Spijtig genoeg heb ik 3 jaar geleden gezworen nooit nog voet in Movie Park Germany te zetten, tenzij er een zeer grote noemenswaardige, nieuwe ride opent.

Halloween spendeer ik uitsluitend in Walibi Belgium en uiteraard heb ik daarbuiten mijn handen vol aan Daementia, waardoor er geen tijd overblijft voor andere parken, en doorsnee vind ik Movie Park een enorm ongezellig, zwaar afgeleefd park met weinig interessants te bieden. Van Helsing is een leuke baan voor een stuk of 2 ritjes en Star Trek: Operation Enterprise is een fijne baan, maar nu ook geen wereldschokkende sensatie, en buiten die 2 attracties kunnen enkel de droptower, de spillwater en de rapid mij bekoren.

De woodie is barslecht en een resoluut marteltuig, hun SLC is een roestbak die gedurende heel de rit door lelijke, rake klappen uitdeeld en de rest van het park zijn rides die je ofwel overal vind ofwel niet interessant zijn (zie: afschuwelijk lelijke, kletsnatte Dora-splash, lelijke standaard wild-mouse, 2 capaciteits-loze kiddies, 6273637 overschilderde en gere-themede kiddie rides, een afgeleefde simulator waar verhaal kant noch wal raakt, een één in een dozijn 4D Cinema en Splash Battle, ...)

Ook op vlak van groen aanleg is het park kaal, wat zich het duidelijkst manifesteert in de pier-zone die ook al volgeplant staat met goedkope meuk die meer stuk is dan open, wetende dat er voorheen een zeer leuke dualling Intamin stond.

Voor mij liever geen Movie Park meer, een park die net als zusterpark Bobbejaanland ver vergane glorie is (toen der tijde van Warner Bros vond ik het wel best een leuk park) en dito als zusterpark sterk uit de hoek moet komen zoals BJL met Fury en LOL om mij er nog eens heen te lokken.