Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
Ook staan er op het einde van elke wachtrij handgeldispensers, maar slechts bij enkele ... De attracties werden tussendoor weinig of niet ontsmet, aangezien ik dit geen enkele keer gezien heb.
Rox Flyer, Anubis en Heidi waren gesloten 'wegens weersomstandigheden'. Dat Rox gesloten was begrijp ik wel omdat er redelijk veel wind was, maar Anubis en Heidi begrijp ik totaal niet.
Ik begrijp het concept handgel vóór de attractie ook niet goed. Als je de attractie zelf gewoon beschouwd als een 'mogelijk' besmette zone. Moet je gewoon tijdens de rit met je handjes van je gezicht afblijven en kan je achteraf de ziektekiemen van je hand afgellen met een pompje achteraf.

Ik wil niet zeggen dat plopsa de wind niet als goedkoop excuus zou durven gebruiken om een attractie dicht te houden, maar ik geloof dat die attracties volgens de veiligheidsvoorschriften ook wel effectief dicht moeten bij een bepaalde bovengrens. Anubis loopt leeg een koud wel eens vast rond die laatste looping, geen idee of de wind daar aan kan bijdragen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tpvfan Bekijk Berichten
De enigste reden die ik zie voor dit enorm traag geschuif tot aan de inkom is het feit dat de inkompoortjes slechts geschrankt bemand zijn, om zo de afstand te respecteren. Desondanks gaat het aan de bemande poortjes zeker vlot genoeg. Op zich is er qua werktempo niets aan te merken. ...

Ook hier zou ik dan zeggen; benut de volledige wachtrij...
...Het is zeker niet dat je omdat je op slechts 40% capaciteit van bezoekers draait dat je vlot overal in en uit kunt.

Ik denk dat het desinfecteren enkel maar kan werken als er zijn minst een vod of dergelijke wordt uitgehaald om het product degelijk over de volledige bank en de volledige beugel uit te wrijven.

Mijn oudste wou dolgraag een Bumba-ijsje, en volledig terecht en begrijpbaar. Het is storend dat we daar dan een 6-tal horecapunten voor aflopen en m'n telkens met een verschillende versie komt. Ofwel waren ze sowieso niet in voorraad, ofwel zijn ze geleverd maar nog niet verdeeld, ofwel zijn ze allemaal uitverkocht, ...
...Ondertussen kreeg ik via mail pas na 3 weken een heel korte reactie, die weinig terzake deed. ...Het probleem is met hun FAQ dat die ook constant wordt bijgewerkt, waardoor het lijkt dat het ook voor hen nog niet allemaal duidelijk is. !
-Die capaciteit van de ticketcontrole en kassa's liet voor corona ook al soms te wensen over: mensen die eerst een uur aan de kassa stonden en dan een half uur aan de controle waren niet bijzonder uitzonderlijk. Dat kán idd niet voor het zelfverklaarde beste bezochte park van België.
Ook qua communicatie zou het park beter moeten doen. Het moet wel gezegd dat corona in de vrijetijdsindustrie tot exploderende mailboxen lijdt. Het aantal te verwerken mails neemt soms echt de proporties aan van meerdere dagtaken, terwijl het voordien bij wijze van spreken op vijf minuutjes gepiept was. Naarmate je door die mailberg ploetert verandert waarschijnlijk ook welke vragen er frequent gesteld worden: dus moeten ze die faq wel continu updaten.

-Ik kan begrijpen dat je zo'n investering in tijdelijke plexi-glas schermen liever niet maakt. Het kost geld, het doet afbreuk aan de omgeving en gezien zijn - hopelijk - tijdelijke karakter is het ook gewoon verspilling van materiaal. Ik heb liever dat ze daar wat te weinig van gebruiken dan dat ze het park eftelinggewijs volstouwen met hekken. Je zit al met mondmaskers en anderhalve meter. In bussen lukt het ook zonder die afstand, waarom zou het dan in open lucht niet lukken met een mondmasker?

-dat hangt wat af van de werking van het ontsmettingsmiddel. Als ik het goed in mijn hoofd heb zorgen op alcohol gebaseerde gels rechtstreeks voor schade aan de ziektekiemen. Een zeep zorgt er voor dat ze makkelijk loskomen van een oppervlak, maar dat betekent dus dat je je handen moet afdrogen om ze effectief van je handen te krijgen: met natte zeep handjes geef je makkelijk tien keer zoveel kleine vriendjes door.
Sowieso lijkt het me zinvoller om pas na gebruik van de attracties je handen te ontsmetten en daarvoor niet aan je gezicht te zitten frullen: da's een pak efficiënter dan de volledige zitplaats ontsmetten voor mensen die (soms) enkel hun handen ontsmetten.

- Als je al zes verkooppunten afloopt voor dat ijsje, moet je toch al beseffen dat het waarschijnlijk niet voorradig is? Het is niet netjes dat het dan nog wel wordt geadverteerd, maar dat de verkoper van dienst daar weinig aan kan veranderen lijkt me nogal wiedes. Waarschijnlijk krijg je verschillende verhalen doordat er enkele in een bui van doorgeschoten hulpvaardigheid een reden verzinnen op basis van eigen vermoedens zonder dat ze er zelf eigenlijk wat van afweten.