De datum van 4 of 6 april zou ik me nu echt niet over vastpinnen, want dat zijn momenteel gewoon details. Vanwaar komen deze data? Van de overheid! Zij hadden in eerste instantie beslist dat alles dicht moest t.e.m. 3 april. Enkele dagen later werd dit gewijzigd naar 5 april.

Ik denk dat we met 99 % zekerheid mogen zeggen dat de maatregelen verlengd zullen worden, en dan zal die datum ook bijgesteld worden. Het feit dat BBJ zich al voorbereid op een heropening en hier een doordacht plan voor heeft, toont aan dat ze er wel goed mee bezig zijn en de situatie op de voet volgen. Als ze hierbij enkel de datum moeten aanpassen, is dat maar een kleine moeite.

Persoonlijk vind ik het beter dat ze de data van de overheid volgen, i.p.v. direct zelf zeggen dat ze pas 1 juli zouden openen.

Zelf werk ik ook in de leisure industry, en wij zijn dus ook getroffen. We wisten pas op vrijdagavond 13 maart om 17u30 officieel dat we zaterdag 14 maart de deuren gesloten moesten houden. Wij volgen ook alles stap per stap op, en passen onze communicatie hierop aan. En wij kijken ook al uit naar een heropening, waarbij we achter de schermen ook al voorbereidingen treffen, maar alles op zijn tijd. Het is te voorbarig om anders te communiceren dan wat de overheid zegt, want zijzelf weten het soms ook nog niet zo goed.