X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 104

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Ik moet helaas de punten van kritiek hierboven beamen. Ik heb over de laatste 20 jaar een aantal keer een abonnement gehad (als kind, als volwassene zonder kinderen en nu met 2 kinderen) maar een bezoek aan De Panne kan niet meer op hetzelfde enthousiasme rekenen als toen. De laatste jaren wordt dat park zodanig volgepropt, dat je enkel op rustige dagen nog een aangename dag kan hebben.

    De capaciteit van de attracties is al jaren een groot probleem, maar de laatste tijd begint het mij zwaar te ergeren. Voor al de kinderattracties zijn een ramp. Hoe lang kan het duren om die Ballonnen of Safari van Samson op te starten? Om van die tractors van B&B nog te zwijgen. Vroeger bij elk bezoek gedaan, nu willen onze kinderen er zelfs niet meer voor wachten.

    Het onderhoud van het park is vooral dit jaar echt afschuwelijk te noemen. De toiletten stinken uren in de wind... De bezoekers zijn daar uiteraard deels medeverantwoordelijk voor, maar regelmatiger poetsen mag toch wel. Vooral het toilet aan de parking is meteen een mooie binnenkomer om zo je dag te starten Voor de rest is al het groen verschrikkelijk slecht onderhouden, het doet me wat denken aan WB in gelukkig reeds lang vervlogen tijden of BW. Van een ooit zo prachtig gethematiseerd park als PDP verwacht ik dat niet.

    Het park is voor mij een rommeltje aan het worden met alle thema's en attracties door elkaar. Waar je vroeger aan het meer steeds een mooi overzicht had, is het nu een mix van coasters, bootjes, een kasteel... Ik ervaar het tegenwoordig als verstikkend. Een mens is tegenwoordig blij als hij eens rustig in een bootje van Kaatje zit

    Over de horeca en het "leeggoed" op plastic flessen, glazen(!) op restaurant, wil ik het zelfs niet hebben. Te belachelijk en schandalig voor woorden. Morgen geef ik het nog eens een kans op het laatste uitstapje van de zomer, maar ik betwijfel op ik onze Funcard ga verlengen hierna.

  2. #2

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Ik ben gisteren ook nog eens naar De Panne afgezakt en jammer genoeg was mijn indruk niet beter dan de klachten die hierboven te lezen zijn.

    Om het in één woord te zeggen: ik was ferm ontgoocheld. Het park ligt er werkelijk troosteloos bij.

    Aangezien het algemeen bekend is dat de Ride to Happiness voor 10u al opent, waren we ook ruim op tijd daar om er meteen in te vliegen. Pech voor ons, maar de Ride to Happiness kregen ze niet aan de praat. Op naar Heidi dan maar. Daar hetzelfde liedje. De operator aan de ingang van de wachtrij wist ons te vertellen dat de Ride to Happiness ook de prioriteit tot heropening had, en dat ze daarna pas Heidi de Ride zouden komen herstellen. Goed, dan maar naar Anubis. Je raadt het al: ook daar technische storing en hetzelfde prioriteitsissue. We zijn dan maar onze dag begonnen met een ritje op de Draak.

    Tegen 11:30 waren alle banen eindelijk operationeel en konden we doen waarvoor we gekomen waren. Dit echter niet zonder enorme wachttijden. We hebben de hele dag nergens minder dan 45 minuten moeten wachten. Het was verschrikkelijk hoe tergend traag de wachtrijen vooruit gingen, zelfs al werkte men in de stations vaak erg goed door. Er stond – Plopsa kennende – uiteraard nergens een operator te veel (en liever een te weinig). Het toppunt was het Bos van Plop, waar we 70 minuten wachtten omdat de meeste bootjes meer dan halfleeg vertrokken. Geen idee waarom daar wel met “bubbels” gewerkt wordt terwijl iedereen toch mondmaskers draagt én ze dit bij bv. achtbanen totaal niet doen?

    Verder qua coronamaatregelen was het mondmaskergebruik best oké en zag ik nu en dan een dappere medewerker ongehoorzame bezoekers aanspreken. Afstand werd er niet gehouden, vooral menig Fransman hijgde ons graag de hele wachtrij vanop 5 cm in de nek. De verlengde wachtrijen op de paden zijn een chaos van jewelste. Dranghekkens zijn eerder random dan bewust neergepoot en lijken al weken niet meer op orde gezet.

    Deze chaotische indruk past anders wel goed bij de rest van het park. Ondanks het dappere zomerzonnetje gaf het park een enorm kale en troosteloze indruk. Veel afbladderende verf, kale groenperken, ontzettend veel vuilnis in wachtrijen, in decoratieve zones, in waterpartijen… Winkels staan volgepropt met allerhande schreeuwerige merchandise die niets met Plopsa of Studio 100 te maken heeft, en ook de horecapunten lijken er een wedstrijd van te maken zo veel mogelijk producten en kleuren bijeen te etaleren.

    Plopsa stond nooit bekend om haar authenticiteit en kwalitatieve uitstraling, maar nu lijkt het park echt haar laatste greintje zelfrespect verloren te hebben. Het is triest om te zien hoe de citroen helemaal wordt uitgeperst, medewerkers, klanttevredenheid en parkuitstraling inclusief. Medewerkers waren doorgaans vriendelijk en behulpzaam, maar leken nog maar weinig werkvreugde of trots in zich te dragen. Steve's verwensingen naar het zwartwerk in de horeca tonen enkel een gebrek aan inzicht in de eigen gebreken aan.

    We zijn heel blij dat we Ride to Happiness hebben kunnen ervaren – dat was zowaar de enige zone in het park die er een beetje deftig uitzag – maar heel snel zal ik niet terugkeren naar dit park. Was blij nog eens terug te zijn na langen tijd, maar mijn herinneringen waren mooier dan de onaflatende ontgoochelingen van deze dag.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •