X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22
  1. #1

    Typische dagelijkse kost!

    Nu we met z'n allen thuis moeten blijven en de parken verplicht gesloten blijven, leek het me leuk eens na te gaan welke gerechten en drankjes jullie typerend vinden voor de parken? De tijd dat de keuze beperkt was tot hamburgers en friet ligt al even achter ons, en steeds meer parken hebben ook leuke cocktails op de kaart staan.

    Welke vinden jullie dus typerend?
    Welke mogen niet ontbreken?
    Heb je recepten in huis om ze thuis eens na te maken?

    Laat van je horen!

  2. #2

    Re: Typische dagelijkse kost!

    zo eens goed gaan eten in de Cirque in Parc Asterix, dat mis ik wel. Ruim buffet van een goede kwaliteit, in een leuk kader...

  3. #3

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Voor mij is het in Walibi een bezoekje aan Delhi'cious en in Bellewaerde dan weer aan de Texas Grill voor de premium burger. In de Efteling is het heel vaak Het Witte Paard voor de typische saté. In de winter wordt dit aangevuld met een verse stroopwafel, en in de zomer met een swirl.

    Weet iemand hoe het komt dat je de swirls in elk buurland kan krijgen, maar niet in onze parken?
    En toevallig ook iemand het recept van de Pulsar Cocktail?

  4. #4

    Re: Typische dagelijkse kost!

    - Walibi staat garant voor een stop bij Delhi’cious & enkele stops bij Tiki-Bar, enkele smoothies her en der in het park, ...
    - Phantasialand is niet compleet zonder een etentje in Rutmor’s Taverne, enkele Churro’s, een stop bij Cocorico, ...
    - Europa-Park ... sja ... zowat elk restaurant in het park (met koploper Don Quichotte) en in het resort als favorieten Césare, Tré Krønen, Captain’s Finest, Ammolite, ...
    - Efteling heeft afgelopen winter mij echt laten genieten met Polle’s Keuken!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  5. #5

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Ik denk dat Friet en Burger nog steeds typerend is. Daarnaast ook buffet.

    Maar juist de dingen die de moeite waard zijn, zijn de dingen die NIET typerend zijn. Het menu van Fraispertuis City, de Tapas (of ijs) in PHL, of de wat meer bijzondere restaurants in Disneyworld (Mijn favoriet: Tiffins).

    Wel valt op dat in de meeste gevallen je nog steeds het park uit moet en het resort in moet voor echt dat goede eten te krijgen. Denk aan Europa Park (waar vooral Ammollite op valt), of de TGI Fridays in Cedar Point Hotel Breakers.

    Nog een opvallend iets is misschien het eten van ketenen. Denk aan de Panda Express in de meeste Six Flags parken of de Subway in MPG en slagharen. Beide gevallen vallen op zich ook wel onder buffet, maar toch opmerkelijk dat er gekozen wordt om een externe partij binnen te halen. En daar heb ik gemengde gevoelens over. Bij de slechtere parken mag dat gerust een trend worden. Maar juist bij de betere parken zie ik dat liever niet, tenzij wellicht in een uitgaans-district, zoals Disney Village of Universal Citywalk.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 20-04-20 om 09:58.

  6. #6

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Typische gerechten / hapjes / restaurants waar ik spontaan aan denk zijn:
    Efteling: Pannenkoeken in Polle's keuken en een kroket uit de muur
    Phantasialand: een ijsje met zicht op Chiapas
    Europapark: 's avonds gaan eten in het Italiaans buffetrestaurant bij Hotel Colosseo
    Legoland: de buffetrestaurants
    Parc Astérix: het circus
    Bobbejaanland: Spirello's

  7. #7

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Weet iemand hoe het komt dat je de swirls in elk buurland kan krijgen, maar niet in onze parken?
    En toevallig ook iemand het recept van de Pulsar Cocktail?
    Die Swirls zijn wel degelijk in België verkocht geweest hoor. Zo kon je destijds in Six Flags Belgium Swirls kopen in Mastaba, dat was het horecapuntje dat vroeger recht tegenover de ingang van Cobra stond. In de Six Flags periode van Walibi Belgium was er trouwens ook enkele jaren een vestiging van Subway. Die kon je dan weer vinden over Buzzsaw, waar nu de Cook House Club te vinden is.

    Het recept van de Pulsar cocktail heb ik geweten, want ik heb die thuis ook vaak gemaakt. Ik ben er wel 200% zeker van dat er vodka en Blue Curaçao in zat. En dat hij lekker was.

  8. #8

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Mitraillettes bij La Terrasse in Walibi Belgium for the win

  9. #9

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Disneyland paris:
    - buffet bij Newport bay Club's Cape Cod of Sequoia Lodge's Hunter's Grill
    - wijlen de Yoda cupcakes bij Café Hyperion
    - de burgers bij Annette's en de 50's style sundea met verse karamel
    - de kebab menu bij Hakuna Matata
    - de ribbetjes bij Lucky Nugget Saloon

    Port Aventura:
    - De GODDELIJKE kipsatés bij the old steakhouse, alsook de burgers daar
    - Opnieuw dezelfde kipsate's, maar dan met lekkere rijst of noedels bij Sichuan in het China gedeelte
    - een swirl van de happiness station

    Plopsaland:
    - Churros van Alberto's Churros
    - frietjes met bicky burger (of andere typische frituursnacks) bij Fred Kroket

    Efteling:
    - Swirl ijsje van de Happiness station (waarom hebben ze die dingen overal buiten in België?)
    - Holle Bolle Gijs menu bij Station de Oost
    - Ietsje buiten het park, maar traditie: afsluiten met een dinertje bij All you can eat tapasresto Grill-ig.

    Damn, mijn pretparkheimwee bereikt spontaan ongekende hoogtes nu.

  10. #10

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Mitraillettes bij La Terrasse in Walibi Belgium for the win
    Oh ja, daar heb je wel goed mee gegeten voor een (pretpark)schappelijke prijs! Vooral 's avonds rustig aan het water, net voor het sluiten van het park na een mooie dag Walibi. Wat heeft een mens nog meer nodig?

  11. #11

    Re: Typische dagelijkse kost!

    ja, Gijs smulfestijn, maar die hebben ze al even niet meer; te weinig winst waarschijnlijk

  12. #12

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Die Swirls zijn wel degelijk in België verkocht geweest hoor. Zo kon je destijds in Six Flags Belgium Swirls kopen in Mastaba, dat was het horecapuntje dat vroeger recht tegenover de ingang van Cobra stond. In de Six Flags periode van Walibi Belgium was er trouwens ook enkele jaren een vestiging van Subway. Die kon je dan weer vinden over Buzzsaw, waar nu de Cook House Club te vinden is.

    Het recept van de Pulsar cocktail heb ik geweten, want ik heb die thuis ook vaak gemaakt. Ik ben er wel 200% zeker van dat er vodka en Blue Curaçao in zat. En dat hij lekker was.
    Moh, echt? Waarom zijn die in godsnaam ooit weggehaald... Niet gezeverd, maar vorige zomer had ik zoveel zin in een swirl en ben ik naar Sluis gereden om daar het Hapiness Station te bezoeken. Sluis is niet extreem ver voor mij, maar ik mis die dingen echt in België! En niets tegen de McFlurry's en BK Fusions, maar is toch niet hetzelfde!

    Ook de Subway heb ik nooit geweten. Amai, ik leer hier echt alle dagen bij

    En moest je het recept van de Pulsar ooit nog eens tegenkomen, mag je zeker laten weten!

  13. #13

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Ik heb begot nooit geweten dat ze die swirls hier in de omgeving ook kenden. Ik kende ze van in Port Aventura, en kon mijn geluk niet op toen ik die happiness station in Efteling vorig jaar per ongeluk ontdekte in september. Die swirls staan bij ons dan ook gekend als de "Port Aventura softijsjes".
    Hebben ze die in Sluis dan gewoon in de winkelstraat ofzo?
    Wij hebben een tweede verblijf in Oostende en al vaak overwogen om tijdens onze langere vakanties aan zee eens tot daar te rijden, da's anders wel een motivatie om dat effectief eens te doen (alez, eens we weer uit ons kot mogen dan hé).

  14. #14

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Ik moet zeggen dat ik in PDP wel kan genieten van zo'n vol-au-vent met frietjes. Uiteraard overpriced, maar dat smaakt mij steeds. Dat is voor mij een van de hoogtepunten van de dag: 's avonds een gezellig dagje afsluiten bij Mr Spaghetti alvorens 1.5u terug naar huis te bollen met 2 tevreden, slapende kinderen op de achterbank. Voordeel is dat je daar lekkere spaghetti kan bestellen voor de kids, die daar dol op zijn. Misschien nog een leuke anekdote. Toen mijn oudste 2.5 jaar oud was, bestelden we voor hem een spaghetti. Aangezien er een wachttijd was, kregen we zo'n beeper mee én ook al een potje met geraspte kaas. Nu is mijn zoon zot van kaas, dus dat potje was in no time binnengespeeld, nog voor de spaghetti nog maar in het water gelegen zal hebben :-) Heb dan maar een tweede potje gevraagd ;-)

    In de Efteling kan ik altijd genieten van een een pannenkoek bij Polle's keuken. Voor de rest vind ik het eten daar wat minder, zeker in de hotelrestaurants. Je hebt daar niet zoveel keuze en voor kinderen is er ook niet al te veel. De kroketten uit de muur daarentegen zijn elke keer weer een must.

    In DLP proberen wij toch minstens 1x het avondbuffet in het hotel te doen. De laatste keer was dit in de Cheyenne en dit is toen wat tegengevallen. Het buffet van New Port Bay vind ik zelf heel lekker, vooral door de vele keuze aan vis. Afwisselend proberen we een jaar het ontbijt met de figuren te doen in de Plaza Gardens en het andere jaar de lunch van Inventions. Zalig om die blije gezichten te zien! Zo heeft mijn zoon (die van de kaas hierboven) ooit alle personages zijn plastic mannekes van zo'n Disney-speelset in hun handen geduwd, terwijl die in feite quasi niets zagen door het pak. Ze vonden hem zo enthousiast dat op het einde van het diner alle personages aan onze tafel gekomen zijn om een groepsfoto met hem te maken. Dit terzijde, te veel Corona-tijd ;-) Voor de rest is het eten in het park niet al te geweldig, zeker de burgers niet. Ook zo'n hotdog voor 8€ na 1,5u aanschuiven is niet altijd even smakelijk en voldoende voor mijn maag...

  15. #15

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Hamburgers probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, al was dat vroeger altijd de standaard pretparksnack.

    Walibi Belgium: Menu mitraillette
    Phantasialand: Unter der Linden of Rutmor's Taverne, de chinees is wel een goed alternatief. Typerend zijn hier de toch wel goede 'restaurants'.
    Blackpool: Pizza- en pastabuffet (al was het wel goedkoper op de oude locatie)
    Särkänniemi: Het all-you-can-eat Zweedse balletjes buffet. Jammer dat de Zweedse parken zich daar niet aan wagen.

    En in de Amerikaanse parken: Orange chicken van de Panda Express!

    Als je echt naar typerend voor de parken gaat kijken, denk ik toch wel dat die menu mitraillette van Walibi Belgium vrij uniek is, die ben ik nog in geen ander park tegengekomen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  16. #16

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Mwa, ik vind zo'n burger met frietjes wel eens lekker. Zeker in Frankrijk omdat dat van die steak haché rundsburgers zijn. Phantasialand al een aantal keer geweest maar niet denderend gegeten eigenlijk, al zijn we beide keren in hetzelfde hamburger restaurant met uitzicht op Chiapas geëindigd, dus kan ook daaraan liggen. Dit topic toch eens in de gaten houden voor overige tips.

  17. #17

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Mwa, ik vind zo'n burger met frietjes wel eens lekker. Zeker in Frankrijk omdat dat van die steak haché rundsburgers zijn. Phantasialand al een aantal keer geweest maar niet denderend gegeten eigenlijk, al zijn we beide keren in hetzelfde hamburger restaurant met uitzicht op Chiapas geëindigd, dus kan ook daaraan liggen. Dit topic toch eens in de gaten houden voor overige tips.
    Ik begrijp niet geheel goed waarom je terug gaat naar dezelfde plek als je het eten niet al te denderend vond. Maar dat zal wellicht niet volledig aan jezelf gelegen hebben.

    Hoewel ik de Chiapas Grande burger daar zeker niet verkeerd vind, blijven de frietjes (in het gehele park) wat mij betreft een beetje matig. Ik zou in elk geval de volgende keer eens één van de restaurants proberen. Maakt niet uit welke. Ze zijn heel betaalbaar en het hoeft zeker geen halve dag van je tijd te kosten.

  18. #18

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik begrijp niet geheel goed waarom je terug gaat naar dezelfde plek als je het eten niet al te denderend vond. Maar dat zal wellicht niet volledig aan jezelf gelegen hebben.

    Hoewel ik de Chiapas Grande burger daar zeker niet verkeerd vind, blijven de frietjes (in het gehele park) wat mij betreft een beetje matig. Ik zou in elk geval de volgende keer eens één van de restaurants proberen. Maakt niet uit welke. Ze zijn heel betaalbaar en het hoeft zeker geen halve dag van je tijd te kosten.

    Klopt inderdaad, met vrienden weg, vrienden honger = NU eten. Afkomen met "ja maar, aan de andere kant van het park is een geweldig restaurantje" werkt daar niet bij, dusja, dan doe je al eens een toegeving hé. Nu moet ik ook zeggen dat ik het daar niet noodzakelijk SLECHT vond, maar 't was ook bijlange niet zo goed dat ik dacht amai, hier moeten we volgende keer terugkomen. Na de 1e keer hadden we ook zoiets van achja, we geven het nog eens een kans, misschien hadden ze vorige keer een off-day, maar ook de 2e keer zijn we niet bepaald als superfans buiten gewandeld. Er was niet direct iets "mis", maar ik heb al beter burgers gegeten. Dus in de top 10 gaan ze niet eindigen voor ons persoonlijk.

  19. #19

    Re: Typische dagelijkse kost!

    PHL is voor ons minstens 1x currywurst mit pommes. Burgerrestaurant is inderdaad niet bij de betere van de klas. En dat kleine resto in Klugheim voor een schnitzel of flammkuchen is een echte aanrader.

  20. #20

    Re: Typische dagelijkse kost!

    Naast de "standaard" kost in pretparken, kijk ik vooral ook uit naar de "speciallekes" die er vaak te vinden. Zo denk ik meteen aan het volledig vegetarische buffet in Liseberg, kan ik nooit kiezen uit de ogenschijnlijk oneindige drankkaart in de hotels van Europa Park, zal ik het moleculaire menu in Futuroscope nooit vergeten en kom ik niet in Blackpool Pleasure Beach zonder oesters met een glaasje champagne te eten

    I. Love. Food.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •