Wow, wat een scherpe reacties weeral! Ik kan Steves inzet alleen maar toejuichen! Vergeet niet dat hij er mede voor zorgde dat de seizoensmedewerkers toch een uitkering krijgen i.p.v. helemaal niets. En met dit plan tonen ze opnieuw een mooie inzet over hoe zij de (nabije) toekomst zien. Alternatief was zeggen: we wachten af en openen pas volgend jaar de deuren! Zelfs met dit plan (en idem voor Bobbejaanland en Bellewaerde) zullen ze nog heel wat extra kosten hebben, en heel wat minder inkomsten.

Extra kosten aan extra veiligheidspersoneel, personeel dat anders ingezet zal worden, schoonmaakpersoneel, extra veiligheids- en verzorgingsmateriaal, bijkomende maatregelen inzake social distancing...

Minder inkomsten doordat minder mensen in het park zullen eten, minder bezoekers (want zelfs al zijn er per tijdslot max. 4000, dan nog zullen er veel dagen zijn dat er geen 4000 zullen langskomen!)...

Neen, ik ben blij dat onze parken niet bij de pakken blijven zitten en toch al durven vooruitkijken. Alles zal afhangen van wat de overheid zegt, en wees maar zeker dat veel maatregelen nog zullen aangepast worden. Tenslotte denk ik dat we vooral naar elkaar moeten kijken, en hopen dat iedereen zich dan ook gedraagt. Als ik de beelden uit Brussel, Gent en Antwerpen afgelopen weekend zag... dan denk ik dat hier vooral nog werk aan de winkel is. En dat zal niet van de parken afhangen, maar van de bezoekers!