan lopen. Op pretparkgebied probeer ik zo veel mogelijk afleveringen van 'Ochtend in pretparkland' in te halen (pas recent ontdekt) én ben ik opnieuw begonnen met Parkitect.

  18. #18

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    overdag thuiswerken + 2 dagen in de week opgaan naar Brussel (overheid).


    Int weekend en verlengde weekends: met mijn kinderen spelen, klusjes doen en het huis opruimen (opt gemak). Netflix youtube( filmtjes van pretparken bekijken...)

    + Witcher 3 spelen en damt wat een groot spel.

  19. #19

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Oef, blij dat iedereen zich toch goed kan bezighouden! Wel opvallend dat de meesten toch kiezen om die oude games weer boven te halen... De Planet Coaster Challenge op het forum is ook stilgevallen. Misschien moet die ook weer eens opgepoetst worden? En kunnen de niet-spelers virtueel meegenieten!

    De recepten ben ik nog aan het verzamelen, maar ik werk voorlopig ook van thuis uit. Leuk wel om te zien dat er interesse is in het 'pretparkkoekboek'. Azmidiske, misschien moet ik er een inderdaad een 'pretklassieker' tussen steken voor de West-Vlamingen In elk geval, het zal er dus wel aankomen!

    Want na het computerwerk ga ik graag naar buiten om te wandelen en podcasts te beluisteren (en net als klepje 87 heb ik ook nog veel inhaalwerk). Phadd-F, aan jouw podcast begin ik ook binnenkort, beloofd!

    De vindingrijkheid van die filmpjes is enorm, maar die van Wodan in Europa-Park met de kurkentrekker vond ik ook de max! Ik vind hem alleen niet direct terug, maar als iemand die vindt, post hem gerust even hieronder!

    Trouwens ook tof: gisteren had Disneyland Paris een live quiz op hun Facebook-pagina, en via de fangroepen kan je ook terecht voor watchparties van de spektakelshows. Mijn score op de quiz was 12 op 15, dus toch best tevreden, en zo was ik deze week ook getuige van de Happily Ever After!

  20. #20

    Re: Hoe houd jij je bezig?

    Woeps... iets te laat, maar vanavond waren er dus 2 Efteling-quizzen via Youtube te volgen. Zelf deed ik mee met de 1e, en haalde ik een 18/28. Niet slecht, maar had hier en daar domme fouten gemaakt...

    Ook via het andere forum, pretpark.club worden er regelmatig op vrijdag pubquizen georganiseerd. Net even meegedaan, en daar was ik 20e

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •