X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 14 van de 18 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 280 van de 341
  1. #261

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    ik denk op de topicvraag dat we daar een antwoord kunnen op geven.

    ja het was een rampjaar, sommige parken hebben mirmarden verloren (looking at u dinseyland)
    Sommige parken hadden waarschijnlijk hadden hum jaar anders voorgestel (Rulantica, Walibi, bellewearde, en alle andere parken die iets nieuws openden.

    Nu met deze maatregelen begrijp ik het niet. Waarom moesten pretparken per direct toe en restaurant mochten nog één weekend openblijven?
    En nu ook bioscopen en zwembaden mogen nog openblijven tot vrijdag 18uur? dat is niet logisch? en de zoo mogen ook nog openblijven(goed voor hem e versta mij niet verkeerd) maar wat is het verschil tussen een petpark en een zoo?
    Want die uitleg klopt niet van die prof (KU leuvenà die zegt in een pretpark zit je in een attractie die je vast houd en anderen kunnen ook dat vasthouden en jij zet het virus verder zo. in de zoo niet. maar daar komen ook veel mensen samen en ze proberen dat te vermeden door die maatregelen

    ja ik kan nog zolang doorgaan als ik wil maar ja.

    We moeten erdoen en met zen allen. één troost misschien: Zonder corona hadden we misschien niet het liedje gehad van Europapark,
    (feel free).

    Op naar een beter jaar 2021 maar ik zie het niet gebeurden.

    Hou jullie gezond en blijf veilig.
    Laatst gewijzigd door Zeuske83; 28-10-20 om 09:00.

  2. #262

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    moeilijke discussie, en die verschillen van land tot land....
    De Efteling is volgende week open, dus alle Belgen naar daar? Heeft er iemand plannen om te gaan, of verwacht je dat ook in Nederland de parken terug op slot gaan ?

  3. #263

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Naar de Efteling gaan is voor Belgen niet toegestaan. Nederland legt een quarantaine op voor mensen die uit België komen. Daarbovenop is Noord-Brabant ook voor België rode zone, waardoor je op basis van de antwoorden op je vragen bij de verplichte test bij terugkomst al dan niet in quarantaine zal moeten bij terugkomst.

    Iedereen is natuurlijk vrij om zijn voeten te vegen aan deze regels. Als we dat massaal doen, kunnen we misschien onze titel van "Beste Coronaland van Europa" zo lang mogelijk behouden...

  4. #264

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Dat wist ik niet, veel officiële communicatie is daar niet over. Ook op de website van de Efteling zie ik weinig ontrading voor ons Belgen...

  5. #265

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Dat wist ik niet, veel officiële communicatie is daar niet over. Ook op de website van de Efteling zie ik weinig ontrading voor ons Belgen...

    Zelf gaan ze dat natuurlijk niet doen, en er valt ook al veel te zeggen over hoe 'serieus' Efteling corona aanpakt. Maar als je naar het buitenland wilt deze tijden check je best de reisadviezen van Buitenlandse zaken.

  6. #266

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Dat wist ik niet, veel officiële communicatie is daar niet over. Ook op de website van de Efteling zie ik weinig ontrading voor ons Belgen...
    Ik bedoelde het ook zeker niet als een persoonlijke aanval hoor, ook al kan het gefrustreerde tweede deel van m'n post misschien zo overkomen. Mijn excuses als dat zo aanvoelde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Zelf gaan ze dat natuurlijk niet doen, en er valt ook al veel te zeggen over hoe 'serieus' Efteling corona aanpakt. Maar als je naar het buitenland wilt deze tijden check je best de reisadviezen van Buitenlandse zaken.
    Efteling is het enige park dat ik sinds de uitbraak van Corona bezocht heb, dus ik kan niet echt vergelijken met andere parken, maar ik had toch wel het gevoel dat de maatregelen in de Efteling behoorlijk goed genomen waren.

    Dat ze klanten niet 'wegjagen', kan ik van een commercieel bedrijf op zich ook wel begrijpen. Je wil natuurlijk proberen om je verlies te beperken (hopelijk op een verantwoorde manier). Bovendien is het ook voor de Efteling (of eender welk park) niet evident om alle maatregelen van alle landen altijd up-to-date te hebben op je website. Wat vandaag nog mag, mag morgen misschien niet meer. Voor het geven van mogelijk foute info, wil je volgens mij als bedrijf niet met de vinger gewezen worden.

  7. #267

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    even copy-paste van de website van buitenlandse zaken: (vette tekst heb ik zelf vet gemaakt).
    mijn conclusie: je kan niet zomaar een dagje naar een Nederlands pretpark.

    Toerisme:

    Alle niet-noodzakelijke reizen naar Nederland worden sterk ontraden.
    Alle reizigers afkomstig uit België moeten na binnenkomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine gaan. Vanuit België naar Nederland reizen om te feesten, boodschappen te doen of een dagje uit is dus niet mogelijk.

  8. #268

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ten opzichte van de Nederlandse parken hebben de Belgische parken een veel korter seizoen gekend (opening pas juli, vroegtijdig verplichte sluiting). Voor hen zal het een groter rampjaar zijn dan voor de Nederlandse parken.

    Zelf ben ik gedurende corona één keer in Toverland geweest op een rustige dag, en verschillende keren in Bobbejaanland (waarvan 2 dagen met Halloween). Het was altijd heel aangenaam bij beiden, maar ik vind wel dat Bobbejaanland de betere corona-aanpak had op vlak van organisatie, controle, ontsmettingspunten en hoeveelheid bezoekers. Ik heb er verschillende keren security èn personeel bezoekers zien aanspreken omdat die hun mondmasker niet of niet goed droegen.

    Dus extra zuur de manier waarop dat alle Belgische parken nu dicht moeten. Begrijpelijk weliswaar, gezien de cijfers, maar toch een kleine ramp voor de parken lijkt me. Halloween is één van de topperiodes voor hen.

  9. #269

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik lees net op lxxxpings dat alle Duitse parken dichtgaan vanaf 2 november as....

  10. #270

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Frankrijk nieuwe maatregelen, enkel de scholen blijven open, vermoed dus dat de pretparken er zullen moeten sluiten.

  11. #271

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Ik lees net op lxxxpings dat alle Duitse parken dichtgaan vanaf 2 november as....
    Net nu PHL een nieuwsbrief verzond om aan te kondigen dat Fantissima terug komt op 4 december... PHL en EP zien dus hun "tussenseizoen" in het water vallen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul F Bekijk Berichten
    Frankrijk nieuwe maatregelen, enkel de scholen blijven open, vermoed dus dat de pretparken er zullen moeten sluiten.
    Inderdaad, vanaf 30/11 sluiten alle parken opnieuw in Frankrijk. Weer een Disney-park dat sluit.

    Ben benieuwd hoelang Nederland het nog kan volhouden...

  12. #272

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Disneyland Paris sluit trouwens ook van 4 januari 2021 tot 12 februari, traditioneel gezien een rustige periode. Het lijkt mij dus vooral een economische maatregel:

    Naam:     disney.png
Bekeken:  834
Groote:   370,6 KB

  13. #273

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Op 000 staat een wanhoopskreet van Heide Park te lezen. Een even tegenvallend 2021 zou het park niet overleven. Mag ik het raar vinden dat net dit park zo luid panikeert?

    Ik was er op 3 zomerdagen in 2019 en twee zomerdagen in 2020. Qua drukte merkte ik weinig verschil. Natuurlijk, als het park een aantal attracties dicht gooit (o.a. Ghostbusters en de panoramatoren), verwijdert (ondertussen is 3/4 van Mayaland weg), annuleert (geen shows) en veel andere attracties aan sterk gereduceerde capaciteit laait draaien, oogt het al gauw even druk als voorheen. Maar de verschillen qua drukte tussen 2019 en 2020 ervoer ik in BJL als veel groter. Ik durf luidop te twijfelen aan de scherpe bezoekerslimiet van HeiPa en bepaalde andere parken (beide Tivoli's, Billund, Efteling, Tripsdrill, Hansa, ...) Niet vergeten: elke abo-houder moest voor elk bezoek aan HeiPa steeds € 1 betalen. Niet dat ze daarmee uit de kosten komen, natuurlijk.

    Zo'n noodkreet had ik eerder verwacht van een zelfstandig park in een langdurig rode zone. Maar Merlin is, dacht ik, deel van Christiansen/Lego, die hebben in de lockdown wellicht niet veel minder bouwsteentjes verkocht. Noord-Dui was zelden een no-go-zone i.t.t. Noord-Ita, Spa of Bel. En HeiPa moet het volgens mij veel minder van buitenlanders hebben dan pakweg PHL, EP, Port.Av., Disney en andere. En al zeker niet van vliegende buitenlanders.

    HeiPa was één van de eerste Duitse parken die openden in 2020. En hun voorziene kalender-sluiting eind oktober viel samen met het opgelegde verbod door Merkel en co. Dit park lijdt dus geen 'najaar/kerst-verlies' zoals EP en PHL. En het heeft ook geen nagelnieuwe monster-investering die het wegens corona niet optimaal kon verzilveren.

    Natuurlijk is het verlies voor elk park enorm, niet in het minst door de extra beveiligingskosten en de sterk gedaalde horeca-omzet. Maar ik denk dat ook in Dui werklozen t.g.v. corona (deels) door de overheid vergoed worden. De kreet van HeiPa zie ik dan eerder als een soort drukkingsmiddel naar de nationale en/of deelstaat-politici. Want als een gevestigde waarde in een groot concern in het beste covid-land van Europa kopje onder gaat, dreigt dit volgens mij ook te gebeuren voor meer dan de helft van alle pretparken in Europa. En zò pessimistisch ben ik nu ook weer niet.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 07-11-20 om 10:05.

  14. #274

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Vond de noodkreet ook merkwaardig. Van een PR zou ik dat eerder verwachten, omdat toch veel van hun parken in Spanje en in gebieden liggen die ernstiger getroffen zijn door covid dan de parken van Merlin. En verder ook: ik verwacht eerder noodkreten van familiebedrijven dan van grote pretparkengroepen.

    Ik kan me verschillende vragen stellen in verband met de kreet:
    Is Heide Park in vergelijking met andere Merlin parken minder winstgevend? Minder dan dat er verwacht wordt van Merlin? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat Merlin meer winst maakt in Legoland Windsor dan in Heide Park, alleen al door de meerverkoop in gerelateerde IP-merch.

    Ook de alsmaar toenemende besparingen en sluitingen zijn me opgevallen en Heide Park is itt PHL of EP inderdaad geen bestemming voor buitenlanders.

    Ook ik denk dat deze kreet is gekomen om de politiek onder druk te zetten. Al denk ik dat politici nu eerder moeten luisteren naar de draagkracht van ziekenhuizen, dan naar CEO's van pretparken.

    Ik denk toch dat de schrik er goed in zit in pretparkland dat ze eind maart/begin april ook niet gaan mogen openen.

  15. #275

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Inmiddels komt een soortgelijke noodkreet ook van Europa Park:

    https://www.handelsblatt.com/unterne...Ib2nekdXs9-ap4

  16. #276

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Disneyland Paris sluit trouwens ook van 4 januari 2021 tot 12 februari, traditioneel gezien een rustige periode. Het lijkt mij dus vooral een economische maatregel:
    En ondertussen is duidelijk geworden dat Disneyland Paris nog tot en met 2 april gesloten zal blijven...

  17. #277

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Eerlijk gezegd ben ik nog niet zo zeker dat in België de parken gaan kunnen openen in de paasvakantie.
    De Britse variant zou eens lelijk veel roet in het eten kunnen gooien.

  18. #278

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik begin te vrezen dat de titel van deze rubriek mag aangepast worden naar: "Zal het voorseizoen 2021 een ramp worden?"

  19. #279

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    dat wordt het sowieso, maar ik hoop toch echt op en ietwat 'normale' zomer.

  20. #280

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik vrees met jullie mee. Voor de zomer zal het wel positiever verlopen...zeker?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •