X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 18 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 341
  1. #41

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Mijn gezond verstand zegt mij dat er in april nog niks gaat open gaan, en dat zelfs mei moeilijk haalbaar lijkt. Kortom het wordt inderdaad een rampjaar voor de pretparken

  2. #42

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk Berichten
    Mijn gezond verstand zegt mij dat er in april nog niks gaat open gaan, en dat zelfs mei moeilijk haalbaar lijkt. Kortom het wordt inderdaad een rampjaar voor de pretparken
    Ze gaan alvast bijna zeker de hele paasvakantie missen. bezoekersaantallen van 2020 gaan de laagste in jaren zijn.

    Over de zomer: De school langer open houden overleeft de reissector niet. Ze hebben nu al geen inkomsten, als ze dan in juli ook nog eens een aantal weken gaan mislopen omdat de scholen langer open zijn...

    Op dit moment vraagt de regering aan de leerkrachten creativiteit om toch maar alles gezien te krijgen ondanks een aantal weken minder.

  3. #43

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Momenteel leggen alle Walibi-parken hun online verkoop (deels) stil: http://pretparken.be/NL/article/2178...eels-stopgezet
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #44

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Phantasialand heeft nu ook bevestigt dat ze gesloten blijven tot ten minste 19 april.

  5. #45

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Momenteel leggen alle Walibi-parken hun online verkoop (deels) stil: http://pretparken.be/NL/article/2178...eels-stopgezet
    Rhones Alpes had voor dit seizoen nooit info online staan voor het abonnement

  6. #46

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Toen ik op 24 februari 2020 dit topic opende wist ik ook helemaal niet hoe het zou evolueren. We hadden COVID-19 al in China, maar ik dacht dat het hier pas ernstig zou worden in juni. Het is er nu veel vroeger en ik denk ook niet dat het tegen 3 april verdwenen zal zijn. Ieder park in Europa zal geen seizoensopening hebben zoals het normaal moet zijn. Ik denk ten vroegste ergens in mei of begin juni (ten vroegste, maar door die onverantwoorde lock down feestjes en het massatoerisme naar Sluis zou het weleens erger kunnen worden. Je moet ook eens denken aan de mensen die er werken. Met coronabesmetting zoals nu is het niet evident om u in de attractie te zetten, en te kijken of je goed vast zit.... En u eten te bedienen... De mensen komen dicht bij u en er is ook lichamelijk contact. We hopen allemaal dat het niet lang zal duren, maar we moeten door die zure appel heen. Pretparken lopen gelukkig niet weg (hopelijk). Dus als het open gaat kunnen we toch met veel plezier genieten ervan.

  7. #47

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Er is slechts 1 Europees park waar ik contant met angst naar kijk: Parc Spirou ...

    Met een zeer moeilijk eerste seizoen en ietwat net beter 2’de seizoen lijkt deze gehele crisis de absolute en onvermijdelijke doodsteek voor dit park. Ben ik de enige die dit denkt of ...?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #48

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Er is slechts 1 Europees park waar ik contant met angst naar kijk: Parc Spirou ...

    Met een zeer moeilijk eerste seizoen en ietwat net beter 2’de seizoen lijkt deze gehele crisis de absolute en onvermijdelijke doodsteek voor dit park. Ben ik de enige die dit denkt of ...?
    Goh, ik denk dat dit best nog kan meevallen, want de Franse overheid wil zijn uiterste best doen dat geen enkel bedrijf failliet zou gaan. Uiteraard zal veel afhangen van hoe lang de hele crisis duurt.

    Misschien even met zijn allen beloven dat we dit jaar net iets meer aandacht zullen besteden aan en bezoekjes zullen brengen aan de Belgische parken en attracties? Ik ben alvast voorstander!

  9. #49

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Er is slechts 1 Europees park waar ik contant met angst naar kijk: Parc Spirou ...

    Met een zeer moeilijk eerste seizoen en ietwat net beter 2’de seizoen lijkt deze gehele crisis de absolute en onvermijdelijke doodsteek voor dit park. Ben ik de enige die dit denkt of ...?
    Ze waren nog niet geopend en de maatregelen zijn dusdanig vroeg voor opening in gegaan dat ze waarschijnlijk wel personeel thuis kunnen laten en nog geen inkopen hebben gedaan voor hun HoReCa. Ze hoeven dus niet persé hele grote kosten te maken in deze periode. Uiteraard verliezen ze aan vaste medwerkers, maar dat zullen er (nog) niet zo veel zijn. Daarnaast gaan ze natuurlijk de paas-inkomsten missen, maar de kans bestaat dat eens de lockdown is opgeheven, ze dubbel zo veel klanten krijgen. Voor veel pretparken verwacht ik in elk geval dat het zich voor een heel groot gedeelte opschuift.

    Heeft de Franse Overheid niet ook een potje paraat om te helpen als het nodig is?

  10. #50

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Bobbejaanland is een van de eerste parken die communiceert over de maatregelen die het zal nemen bij heropening van het park. Attracties zullen bijvoorbeeld slechts beperkt opgevuld worden.

    ? Meer info: http://pretparken.be/NL/article/2181...-op-heropening
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #51

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Eigenlijk zegt BJL "Blijf in uw kot, ook als het park open gaat."
    Ze hopen letterlijk op weinig bezoekers.

    Ik zie het anders: mensen dicht bij elkaar is verboden.
    En zo lang samenhokken wordt ontraden, sluit je een attractiepark, ook al is dat tot juni of nog later.
    Pas als je attractiepark op volle toeren kan draaien, open je het.

    Een dierenpark lijkt me iets anders, daar word je minder samen gezet en lokale drukte valt meer te regelen (b.v. bij reuzepanda's doen wat ze nu aan de ingang van de warenhuizen doen: één voor één).

  12. #52

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Mmmmm.

    Ben ik de enigste die het gitzwart inziet? Ik sta in dicht contact met de nationale koepels van het jeugdwerk (Chiro, speelpleinwerk, jeugdkampen, ...) en het welzijnswerk (armoedeorganisaties, buurtwerk, ...). Daar is de datum tot 19 april verplicht waar we de werking moeten stopzetten. Tot die datum mogen we geen groepen bijeenbrengen (een groep is 5+ of meer als het kerngezin) en ook voor de maanden daarna is de toekomst onzeker.
    Ik snap dus helemaal niet dat Bobbejaanland 5 april neemt, die datum is hoogstonwaarschijnlijk.

    Het virus zal zeker nog tot midden mei in het land zijn, gezien de angst voor het virus zal ook nog een tijdje daarna verschillende maatregelen van kracht blijven, een virus kan altijd opnieuw de kop op komen steken. Of het virus de warmte van de zomer overleefd is een vraag van 1 miljoen, elk virus is een beetje anders, en dit virus heeft nog nog geen good practice gehad dat het de zomer overleefd. Op dat vlak is het dus bang afwachten.

    5 april is een datum waar kleine maatregelen zouden kunnen wegvallen, maar het samenscholingsverbod, grote groepen mensen bijeen brengen (doet Bobbejaanland) of het aandringen tot handen wassen zullen ook de zomer blijven domineren. 5 april Bobbejaanland is een utopie. Er zijn bovendien veel verschillende generaties aanwezig (meer dan in het jeugdwerk), waarom zou de overheid dan dat wél toelaten.

    De enige stok achter de deur is dat Bobbejaanland winst moet maken en jobs aanbiedt, wat de overheid nog enigszins kan interesseren, maar gezien de situatie en de persconferenties van de afgelopen jaren, lijkt het erop dat de overheid Volksgezondheid hoofdprioriteit nr. 1° vindt (volledig terrecht). Meer nog dan in Nederland (nonchalant beleid) of het Verenigd Koninkrijk (ondoordacht beleid).

    Als je het mij vraagt gaan de pretparken pas open op 1 juli, onder enorm strikte voorwaarden.
    Vraag blijft ook of we in België een maand schoolvakantie missen voor het lager en middelbaar onderwijs, om hun bij te scholen. Dat kan een enorme impact hebben op het seizoen. Al kan de annulatie van verschillende vluchten voor buitenlandse reizen ook wel in het voordeel van de pretparken spelen. De enige dagen die het park opent, zal het wel enorm druk zijn.

    En Halloween wordt ondraaglijk druk, want iedereen wilt daar bij zijn (omdat het veilig, eng en een goede reputatie heeft). Al lijken me Scare Mazes rond virussen wel uit den boze dit jaar.

  13. #53

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik denk niet dat Bobbejaanland zozeer wilt communiceren dat het open gaat op 6 april, maar wel dat het maatregelen zal treffen wanneer het open gaat (datum maakt niet uit). Ze zullen er ook wel weten dat het niet op 6 april zal openen, maar willen wel gewoon aantonen dat ze voorbereid zijn en de mensen daarmee willen geruststellen lijkt het mij. Daarbij: er zijn nog heel wat andere Belgische parken die zelfs 4 april nog communiceren als openingsdatum.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 21-03-20 om 11:05.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #54

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Het park zegt:
    De voorlopige openingsdatum wordt verplaatst naar maandag 6 april 2020.
    Dus ze geven geen exacte datum hoor. Enkel een indicatie met de info die er nu is van de overheid uit.

  15. #55

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik vermoed dat de Belgische parken ten vroegste na de paasvakantie zullen open mogen gaan zoals de meeste Duitse parken en een paar Nederlandse parken al hebben medegedeeld.

  16. #56

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat Bobbejaanland zozeer wilt communiceren dat het open gaat op 5 april, maar wel dat het maatregelen zal treffen wanneer het open gaat (datum maakt niet uit). Ze zullen er ook wel weten dat het niet op 5 april zal openen, maar willen wel gewoon aantonen dat ze voorbereid zijn en de mensen daarmee willen geruststellen lijkt het mij.
    Dat is precies de manier waarop ik hun persbericht ook heb gelezen. Zelf vind ik het prima dat Bobbejaanland nu al nadenkt over de vraag hoe ze alles moeten aanpakken bij een heropening (waarvan de datum dus nog niet vaststaat). Als ik hun maatregelen lees, vermoed ik wel dat het in de praktijk alleen gaat werken als ze een beperkt aantal bezoekers toelaten in hun park. Zou het een goed idee zijn om aan te kondigen dat er slechts XXX aantal bezoekers per dag binnen mogen? Of juist niet? Wat denken jullie?
    Once you sit back, you never go back.

  17. #57

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Dat is precies de manier waarop ik hun persbericht ook heb gelezen. Zelf vind ik het prima dat Bobbejaanland nu al nadenkt over de vraag hoe ze alles moeten aanpakken bij een heropening (waarvan de datum dus nog niet vaststaat). Als ik hun maatregelen lees, vermoed ik wel dat het in de praktijk alleen gaat werken als ze een beperkt aantal bezoekers toelaten in hun park. Zou het een goed idee zijn om aan te kondigen dat er slechts XXX aantal bezoekers per dag binnen mogen? Of juist niet? Wat denken jullie?
    Ik denk dat dat een betere oplossing is dan mensen toelaten die dan mogelijk 4u gaan moeten wachten voor een ritje in de Bob Express vanwege beperkte capaciteit ivm social distancing. Maar ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren want dat zijn dan ook bewust minder inkomsten, ben je binnen dan heb je betaald en geef je ter plekke ook nog wel wat uit (frietje steken, ijsje kopen, souvenirtje mee, ...) dus vrees dat dat gaat prioriteit krijgen bovenop de bezoekerservaring.

  18. #58

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    De datum van 4 of 6 april zou ik me nu echt niet over vastpinnen, want dat zijn momenteel gewoon details. Vanwaar komen deze data? Van de overheid! Zij hadden in eerste instantie beslist dat alles dicht moest t.e.m. 3 april. Enkele dagen later werd dit gewijzigd naar 5 april.

    Ik denk dat we met 99 % zekerheid mogen zeggen dat de maatregelen verlengd zullen worden, en dan zal die datum ook bijgesteld worden. Het feit dat BBJ zich al voorbereid op een heropening en hier een doordacht plan voor heeft, toont aan dat ze er wel goed mee bezig zijn en de situatie op de voet volgen. Als ze hierbij enkel de datum moeten aanpassen, is dat maar een kleine moeite.

    Persoonlijk vind ik het beter dat ze de data van de overheid volgen, i.p.v. direct zelf zeggen dat ze pas 1 juli zouden openen.

    Zelf werk ik ook in de leisure industry, en wij zijn dus ook getroffen. We wisten pas op vrijdagavond 13 maart om 17u30 officieel dat we zaterdag 14 maart de deuren gesloten moesten houden. Wij volgen ook alles stap per stap op, en passen onze communicatie hierop aan. En wij kijken ook al uit naar een heropening, waarbij we achter de schermen ook al voorbereidingen treffen, maar alles op zijn tijd. Het is te voorbarig om anders te communiceren dan wat de overheid zegt, want zijzelf weten het soms ook nog niet zo goed.

  19. #59

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Nederland heeft zonet de maatregelen verlengd tot 1 juni …..

  20. #60

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Voor wie een autoreis naar Noorwegen had geboekt (ondergetekende, dus) of voor wie het van plan is: de Stena Line verbinding tussen Frederikshavn in DK en Oslo houdt er DEFINITIEF mee op. De rederij legt de oorzaak bij COVID-19, maar behoudt (na de crisis) wel de routes Greena (DK) - Göteborg en Göteborg - Kiel.

    Enkele jaren terug doekte Ryanair alle vluchten op Rygge (Noorwegen) op, zogezegd omwille van de verhoogde milieutaks ginds. Maar Ryanair is wel blijven vliegen naar andere bestemmingen in Noorwegen, waar die verhoogde taks dus ook geldt.

    Ik wil maar zeggen, dat bepaalde bedrijven een externe drogreden zoeken om een falend bedrijfsonderdeel op te doeken. Je ziet het zelfs bij sommige toonaangevende voetbalclubs. Hopen dat pretpark-groepen niet tot deze laakbare praktijk verleid worden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •