X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 341
  1. #21

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik ben geen opgeleid econoom, maar een (kortstondige?) daling van de aandelen is toch niet in even grote mate hetzelfde als de daling van het totale bedrijfskapitaal. Een beursgenoteerd bedrijf moet toch niet al haar kapitaal verbeurzen, dacht ik. Vraag is dan misschien ook hoe afhankelijk een groep is van haar aandeelhouders.
    Een kortstondige daling is inderdaad geen erg groot probleem. Er is tenslotte ook geen geld binnen het bedrijf verbrand ofzo, natuurlijk zijn er wel vaste kosten die blijven doorlopen waar momenteel geen inkomsten meer tegenover staan. Het is dus een kwestie om eventuele cashtekorten tijdelijk op te vangen. Op zich lukt dat zeker bij een gezond bedrijf en ook de centrale bank(en) geven goedkope korte termijn leningen om bedrijven te helpen, alsook de overheid steunt hierin door voor de bedrijven borg te staan zodat de banken zeker de leningen geven. Het zal aan het einde van de rit misschien de groei/winst een beetje afremmen, maar geen echt grote schade aanrichten en wanneer het einde in zicht is, zullen die beurzen zich ook wel vrij snel terug herstellen. Tenzij dat het verhaal natuurlijk langer gaat duren dan voorspeld.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Een sprankeltje hoop voor wie ook met het pretpark-virus besmet is en begin november herfstvakantie heeft. Die vakantie belooft anno 2020 o.b.v. de park-kalenders buiten de landsgrenzen nogal weinig te bieden. Bestaat de kans dat bepaalde seizoensparken met een bovengemiddeld internationaal publiek hun seizoen door de tegenslag in het voorjaar gaan verlengen in het najaar? Of gebeurt dat enkel als de lokale schoolvakanties mee opschuiven? Anderzijds: als schoolvakanties worden ingekort, kunnen ook de openingsdagen worden verminderd.
    Dat zie ik niet gebeuren. Veel parken zijn niet gemaakt om la(a)t(er) op het jaar open te zijn. Denk aan: attracties die niet bestand zijn tegen koude temperaturen en waarvoor geen/niet voldoende alternatieven zijn, parken die niet of onvoldoende uitgelicht zijn en wat nodig is wanneer de dagen serieus beginnen te korten, maar vooral: onderhoud moet nog steeds gebeuren, dus wanneer je later gaat openhouden, zal je zeer waarschijnlijk ook pas later gaan kunnen openen het jaar erop...
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #22

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    EP geeft ook nog steeds aan gewoon op 28 maart open te gaan, in plaats van te wachten. Rulantica blijft ook gewoon open. De uitleg erbij vind ik ook wat vreemd:

    Ze geven aan dat doordat het water gezuiverd wordt het chloor het Virus zich er niet door kan verspreiden.
    Ze geven ook aan dat er een goed luchtfilteringssysteem is.

    A: Chloor remt het virus wel af, maar doodt het niet.
    B: Corona verspreidt zich sowieso niet via dood materiaal (water of lucht), maar het verspreid zich juist van mens op mens als er veel mensen dicht op elkaar staan... je weet wel: Zoals in een wildwaterbaan, wachtrij, bar of jaccuzzi..

  3. #23

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Zoo Antwerpen en even later ook Planckendael zijn op bevel van de politie vanmiddag per direct gesloten. "Wie niet luisteren wil, moet voelen"? Alle recreatieparken moesten sluiten van de overheid, en die deden dat ook allemaal vrijwel meteen. Ik snap niet waarom de KMDA zich daar boven zag...
    Laatst gewijzigd door yelle8; 14-03-20 om 13:50.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #24

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ook Rulantica is nu gesloten, de seizoensopening van europapark wordt mogelijks uitgesteld.

  5. #25

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    beetje in de rand van pretparken maar alle Belgische en Franse Centerparcs parken zijn ook gesloten. In Duitsland kregen ook de zwembaden een verbod opgelegd om open te blijven, de market dome's en parken op zich blijven geopend maar o.a park Bostalsee liet al aan zijn gasten weten dat de aqua dome niet zal openen tot 24/04 alvast. Lijkt me dat overige Duitse waterparken hier ook gehoor aan moeten zullen bieden.

    Ook Port Aventura laat weten niet te openen in maart maar af te wachten op groen licht van de overheid voor een nieuwe openingsdatum.

  6. #26

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Eerlijk gezegd zie ik het allemaal best somber in... Aanvankelijk leek het "maar een griepje", "ver weg van hier" en "zijn wij sowieso sterker en beter voorbereid dan China". De voorbije week / weken hebben aangetoond dat alles wat we dachten geen waar bleek te zijn.

    De huidige maatregelen in België (en daarbuiten) spreken nu van "lockdowns" en sluitingen t.e.m. 3 april 2020, maar de kans dat deze verlengd worden lijkt mij sowieso 99 %. De paasvakantie zal zeker onderdeel worden van de lockdown-periode, zodat mensen nog niet naar het buitenland op reis zouden gaan. Dus na de paasvakantie het normale ritme lijkt me al redelijker. En dan nog... lijkt het mij snel mei (of zelfs juni) te worden voor alles terug normaal wordt. Ik hoop dat ik ongelijk krijg!

    Om even dé vraag van dit topic te worden: JA! Zelfs met deze 3 tot 5 weken lockdown zal de economische schade al immens zijn. Hoeveel mensen zijn direct of indirect betrokken bij toerisme, horeca, leisure... De scholen blijven ook gesloten, dus de leerstof blijft ook liggen. Wanneer zal die ingehaald worden? Sowieso zullen overheden hier ook iets op moeten vinden: schrappen we in de vakanties, wat toerisme en horeca ook geen goed zullen doen, of schrappen we in leerstof, wat dan ook weer niet goed is...

    Nu al beginnen de eerste problemen te ontstaan, want De Zonnegloed kondigde al aan dat financiële problemen heel waarschijnlijk worden. En zo zullen er helaas nog volgen, want ook Brussels Airlines vroeg al bescherming aan de overheid. De meeste parken (en andere locaties bij uitbreiding) zullen het dit jaar moeten stellen met minder bezoekers en minder inkomsten, maar wel dezelfde vaste kosten, die ook gewoon doorlopen en wellicht betaald moeten worden. Ik vrees dus ook voor bepaalde toekomstige investeringen de komende jaren.

    Om toch één lichtpuntje te geven, hoop ik vooral dat de grenzen in Europa heel snel sluiten, zodat de situatie in eigen land kan herstellen. Ik spreek dan voor België, maar ook voor andere landen. Ik hoop dat elk land op die manier snel de boel op orde krijgt, en er geen grenslandgevallen (zoals gisteren) meer ontstaan. Dan krijgen we in België misschien sneller groen licht om wat meer te mogen doen en uitstapjes te plannen. En daaraan gekoppeld zullen sommigen inspelen door met kortingen te smijten, om snel wat extra volk over de vloer te krijgen.

    Wat denken jullie? Hoe zien jullie de toekomst in?

  7. #27

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Dezelfde vaste kosten klopt ook niet helemaal he, personeel dat niet werkt moet niet betaald worden, bij sluiting daalt het verbruik van water en elektriciteit enzoverder. Dus ja er zijn minder inkomsten deze periode, maar ook wel minder uitgaven, uiteindelijk zal er uiteraard een financieel nadeel zijn, maar dat zal voor pretparken minder erg zijn als voor dierenparken, waar de beesten blijven eten nodig hebben

  8. #28

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Die lockdown kan pas voorzichtig opgeheven worden als er geen nieuwe gevallen meer bijkomen. Als je het enthousiasme van de Belgen voor de huidige regels bekijkt, is het decompressie-enthousiasme wellicht groot. Als er op dat moment nog wel één arme ziel is die onbewust besmet is, begint het hele circus weer van voor af aan.

    Kortingsacties en feestjes zijn bij voorzichtig opgeheven even goed uit den boze.

  9. #29

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Het worden drama's. Over een week zit iedereen verplicht thuis en dat zal zo blijven voor vele weken. Over 2 maanden zullen we voorzichtig mogen denken aan soepelere maatregelen en tegen dan is geen kat nog bezig met pretparken omdat massa's mensen hun job zullen kwijt zijn.

    Meen maar niet dat we half april in een pretpark zullen rondlopen... Ik hoop heel erg dat ik het mis heb, maar ik betwijfel het ten zeerste.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  10. #30

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Eerlijk gezegd zie ik het allemaal best somber in... Aanvankelijk leek het "maar een griepje", "ver weg van hier" en "zijn wij sowieso sterker en beter voorbereid dan China". De voorbije week / weken hebben aangetoond dat alles wat we dachten geen waar bleek te zijn.
    Het is juist die houding geweest die ervoor gezorgd heeft dat het nu allemaal zo ver is moeten komen. En nog steeds zijn er mensen die er zich niks van aan trekken en de ziekte gewoon blijven verspreiden.

    Dit is nooit gewoon een griepje geweest. Het had enkel dezelfde symptomen. Er is al in een vrij vroeg stadium gewaarschuwd dat zieke mensen en/of mensen die naar risicogebieden zijn geweest thuis moesten blijven. Maar dat deed niemand. (hier in het dorp is er net ene terug uit Italië en zie hem vrolijk rond rijden in zijn auto).

    =================

    Op zich hoeft het echter allemaal zo erg niet te worden. Ik denk dat veel afspraken die gemaakt zijn gewoon worden opgeschoven. Niet dit weekend naar de Efteling, maar een weekend in April. Niet afgelopen Vrijdag gaan uit-eten, maar een keer in april. Enkel spontaan-bezoekjes (die er met het mooie weer veel hadden zijn geweest) zullen definitief weg blijven.

    De oplossing is simpel: Als je normaal elke zondag €10,- uit geeft in het Café. Bewaar dat dan en geeft het na de "lockdown" alsnog (verspreid) uit, door bijvoorbeeld enkele manden wekelijks €12,50 uit te geven. Op die manier blijven de inkomsten en ook uitgaven op jaarbasis gelijk en wordt financiële schade tot een minimum beperkt.

    Het sluiten van scholen wordt in Nederland in elk geval veelal opgevangen door de kinderen toch het nodige schoolwerk van thuis uit te laten doen. Zal niet 1:1 hetzelfde effect hebben als naar school gaan, maar desnoods kan de zomervakantie nog een weekje ingekort worden.

  11. #31

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    het inkorten van de zomervakantie zie ik niet gebeuren: die reizen zijn al geboekt, dus om die ook nog te annuleren (wie betaalt de kosten?) zou een heel complexe puzzel worden.
    Die 3 weken op een hele schoolcarrière zullen het verschil niet uitmaken, zeker? Voor vele scholieren stonden er toch al paasexamens gepland, die worden geannuleerd. In de praktijk is het dus maar 1 tot 2 weken geen les.

    Meer on topic: ik denk dat vooral de paasvakantie zich zal laten voelen bij de pretparken. Vorig jaar merkte ik dat het dan overal echt al wel druk was, bv in Pairi Daiza en Parc Astérix.
    ook buitenlandse bezoekers zullen er minder zijn (zowel Belgen naar buitenlandse parken als buitenlanders in Belgische parken). Dat zou dan weer kunnen leiden tot minder uitgaven per bezoeker.
    Kort samengevat: het zal inderdaad een impact hebben op de economie en op de marges, maar ik ga er van uit dat de meeste ondernemingen dit moeten kunnen overleven, omdat er achteraf een compensatie zal komen van mensen die wat meer uitgeven.

  12. #32

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik vrees dat - hoe langer de normale toestand wegblijft - er figuurlijk bloed gaat vloeien bij de pretparken.

    Stel in het über-optimale geval dat ergens in april parken en zoo's weer open mogen bij ons: wie gaat daar heen? U en ik natuurlijk, om de achterstand in te halen. En dan nog: mss eerst kat uit boom kijken. Maar occasionele park-bezoekers gaan toch minder geneigd zijn en als alternatief een activiteit kiezen waarbij je minder 'en masse' wordt samengehokt in wachtrijen.

    Ik denk dat de financiële klap bij parken met een grote nieuwigheid (PHL, FUTUR) mogelijk nog harder gaat aankomen.

    En park zijnde, zou jij de poorten open zetten als je van overheidswege groen licht krijgt, maar met één nieuwe besmetting in je park je boeltje moet sluiten (en de concurrenten niet)? Ik hoor het de 'Looopianen' al zeggen "Coronapark Slagharen, Coronabi Belgium, Coronawaerde, ..."

    Hopelijk kunnen we hier ooit om lachen, net als om BJL dat bij gebrek aan drukte weinig fastpassen verkoopt ... Hoewel, misschien als we met z'n allen besmetvrees hebben, blijken die passen een gat in de markt.

  13. #33

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Kijkend naar hoe mensen het na al niet kunnen volhouden om thuis te zitten en 'en masse' andere mogelijks besmette oorden opzoeken om aan hun trekken te komen... Ik vrees eerder dat er net een stormloop van mensen zal zijn die 'uit hun kot zal komen' eens het allemaal schijnbaar verdwenen zou zijn. Dit met eenzelfde lak aan personal space, met mogelijke gevolgen vandien... We shall see i guess...

  14. #34

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    De overheid van NL heeft de maatregelen al uitgebreid tot 6 april, alle seizoensopeningen zijn daar dus geannuleerd. Ook Duitsland neemt langere maatregelen: tot en met 19 april in sommige deelstaten en wellicht volgen de andere ook. Ook hier dus alle seizoensopeningen geannuleerd.

    We blijven ons overzicht updaten met nieuwe info: pretparken.be/corona
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #35

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Moviepark bevestigt 24 april ten vroegste....

    auf Beschluss des Landes NRW wird es ab heute zu einer großflächigen Einschränkung des öffentlichen Lebens kommen. Hiervon ist auch Movie Park Germany betroffen. Aufgrund der aktuellen Lage haben die lokalen Behörden nun entschieden, dass der Park seine Saisoneröffnung bis mindestens zum 19. April verschieben muss. Aus organisatorischen Gründen plant Movie Park Germany daher aktuell mit einer Eröffnung am 24. April.

  16. #36

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik zie de parken nog maar open gaan in juni of met de zomervakantie. We hebben nog lang de piek niet bereikt.

  17. #37

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    het inkorten van de zomervakantie zie ik niet gebeuren: die reizen zijn al geboekt, dus om die ook nog te annuleren (wie betaalt de kosten?)
    Diezelfde vraag kun je ook stellen in de huidige situatie. Momenteel doen de verzekeringen er totaal niets mee en ben je over geleverd aan de goodwill van de reismaatschappij.

    ================

    Ik vraag me af hoe lang je alles in een "lockdown" kunt houden. Als ze heel April nog dicht gaan houden denk ik dat er meer failliet gaan dan wat er over blijft.

    Intussen wordt gezegd dat ze dit doen om de ouderen en zwakken te beschermen, maar zet die dan in quarantaine zodat ze niets kan overkomen. Dan kan tenminste de rest van het leven nog door gaan.

    Dat klinkt bot, maar nu zijn ze nog slechter af. Als je enkel de ouderen en zwakkeren in quarantaine zet kun je tenminste nog systemen invoeren waarbij ze tóch bezoek kunnen ontvangen (wat nu onmogelijk is).

  18. #38

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    De overheid van NL heeft de maatregelen al uitgebreid tot 6 april, alle seizoensopeningen zijn daar dus geannuleerd. Ook Duitsland neemt langere maatregelen: tot en met 19 april in sommige deelstaten en wellicht volgen de andere ook. Ook hier dus alle seizoensopeningen geannuleerd.

    We blijven ons overzicht updaten met nieuwe info: pretparken.be/corona
    Kleine correctie, Disneyland Parijs heeft beide parken al verlengd tot minstens 15/04 ipv 31/03.

  19. #39

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Kleine correctie, Disneyland Parijs heeft beide parken al verlengd tot minstens 15/04 ipv 31/03.
    Ik vind dit nergens terug, ook op hun website wordt einde maart gecommuniceerd?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #40

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    ED92 liet dit weten op 15/03: Naam:     Knipsel.PNG
Bekeken:  579
Groote:   788,3 KB

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •