X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Het virus verspreidt zich over meerdere topics, misschien effe de boeiende discussie naar het basis-topic verplaatsen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    ... Ze beweerden dat door de chloor het virus niet door het water gaat.. maar het virus gaat ook inderdaad niet door water ... Mensen zitten sowieso dicht op elkaar in zo'n bad wat specifiek voor Corona blijkbaar wel van belang is...

    Nogthans heb ik tot dusver enkel gehoord dat buitenbaden open mogen. Alle sportbaden in de omgeving zijn nog steeds gesloten en mogen nog niet open ... Wel wil men nu de baden en sauna's nog sneller doen heropenen dan eerst gepland... De logica er achter: Om te voorkomen dat ze failliet gaan... Nederland heeft in principe nog steeds het idee dat we groepsimmuniteit moeten opbouwen. Dat behaal je natuurlijk alleen als er genoeg mensen ziek zijn geweest.
    Ik zie zwembaden deze zomer openen, maar dan eerst enkel open baden en indoor uitsluitend voor sport-zwemmen op reservatie. Plezier-glijden zal voor een later stadium zijn. Met sauna's die geen deel uitmaken van zwembad-complexen heb ik quasi geen ervaring, dus ook geen idee hoe dat daar zit. Maar wegens een sterk beperkt aantal toegelaten aanwezigen die elkaar bovendien kennen en voorheen ook al op reservatie, zie ik die zaken binnenkort ook openen.

    Dat heel wat zaken geforceerd moeten open om faillissementen te vermijden of om de overheid te ontlasten van te veel werkloosheidsuitkering: daar geloof ik ook sterk in en dat had ik hier al eens eerder verwoord. Een politiek debat kunnen we hier missen als kiespijn, maar blauwe een gele (en in de USA knal-oranje) beleidsvoerders durven daar wel meer in te pushen dan de 'subsidie-sossen'. En wie is in Dui, Fra, NL, USA, UK, Oost. e.a. aan de macht? En los van polletieke kleur: toch straf dat zwaar getroffen landen als Spa en Ita hun deuren voor buitenlandse toeristen wellicht heel binnenkort open zetten. De enige reden is geld, want toerisme is daar een heel belangrijke bron van inkomsten. Terwijl toerisme voor Dui, UK, Scand. en BeNe wellicht een 'verlies'post is, waarmee ik bedoel: het bedrag dat 'inlanders' besteden aan vakantie in het buitenland is groter dan het inkomend bedrag uit buitenlandse toeristen. Al zijn er binnen een land natuurlijk enorme regionale verschillen (Vlaamse kust, Beieren, Londen, ...). Een land als Noorwegen kan het zich permitteren om deze zomer geen buitenlandse toeristen binnen te laten en is dat - helaas voor mijn gezin - wellicht nog van plan ook.

    Wars van enige medische kennis durf ik toch te twijfelen aan groeps-immuniteit. Dan ga je er vanuit dat wie al 'gestekt' werd door COVID-19, daar voor de rest van z'n leven of toch voor lange tijd immuun voor blijft. Ik heb bepaalde wetenschappers al het tegendeel horen beweren, net zoals je ook meerdere keren de griep krijgen. Bovendien bestaat er wellicht niet één onveranderlijk COVID-19-type. Dat onding muteert (zo is het vermoedelijk ook ontstaan) en het is mogelijk ook locatie-afhankelijk. Mocht je al immuun zijn voor een bepaald COVID-19-type, dan ben je dat mogelijk niet voor een (latere) variant. En net met vakantie loop je daarom mogelijk een groter risico, al hangt dat natuurlijk van je bestemming af.

    Ik maak me hier onsterfelijk onpopulair door te melden dat ik liever alle pretparken potdicht had, en heus niet alleen om in dat geval m'n huidige abo's volgend jaar te kunnen verzilveren. Of ik nu bang ben om het virus op te lopen in een pretpark? Naïevelings zeg ik nee, maar ik ben wel 'bang' voor een tegenvallende pretpark-dag met meer wachten, minder attracties, minder ritten en vooral minder sfeer. Of erger: 500 à 1000 km rijden + extern verblijf boeken en dan (met abo) niet binnen kunnen wegens bedrieglijke maar volgens sommigen hier perfect te verantwoorden 'onder-reservatie' (zie een vorige mail).

    BTW Ik ben wel cinefiel maar niet cinemafiel (€ 36 voor een gezins-uitje van anderhalf uur en geforceerd gedwongen doorheen een moddervet overpriced snoepwinkel ... ik zit nog liever veertien dagen in een Hollandse frituur). Toch snap ik niet dat bioscopen niet open zijn. Daar is het aantal bezoekers, de zeer beperkte beweging en de soc. dist. toch perfect te regelen. En het reservatiesysteem is er al langer ingeburgerd. Zou het zijn dat een cinema op 1/4 capaciteit, met extra kosten voor toezicht en schoonmaak en zonder snoep- en drankverkoop niet rendabel is?
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 28-05-20 om 22:14.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •