X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Er bestaat bij mij weinig twijfel dat de parken in België binnenkort open gaan en dat grensoverschrijdende uitstapjes worden toegelaten. Ondanks mijn scepsis kan ik ook positief zijn: Wie een Polpsa-abo heeft, zou daarmee z'n beloofde korting behouden - mist datum-reservatie - bij BillyBird, Bobbejaanland, Bokrijk, Boudewijn Seapark, Diergaarde Blijdorp, Familiepark Harry Malter, Pairi Daiza, Sea Life Blankenberge, Het Speelgoedmuseum, Technopolis, ZOO Antwerpen, ZOO Planckendael en ZOO Serpentarium. Alle andere kortingen (dat zijn er gauw een 40-tal, waaronder Efteling, Liseberg, PHL en EP) vervallen of zijn niet gegarandeerd.

    De mooie belofte geldt ook in omgekeerde richting: met een abo op o.a de Zoo / Plackendael of op BJL, blijf je korting genieten in de Plopsa-parken. Geen idee of dit ook voor de Duitse, Nederlandse en Poolse Plopsa-parken geldt, ik las de info bij Plopsa Coo https://www.plopsacoo.be/nl/praktisc...en-coronavirus

    Heide Park was twee maanden dicht, maar verlengt de abo-geldigheid met een extra maand, dus in totaal 3 maanden extra. Voor ons gezin betekent dat 4 nov. i.p.v. 4 aug. Klinkt mooi maar het park sluit al in het eerste weekend van de Belgische herfstvakantie.

    Ik kan natuurlijk nog altijd azijn pissen. Drie dagen geleden konden abonnees voor het gemoedelijke Bayern Park enkel de drie weekdagen van volgende week boeken, dus niks t.e.m. Pinkstermaandag en ook niks het weekend erna. Niet-abo-houders konden er om het even welke dag t.e.m. eind augustus boeken ... en betalen. Ja, ik snap de economische logica wel maar ik blijft het sneu vinden voor de abo-houders ginds. Zeg nu niet dat in geval van meer kalender-soepelheid voor abonnees er geen plaats meer zou zijn voor ticket-kopers. De begrijpelijke restrictie van geen tweede boeking vooraleer je eerste bezoekdag aangebroken is, belet dat 'lokale' abonnees nu al de weekends van juli of later zouden boeken. Maar een 'verstandige' abonnee mijdt wel de lange weekends en plant mss een 'gewoon' weekend. Dat lukt dan niet met de beperking tot enkel de nakende Arbeitstagen.

    Naar houders van een pre-sale ticket vind ik deze praktijken van heel beperkte datum-keuze nog meer laakbaar. Bijna iedereen doet 't, maar bij Lego Dui was er weinig tot geen datum-restrictie voor abonnees of pre-buyers. Wie er een nieuw abo aankoopt hoeft voor de eerste bezoekdag zelfs niet te reserveren.

    Bij MPG werkt volgens drie-keer-nul de reservatie met een Slagharen-abo niet. Dit zou een tijdelijk probleem zijn van IC-technische aard. Volgens mijn wantrouwige geest komt dit het Duitse park wel goed uit en zal het niet anders zijn voor BJL-abonnees ...

    @Simon: Opstopping - of anders gezegd: een onbekende naderen tot minder dan anderhalve meter - lijkt me bij zwembad-attracties als Rapido O.N.V.E.R.M.I.J.D.E.L.I.J.K. Of je moet op z'n Deens - één gezin per rollercoaster-rit- telkens een gezin (of loner) doorlaten als de voorganger het hele parcours bij wijze van spreken voltooid heeft.

    Puy du Fou lijkt me zeer ongeschikt om te opereren met soc. dist. Het park is ontzettend groot en de capaciteit is enorm - wanneer wordt hier nondegodver mijn Parkgis-bijdrage gepubliceerd? - maar je dreigt er wel dicht bij elkaar te zitten. Drie lege stoelen per bezette stoel: dan is het park volgens mij niet rendabel. Het vergt ook heel wat reken- en puzzelwerk voor de toezichters: waar singles, waar duo's, waar trio's, ...? En last but pas dernier: die acteurs inter-ageren doorgaans ook op minder dan anderhalve meter met elkaar en vaak in bezwete toestand.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 30-05-20 om 22:43.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •