Ik was behoorlijk verbaasd toen ik het gisteren hoorde, maar 1 juli is wel beter dan 1 augustus! Wel goed dat ze bij Plopsa meteen verdere stappen ondernemen om toch met te mogen testweekends te werken voor de echte heropening op 1 juli. Dat is trouwens nog zoiets wat ik niet goed begrijp... Alle andere maatregelen (op moederdag na) startten telkens op een maandag, zodat de drukte wat gespreid zou worden. Bij de GEES zijn ze volgens mij vergeten dat de zomervakantie op 1 juli start en dan niemand meer naar school moet of mag gaan!

Maar er zijn nog enkele zaken die ik niet begrepen heb...
- Grenzen open, maar onze zwembaden, cinema's en pretparken blijven gesloten. Tuurlijk gaan gezinnen de grens oversteken naar Efteling of Toverland (ik zag vandaag al reclame 'Welkom terug Belgen' op Facebook van de Efteling)
- Fitnesscentra open, maar zwembaden gesloten. In fitnesscentra wordt veel getraind op verschillende toestellen, wat het nodige zweet mee produceert. Alsof iemand bezweet zijn toestel na het gebruik zal ontsmetten zonder enig risico te vormen? Laat staan dat je elk toestel telkens opnieuw zal ontsmetten? Neen, hier heb ik echt geen begrip voor!
- Escaperooms mogen open, maar cinema's moeten nog wachten? Akkoord, je bent met een kleinere groep deelnemers in een kleinere ruimte, maar je raakt er veel meer aan dan in de cinema, waar je verspreider kan zitten. En het gezelschap dat meegaat lijkt mij toch hetzelfde?

Nuja, als we allemaal blijven klagen zullen ze misschien toch toegeven? Misschien moeten we de overheid in gebreke stellen? Toen tweedeverblijvers dat deden, kon het plots snel allemaal...