X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Het lijkt me niet zo verstandig om dieper in te gaan op de speculatie hierboven. Wel, dan ben ik maar onverstandig: Volgens mij gaan de overheden er bij ons vanuit dat bepaalde zaken na een heropening opnieuw moeten sluiten, veel moeilijker ligt dan die zaken langer continu gesloten te houden. En daar kunnen de pretparken mogelijk de dupe van zijn, net zoals b.v. de fitness en andere zaalsporten.

    Wat ook een rol kan spelen in de beslissing tot eventueel langer uitstel: het algemeen / maatschappelijk belang van pretparken is omgekeerd evenredig met de massa mensen die er gelijktijdig kan heen gaan. Die situatie is in zekere zin te vergelijken met b.v. voetbalwedstrijden met veel publiek. Dat kan voor de meeste burgers zo nodig wel nog lange tijd uitgesteld blijven. Groot verschil is dat voetbal zonder publiek tijdelijk kan, pretparken zonder publiek niet. En pretparken met een te beperkt publiek kunnen volgens mij ook niet, maar die plaat klinkt hier mogelijk al wat grijsgedraaid. En sommigen hebben al het tegendeel ondervonden in NL of Dui. Al moet de vakantiedrukte nog beginnen, natuurlijk.

    Voor b.v. een kapperszaak geldt het omgekeerde dan voor pretparken: weinig volk op één plaats en een groter algemeen / maatschappelijk belang, in die betekenis dat de meeste mensen dit niet maanden kunnen blijven missen. Waar je dan cafés plaatst qua maatschappelijk belang, is me een raadsel. Maar daar spelen wellicht grotere economische belangen. Hoeveel mensen werken in de horeca in ons land? En tel er nog de toeleverende producenten bij ... in een jaar waar het EK voetbal, de OS en de concerten en festivals zijn afgelast en quasi alle publiek vertier van Pasen tot Pinksteren potdicht was. Met dat (verloren) geld kan je in elke Belgische gemeente een vette B&M zetten, denk ik.

    Of parken dan hun poorten niet meer gaan openen dit jaar indien heel juli weg valt...? Ik vind de beslissing van Etnaland - niet open in heel 2020 volgens OOO - eigenlijk wel moedig. Dat is natuurlijk een park dat het weinig van locals moet hebben en vooral vooral van Italiaanse of buitenlandse toeristen. Zeker Italiaanse vastelanders zullen niet zo reislustig zijn in hun annus horribilis. Dichter bij huis moeten pakweg BJL en Wal.Bel. het volgens mij ook in grote mate van locals / dagjesmensen hebben (i.t.t. b.v. PDP of Efte). BJL en Wal. Bel. profileren zich met Halloween als de twee sterkste parken van België. Helaas zijn net die typische mazes absoluut not done in soc.dist.-omstandigheden, veel meer nog dan b.v. een coaster, valtoren of darkride. Waar moet je dan nog mee uitpakken als pretpark? En zoek maar eens personeel voor een zaak die van de ene op de andere dag terug dicht moet van overheidswege. Ik interpreteer het interview met P.V. van BJL ook wel een beetje als druk leggen op de overheid (en de publieke opinie).

    Ik begrijp nu ook waarom BJL nog niets concreet heeft gecommuniceerd over hun abo-houders. Al zal de compensatieregeling bij een zomerse heropstart wellicht niet verschillen van wat andere PR-parken al lieten weten: verlenging met één jaar vanaf de datum van heropstart. Ik denk dat we mogen blij zijn dat er pretpark-groepen bestaan. Want als onafhankelijk pretpark een heel jaar dicht lijkt me een groter risico op een faillissement.

    @Yelle: Waarom zou dat een domme beslissing zijn? Overschat je niet het aantal pretpark-gekkies bij ons? Occasionele bezoekers gaan - als België pretparken verbiedt - volgens mij dan niet en masse naar PHL of de Efteling. Dat je die beslissing zou betreuren: OK en ik wil ook wel eens met het gezin naar het thuispark, al is het maar om eens te merken hoe dat aanvoelt met soc. dist.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 02-06-20 om 21:03.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •