Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
@pinguin: mateke is tegenwoordig ook een politieke term, zeker als je de actua daar volgt.

Looopings meldt zo net dat Plopsa boetes gaat uitdelen ... aan Funcard-houders die een dag reserveren maar dan niet komen opdagen. In de veronderstelling dat dit inhoudelijk klopt, gaat dit voor mij (geen Plosa Card overigens) vele stappen te ver. Je abo-houders zijn je trouwste klanten en belangrijker: bij vermoeden van ziekte word je met aandrang gevraagd om thuis te blijven. Daar gaan ze zogezegd wel rekening mee houden. Doktersbriefje nodig om als abo-houder te verantwoorden dat je niet naar het park komt ofzo ...? Hallo privacy-commissie! Die geldwolven met €urotekens in hun ogen zijn dan echt alle windstreken kwijt, denk ik. Er kan altijd iets tussenkomen om een bezoek te cancellen. Misschien nog een briefje van de auto-hersteller eisen, Steve! Waarom niet gewoon zeggen: b.v. max. 3 bezoeken / maand voor abo-houders in de zomer en mogelijk meer vanaf september.

Ik schreef het al eerder: abo-houders zijn de paria's in corona-tijden. Merk trouwens op dat Kerkhof zegt "...voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee". Er is dus een apart quotum voor abo-houders en een ongetwijfeld veel en veel groter quotum voor occasionele bezoekers.

https://www.looopings.nl/weblog/1467...servering.html
Ik heb vernomen dat ook andere pretparken in het buitenland dit doen en vind dit ergens wel te verantwoorden. Het voorkomt dat abonneehouders fervent dagen beginnen reserveren om achteraf genoeg keuze te hebben om te gaan maar dus niet noodzakelijk al die dagen. Akkoord, je kan een maximum te reserveren dagen opleggen, maar daar straf je dan weer een aantal mensen mee die wel te goeder trouw (vaak) reserveren. Dus enkel degenen 'straffen' die misbruik maken van het reservatiesysteem lijkt me wel een logische beslissing. Zij ontnemen namelijk iemand anders een dagje pretpark en ook het park verliest geld aan een no-show. Wat de privacy betreft: je moet gewoon bewijzen dat je COVID hebt, ik denk niet dat het echt zo'n issue is om dit mede te delen...