X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 102
  1. #41

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Je laat maar 1/3 in je park toe maar door het ontsmetten en afstand houden in de attracties zal de capaciteit toch al vlug onder de helft dalen vrees ik en dan is 5000 mensen in het park toch best veel. Ik ben blij voor Plop als het park terug open kan maar voor mij is het 2u15 rijden en dit zonder files en dan is een halve dag toch echt te weinig.
    Verder heb ik een Efteling abo, hiermee krijg ik 40% korting bij Plop. Ik neem aan dat dit bij aankoop voor deze periode niet kan. Met mijn 40% kost een ticket 23,10 euro dus minder dan 28,50 of 25 euro nu.
    Laatst gewijzigd door Paul F; 06-05-20 om 07:41.

  2. #42

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Ik wil niemand schofferen, laat me daar eerst duidelijk in zijn! Maar houd er wel maar rekening mee dat je deze zomer niet zal mogen gaan en staan waar je wilt: de kust wil het aantal bezoekers beperken, pretparken MOETEN dit ook doen en het buitenland zal al niet direct een optie zijn zolang de grenzen gesloten blijven...

    Ik vind de oplossingen van Plopsa zeker realistisch! 2 shiften, die bovendien voor een gewone bezoekers GOEDKOPER worden in de markt gezet. Vergeet niet dat er zeker even veel (of zelfs meer) personeel in de parken aanwezig zal moeten zijn om alles in goede banen te leiden en om alles hygiënisch te houden.

    Zelf heb ik geen kinderen, maar vorig jaar geweest met de kindjes van mijn partners zus, en toen zijn we ook op een ZOMERAVOND geweest. Wel, zij (1 en 4) waren toen ook 's middags aangekomen na een middagdutje en 1 uur rijden, waarna ze ook 's avonds het park bij sluiting verlieten. Lange wachtrijen? Die waren er nergens te bespeuren... En het was toen één van de lange avonden waarop je veel volk verwacht. En ik heb er zo 2 gedaan.

    Sowieso is dit een eerste versie die zal bijgestuurd worden in de praktijk. Wees vooral blij dat de parken de deuren WILLEN openen deze zomer, in plaats van alles gesloten te houden om bepaalde kosten niet te moeten betalen wanneer de opbrengsten ook al minder zullen zijn.

    Conclusie: Staat Plopsa u niet aan? Er zijn alternatieven genoeg: Boudewijn Seapark, Bobbejaanland, Bellewaerde, Walibi, Mont Mosan... En voor een streepje Plopsa kan je ook nog terecht in Plopsa Indoor Hasselt en Plopsa Coo!

    Sorry als ik wat zuur klonk, maar moest er toch even uit.

    *****

    Gelukkig is er ook goed nieuws te melden! De eerste Duitse pretparken openen volgende week al de deuren, en zullen dat systematisch doen tot ze in juni quasi allemaal open zullen zijn!

    De communicatie in Nederland was dan verwarrender, waar ze 'niet moesten sluiten van de regering', maar voor een heropening wel beroep moeten doen op de veiligheidsregio. Ook de Nederlandse parken zullen dus later deze maand heropenen.

    Helaas zal dit wel nog niet voor ons zijn, maar biedt toch enig perspectief.

    *****

    Wat mij nog opviel in de persconferentie van 06/05, was dat musea (in de ruime zin) onder voorbehoud op 18/05 mogen heropenen. Voor het eerst werden ook dierentuinen aangehaald (die wellicht ook dan, of in de volgende fase op 01/06 mogen heropenen). Over de pretparken werd niets gezegd... dus ik verwacht dat dit misschien nog wat later zal worden...

  3. #43

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Voor alle duidelijkheid, dat ik enkele euro's meer moet betalen is voor mij geen reden om niet te gaan, voor mij is het wat ver rijden. Ik heb jaren een plopsa abo gehad samen met mijn petekind. We gingen dan dikwijls naar Plopsa indoor Hasselt, een keer naar PlosaCoo en een keer of 2, 3 naar de Panne. De kleine is echter wat groot geworden voor Plopsa indoor Hasselt, vandaar dat we nu een abbo voor de Efteling hebben, dit is voor mij veel dichter bij. Ik ben blij dat de parken terug open willen gaan ondanks alle moeilijkheden en bijkomende kosten die dat voor hen meebrengen. Op een normale manier zullen we de parken dit jaar niet kunnen bezoeken, laten we daar begrip voor hebben en vooral, als we naar een park gaan, ons houden aan de opgelegde regels.

  4. #44

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Vlog vanuit een gesloten Plopsaland:

    https://www.youtube.com/watch?v=4kme4xktx0I

    Op 0:45 zijn er beelden van het Plopsa Hotel met zicht vanuit het dorpsplein. Ook daar gaan de werken door.

  5. #45

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Zulke bitsige reacties heb ik op dit forum nog niet vaker gelezen en ik snap niet goed waarom... Als de ene het niet de moeite vindt om ‘s morgens vroeg al te vertrekken en daarom nu er maar enkele uren zou kunnen vertoeven, dan is dat die persoon zijn goed recht maar ja oké, dan kan je niet gaan. Ikzelf wacht ook liever af tot alles terug zijn normale gang kan gaan of totdat je terug een volledige dag mag gaan. Om ook helemaal tot daar te rijden is mij toch net iets te gek als je maar 4 a 5 attracties kan doen (en dat is wel echt het maximum vrees ik). Dan denk ik dat er, voor mij toch, dichter bij huis interessantere alternatieven gaan zijn.

    Dat Plopsa het wel zo doet trek ik mij dan ook niet echt aan; genoeg alternatieven maar mij gaan ze er voorlopig niet zien in die formule. Dat anderen er wel gewoon heengaan, have fun!

    Of deze formule goed gaat uitpakken voor hen gaat volgens mij maar van 1 ding echt afhangen en dat is de prijs die ze zullen vragen. Ze gaan denk ik niet gewoon zakken naar ‘halve dag? halve prijs’ en dat kan wel eens een struikelblok gaan vormen voor velen. Zeker indien de kust nog lang geen dagjestoeristen gaat toestaan: dan is de stap om toch de autorit te maken toch echt wel té vrees ik.
    Laatst gewijzigd door Ggolt; 11-05-20 om 22:43.

  6. #46

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Halve prijzen hanteren ze niet, maar ze geven wel een korting. En al bij al zijn de uren wel nog ruim genoeg vind ik. Vorige zomer ook eens een namiddag geweest, en we waren op een goede 3,5 uur rond (incl. rerides) en het was ook 1u op en 1u afrijden.

    Maar goed: er zijn genoeg alternatieven die we kunnen en zullen moeten doen!

  7. #47

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Dan maar zelf eens mijn mening gegeven aan Plopsaland zelf.

    In een reactie hopen ze, net als de andere parken snel te recupereren van deze crisis. De scenario's die op tafel liggen zijn break even scenario's, gen waarbij we veel winst gaan maken. Op zich hoeft dat ook niet, als onze mensen maar terug aan de slag kunnen. Pas op 8 juni weten we of en hoe we kunnen openen.

    Eerder lieten ze nog weten (want had een paar keer gestuurd): Ze proberen in de scenario's zoveel mogelijk rekening te houden met de abonnees. Het voordeel van het shiftensysteem, zeggen ze zelf, is dat er minder bezoekers zullen zijn en dat je bijgevolg minder lang moet aanschuiven. Met dit scenario willen ze zoveel mogelijk bezoekers de kans geven om dit jaar het park te bezoeken en anderzijds willen ze de geleden verliezen een beetje kunnen compenseren om huidige en toekomstige investeringen te kunnen laten doorgaan.

  8. #48

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Break even lijkt me het belangrijkste begrip in deze 'dubbele-halve-park-opening'.

    Het zou me zelfs niet verbazen indien er enige druk van de overheid wordt uitgeoefend om parken net wel te openen. Dat spaart de overheid heel wat werkloosheidskosten uit. En van het loon van het park-personeel vloeit ook nog eens 50% naar de overheid. Grootste struikelblok is mss de ligging: nabij de kust die je moeilijker qua drukte kan reguleren dan een pretpark.

    Ik dacht in een trailer te hebben gezien dat PANO op Canvas deze week o.a. over Plopsaland tijdens COVID gaat.

  9. #49

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Je kan de trailer hier bekijken.
    https://www.een.be/pano/nooit-meer-lockdown

    Morgen op Eén.

  10. 13-05-20, 14:12


  11. #50

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Eerlijk gezegd zie ik plopsa de panne als lastte openen. aangezien dit aan de kust zit. Dit wil niet zeggen dat ik niet zou gaan zelf met een halve dag. Zeker als de grenzen gesloten blijven.

    Als de grenzen open gaan vrees ik voor de geplande aanpak van plosa: naar wat ik begrijp zullen aderen een hele dag open gaan.

  12. #51

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    naar wat ik begrijp zullen aderen een hele dag open gaan.
    De aderen gaan die dan open voor het vaccin ofzo

  13. #52

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Onmogelijk dat PDP niet zo open mogen en de andere pretparken wel, wegens kust vs binnenland. Dat krijgt de overheid niet verkocht. Ze zitten nu al met een ei voor klachten van oneerlijke concurrentie tussen kleine middenstanders enerzijds en warenhuizen + doe-het-zelf-zaken anderszijds. Een pretpark is een pretpark en volgens mij wordt dat nationaal (volksgezondheid) of op Vlaams niveau beslist. De overheid kan wel de park-heropeningen overal ten lande nog langer uitstellen of extra strict maken omdat er eentje aan de kust ligt. Maar verder uitstel betekent verschuiven naar de zomervakantie. Lijkt me ook niet opportuun. Geen simpele materie.

  14. #53

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Dat zie ik toch niet gebeuren hoor, maar is misschien wel een extra reden waarom Plopsa koos voor 2 dagdelen (en de rest - voorlopig nog - niet). Op die manier kunnen ze mensen die onderweg zijn naar de kust toch een alternatief bieden als het daar te druk is. Ik zou anders niet inzien waarom Plopsa later zou mogen openen, en Boudewijn Seapark mee met de rest, want het ligt ook op weg naar de kust... En eigenlijk Bellewaerde dan ook (maar wel nog iets verder).

    Wat wel nog een onderscheid kon worden, was Boudewijn Seapark en Bellewaerde die vroeger mochten openen dan de rest, omdat dit ook dierentuinen zijn. Beide hebben wel al aangegeven dit niet te doen, aangezien het voor Boudewijn Seapark om dierenshows gaat, waarbij je dus niet gewoon langs de dieren loopt. En ook Bellewaerde zag meer moeilijkheden om zo te openen dan het hele park (incl. attracties) te openen.

  15. #54

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Steve Van den Kerkhof in het VRT Journaal van 7 uur op één over de heropening van de parken. De reportage begint rond 12 minuten te bekijken op VRT NU:

    https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-jou...pot_WP00163609

    Goed dat er aandacht wordt besteed aan de heropening van de parken in het nieuws... zal hopelijk zorgen dat de politiek met een duidelijker antwoord komt over testdagen, etc.

  16. #55

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    De polletiek ligt gien kloewete wakker van pretpareke, mateke.

  17. #56

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    da gaade gij niet bepale....

  18. #57

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    De polletiek ligt gien kloewete wakker van pretpareke, mateke.
    No need to be patronising.

    --> Hopelijk komt er een duidelijker antwoord van de bevoegde instanties.

  19. #58

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    @pinguin: mateke is tegenwoordig ook een politieke term, zeker als je de actua daar volgt.

    Looopings meldt zo net dat Plopsa boetes gaat uitdelen ... aan Funcard-houders die een dag reserveren maar dan niet komen opdagen. In de veronderstelling dat dit inhoudelijk klopt, gaat dit voor mij (geen Plosa Card overigens) vele stappen te ver. Je abo-houders zijn je trouwste klanten en belangrijker: bij vermoeden van ziekte word je met aandrang gevraagd om thuis te blijven. Daar gaan ze zogezegd wel rekening mee houden. Doktersbriefje nodig om als abo-houder te verantwoorden dat je niet naar het park komt ofzo ...? Hallo privacy-commissie! Die geldwolven met €urotekens in hun ogen zijn dan echt alle windstreken kwijt, denk ik. Er kan altijd iets tussenkomen om een bezoek te cancellen. Misschien nog een briefje van de auto-hersteller eisen, Steve! Waarom niet gewoon zeggen: b.v. max. 3 bezoeken / maand voor abo-houders in de zomer en mogelijk meer vanaf september.

    Ik schreef het al eerder: abo-houders zijn de paria's in corona-tijden. Merk trouwens op dat Kerkhof zegt "...voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee". Er is dus een apart quotum voor abo-houders en een ongetwijfeld veel en veel groter quotum voor occasionele bezoekers.

    https://www.looopings.nl/weblog/1467...servering.html
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 17-06-20 om 22:12. Reden: Is toch 17 juni vandaag en geen 1 april?

  20. #59

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    @pinguin: mateke is tegenwoordig ook een politieke term, zeker als je de actua daar volgt.

    Looopings meldt zo net dat Plopsa boetes gaat uitdelen ... aan Funcard-houders die een dag reserveren maar dan niet komen opdagen. In de veronderstelling dat dit inhoudelijk klopt, gaat dit voor mij (geen Plosa Card overigens) vele stappen te ver. Je abo-houders zijn je trouwste klanten en belangrijker: bij vermoeden van ziekte word je met aandrang gevraagd om thuis te blijven. Daar gaan ze zogezegd wel rekening mee houden. Doktersbriefje nodig om als abo-houder te verantwoorden dat je niet naar het park komt ofzo ...? Hallo privacy-commissie! Die geldwolven met €urotekens in hun ogen zijn dan echt alle windstreken kwijt, denk ik. Er kan altijd iets tussenkomen om een bezoek te cancellen. Misschien nog een briefje van de auto-hersteller eisen, Steve! Waarom niet gewoon zeggen: b.v. max. 3 bezoeken / maand voor abo-houders in de zomer en mogelijk meer vanaf september.

    Ik schreef het al eerder: abo-houders zijn de paria's in corona-tijden. Merk trouwens op dat Kerkhof zegt "...voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee". Er is dus een apart quotum voor abo-houders en een ongetwijfeld veel en veel groter quotum voor occasionele bezoekers.

    https://www.looopings.nl/weblog/1467...servering.html
    Ik heb vernomen dat ook andere pretparken in het buitenland dit doen en vind dit ergens wel te verantwoorden. Het voorkomt dat abonneehouders fervent dagen beginnen reserveren om achteraf genoeg keuze te hebben om te gaan maar dus niet noodzakelijk al die dagen. Akkoord, je kan een maximum te reserveren dagen opleggen, maar daar straf je dan weer een aantal mensen mee die wel te goeder trouw (vaak) reserveren. Dus enkel degenen 'straffen' die misbruik maken van het reservatiesysteem lijkt me wel een logische beslissing. Zij ontnemen namelijk iemand anders een dagje pretpark en ook het park verliest geld aan een no-show. Wat de privacy betreft: je moet gewoon bewijzen dat je COVID hebt, ik denk niet dat het echt zo'n issue is om dit mede te delen...
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  21. #60

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Dit gaat in mijn ogen niet te ver en is inderdaad te verantwoorden: de abonnementhouders kunnen niet zomaar onbeperkt dagen gaan vastleggen en zo de kansen voor anderen ontnemen, en dan pas gaan beslissen welke dag hen het best uitkomt. Er zal ongetwijfeld nog een nuancering zijn op dit systeem en ‘doktersbriefjes vragen’ gaan ze uiteraard toch niet doen zeker? Die reservering zal tot een bepaald moment gewoon geannuleerd kunnen worden mits vrijblijvend opgeven van een reden. Als ze dan merken dat je er misbruik van maakt van dit systeem, is het niet meer dan opportuun om een sanctie op te leggen!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •