Vandaag is PHL open voor publiek. Ik zie een livestream en zie diverse updates in het park. Qua Coronamaatregelen vind ik het tot nu toe mager.. In de wachtrijen staan stippen op de grond die de anderhalve meter aan geven. Die zijn LANG niet zo duidelijk als bijvoorbeeld de rood/witte lijnen in de Efteling (al vloeken ze minder in thema). Daarnaast zijn ze blijkbaar vergeten dat het virus ook zijdelings kan gaan, want op diverse plaatsen passeer je elkaar op beduidend minder afstand dan die anderhalve meter. Wél zijn maskers in de wachtrijen verplicht, wat dit wellicht een beetje op vangt (al zie je dan wel weer van dat volk dat te stom is dat ze masker goed op doen)

Bij meanderings is er wel ruimte tussen de rijen gelaten.. Enkel op smalle stukken redden ze het niet (denk aan de tunnel/trappen in de wachtrij van Taron die van de gewone rij naar het plein to gaan).

Tot dusver heb ik eigenlijk alleen nog klugheim gezien, maar ik ga er van uit dat de rest van het park op dezelfde manier is geregeld.