X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18
  1. #1

    [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Zijn hier nog zichtbare vernieuwingen gebeurt eigenlijk? Ben wel benieuwd wat plopsa er van gemaakt heeft of ervan gaat maken!
    Themeparker

  2. #2

    Re: [Comics Station] 2019

    Het enige dat we weten is dat het in plopsa's eigen belang is om er niet hetzelfde mee uit te halen als met al hun indoorparken... Want dan gaan ze de concurrentie aan met hun eigen indoor park dat ook niet al te ver weg is. Dus ze moeten min of meer origineel zijn. Ten tweede heeft dit park wél massa's daglicht door de enorme hoeveelheid glaspartijen: dus sfeer creëren met een paar spotjes zit er ook niet in.

  3. #3

    Re: [Comics Station] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eftelplopsa Bekijk Berichten
    Zijn hier nog zichtbare vernieuwingen gebeurt eigenlijk? Ben wel benieuwd wat plopsa er van gemaakt heeft of ervan gaat maken!
    Enkele weken geleden was de winkel alvast nagenoeg volledig leeggehaald. Ook leek er grote kuis plaats te vinden: heel wat inboedel zoals frigo's, tafels en stoelen zijn uit het park gehaald en staan in de onthaalruimte. Ook leek het of als er bepaalde afgebroken decorstukken lagen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: [Comics Station] 2019

    Dit is eentje waarvan ik verwacht dat de (her)opening zal uitgesteld worden naar 2021... Ik vraag me vooral af wat deze crisis zal betekenen. Zal men hierdoor minder investeren, omdat de andere parken ook geen omzet realiseren?

  5. #5

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Ik lees op OOO wat er allemaal gaat veranderen en wat behouden blijft.

    Behouden:

    - De cakewalk van Urbanus en de maze van Sus&Wis: mooi! Dat waren thematisch goed uitgewerkte attracties en belangrijk voor een pruts-parkje: je bent er wel enige tijd in bezig. Het Urbanus-ding had zeker een herhalingswaarde.

    - Het Lucky Luke deel blijft ook. Dat wordt dan wel lang je beurt afwachten bij die paardenwedstrijd. En ingebouwde tablets, daarvoor ga je met kinderen toch niet naar een pretpark. Ik zie de geldwolven er nog een echt café in uitbaten.

    (Vermoedelijk) her-themed:

    - Darkride Smurfen wordt darkride Plop. Nee, wie dat kon voorspellen krijgt geen prijs.

    - Cinema blijft maar wordt Plopsa theater. Geen idee of het louter films betreft of ook live theater.

    - Wickie krijgt een valtoren. Ik veronderstel dat het een make-over van het Kiekeboe-geval wordt.

    -K3 krijgt botsauto's. Dat gaat dus mogelijk om de bumperkarren van Jommeke. Die vond ik thematisch sterk ('De Vliegende Bol') maar de ruimte en capaciteit waren bedroevend.

    - Jommeke had ook een klimwand met wat interactieve elementen ervoor. Ik vond dat te veel schaarse ruimte innemen. Er valt te lezen dat oude speeltoestellen worden her-themed naar Maya. Mogelijk gaat het om die Jommeke-dingen, tenzij ze hier de buitenproportioneel grote soft-play mee bedoelen.

    Nieuw:

    - Er komt een kleine frisbee naar Piet Piraat.

    - Jommeke krijgt een draaimolen.

    - Er komt een fietsmolen naar Mega Mindy (zucht). Zijn er al mensen gestorven aan een overdosis copy-paste?

    - Er komt een kikkermolen naar Bumba.

    - Er komt een vliegtuigmolen naar Super Wings.

    Er is vaag sprake van een reuzenrad. Ik veronderstel dat dit dan buiten het hoofdgebouw zou komen, misschien wel helemaal in open lucht. Er is iets minder vaag sprake van een shop. Er zijn nog zekerheden in het leven!

    Puur marketing-economisch lijkt dit mij geen slechte zet. Maar een originaliteitsprijs zie ik Gert, Steve & co er nu ook niet meteen mee in de wacht slepen (hoewel, we hebben hier toch zo'n organisatie die aan elk pretpark prijzen uitdeelt ...)

  6. #6

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Goed dat ze toch wat attracties houden en niet alles in Plopsa omvormen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    - Er komt een kleine frisbee naar Piet Piraat.
    Dit zijn oprecht leuke dingen! @Ignace :P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Er is vaag sprake van een reuzenrad. Ik veronderstel dat dit dan buiten het hoofdgebouw zou komen, misschien wel helemaal in open lucht.
    Zou dat "reuzenrad" niet eerder de attractie hier rechts zijn?
    Naam:     plopsastation.jpg
Bekeken:  3152
Groote:   120,9 KB

  7. #7

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Het meest 'vernieuwende' is dat ze de koele stijl van een wetenschaps-centrum a la technopolis inruilen voor een warmere gezelligere stijl. Er komt ook wat reductie op de capaciteit.

    Ik vrees wel dat het succes van de locatie wordt overschat: enerzijds is het niet snel gezien omdat het is weggestoken in de krochten van Antwerpen-Centraal waar je nooit naartoe moet, anderzijds heb je het snel gezien en hoef je er niet snel terug te komen omdat de ruimte voor uitbreiding zeer beperkt is.

    Het valt ook op dat er in die laatste concept art wordt gesproken van 'Plopsa Indoor Antwerpen'.

  8. #8

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Het meest 'vernieuwende' is dat ze de koele stijl van een wetenschaps-centrum a la technopolis inruilen voor een warmere gezelligere stijl. Er komt ook wat reductie op de capaciteit.

    Ik vrees wel dat het succes van de locatie wordt overschat: enerzijds is het niet snel gezien omdat het is weggestoken in de krochten van Antwerpen-Centraal waar je nooit naartoe moet, anderzijds heb je het snel gezien en hoef je er niet snel terug te komen omdat de ruimte voor uitbreiding zeer beperkt is.

    Het valt ook op dat er in die laatste concept art wordt gesproken van 'Plopsa Indoor Antwerpen'.
    Dat het wat gezelliger wordt lijkt mij een goede zaak: in het verleden wel eens gehoord dat het voor een leuk thema als strips allemaal heel koel en ongezellig oogt, dus dat ze dit veranderen is positief lijkt mij! (Al kan Plopsa soms voor enorme kitsch gaan ook, dus laten we hopen dat ze er niet over gaan!)

    De locatie zelf is voor een heel bescheiden parkje als dit toch wel perfect lijkt mij! Zulke thema-wereldjes bezoek je toch niet echt ‘en passant’ dus of het dan is weg gestoken of niet, dat lijkt mij niet zoveel uit te maken eerlijk gezegd. Buitenlandse bezoekers die Antwerpen bezoeken zien het dan inderdaad wel gewoon niet en komen het nergens tegen. De reclame zal dan ook vooral op hen gericht moeten zijn.

  9. #9

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Aan de achterkant van station Antwerpen-Centraal, waar Comics/Plopsa Station gelegen is, is een werftoegang gemaakt. Er is een stelling naar de kelder van het complex aangelegd, en de plexiglazen wand is van de bovenste verdieping deels verwijderd om de glijbanen te kunnen demonteren. Verder is de grote softplay volledig verwijderd uit het park. Van nieuwe attracties nog geen spoor te bekennen.







    Foto's: © Pretparken.be
    Laatst gewijzigd door yelle8; 18-01-21 om 21:13.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #10

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Vandaag is men begonnen met de afbraak van de onderste delen van de glijbanen:





    Foto's: © Pretparken.be
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #11

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Jammer dat ik er nooit geraakt ben. Ik had de glijbanen wel eens willen doen. Ik heb ook meerdere keren aan de deur gestaan om te vragen of ze inmiddels al een 'alleen de glijbaan-ticket' hadden.

  12. #12

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Nog eens een update. De glijbanen zelf zijn volledig weggehaald, enkel de twee supports staan er nog:









    © Pretparken.be
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #13

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Ondertussen is ook de wenteltrap volledig verwijderd waardoor er plots een heel grote open ruimte gecreëerd is. Ook worden er meer en meer stellingen geplaatst/wordt er gestut (?)



    Foto: © Pretparken.be
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #14

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Stutten is enigszins apart voor zo'n redelijk recent gebouw, zou het ook een manier kunnen zijn om stellingen stabieler te houden? Die worden toch ook vaak vastgevezen en geklemd?

    Ik ben benieuwd of ze die koele technopolis-sfeer er kunnen weghalen op het einde van de rit.

  15. #15

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Ik ben vandaag wat gaan koekeloeren. Op een zondag liep ik op de werf niemand in de weg. En nee, ik heb me niet op onbevoegd terrein begeven. Wie afdaalt naar een onderliggende parking, krijgt één en ander te zien.





















    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 13-09-21 om 10:44.

  16. #16

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Eigenlijk dus wéér dezelfde meuk als in alle andere Plopsa parken in een deze keer niet-loods? Ik ben benieuwd wat de toegangsprijs zal zijn dat ze hiervoor zullen durven vragen …

    Ik had enkele vrienden die naar het 25 jaar Studio 100 festijn zaterdag en eigelijk vonden dat het echt geen € 50 waard was. Mijn vrienden weten uiteraard dat ik een pretparkfan ben, en voor de zoveelste keer krijg ik vragen naar alternatieven binnen de 2-3u rijden om met de kids naar een pretpark te gaan. De redenen zijn ook constant dezelfde: duur, slecht eten aan hoge prijzen, lage capaciteit, … Is dit enkel bij mijn vrienden het geval of zijn er nog mensen die dergelijke vragen krijgen? …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #17

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    ik vind het niet slecht gedaan. het ziet er op zijn minst wat meer sfeervol uit dan de oorspronkelijke versie.
    Als ze met een relatief kleine investering een levensvatbaar parkje kunnen bouwen, vind ik dat beter dan de boel failliet laten gaan.

  18. #18

    Re: [Plopsa Station Antwerp] 2020 - Ombouw Comics Station

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Eigenlijk dus wéér dezelfde meuk als in alle andere Plopsa parken in een deze keer niet-loods? Ik ben benieuwd wat de toegangsprijs zal zijn dat ze hiervoor zullen durven vragen …

    Ik had enkele vrienden die naar het 25 jaar Studio 100 festijn zaterdag en eigelijk vonden dat het echt geen € 50 waard was. Mijn vrienden weten uiteraard dat ik een pretparkfan ben, en voor de zoveelste keer krijg ik vragen naar alternatieven binnen de 2-3u rijden om met de kids naar een pretpark te gaan. De redenen zijn ook constant dezelfde: duur, slecht eten aan hoge prijzen, lage capaciteit, … Is dit enkel bij mijn vrienden het geval of zijn er nog mensen die dergelijke vragen krijgen? …
    Ik krijg hier ook vaak vragen van vrinden/ collega's. Een park als Plopsa station zou ik niet aanraden als je verder dan een uur moet (eerder een half uur maar ik geef voordeel van twijfel op dit moment). Plopsa zelf is niet zo slecht als ze de prijs het zelfde zouden laten voor de helft meer te doen. Helaas voor het doelpubliek peuters een kleuters is er niet zo zot veel als je bedenkt dat een half uur verder een moeilijkere kleine is. Toverland een Efteling zijn in mijn ogen de betere vervangers, maar voor de rest is er niet zo veel.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •